Η μεγάλη βροχόπτωση τον Οκτώβριο στην Ικαρία, είχε σαν αποτέλεσμα στο νησί ένας θάνατο και τεράστιες φυσικές και υλικές καταστροφές. Στην περιοχή Αμάλου, το χωριό χωρίστηκε στα δύο από νερά και βράχια. Στο Φύτεμα, το νερό κατέστρεψε το δρόμο που κατέβαινε στην παραλία.

Στον Αγιο Πολύκαρπο γλίτωσαν την τελευταία στιγμή, δύο πυροσβέστες όταν υποχώρησε μια γέφυρα. Στα χωριά του Πάπα η επικοινωνία με το υπόλοιπο νησί γίνεται με δυσκολία, βάζοντας σε κίνδυνο τις ζωές των κατοίκων με τις συνεχείς κατολισθήσεις. Στο Καρκινάγρι το λιμάνι έχει κλείσει από τα μπάζα. Όλο το οδικό δίκτυο έχει υποστεί μεγάλες βλάβες και οι τοπικοί παράγοντες λένε ότι έχει υπονομευθεί η άσφαλτος και πολλά σημεία του δρόμου είναι κυριολεκτικά στον αέρα, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία να διεξάγεται σε ένα μόνο ρεύμα.

Η πρώτη καταγραφή ζημιών, μόνο στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του νησιού, από τους μηχανικούς του Επαρχείου έδωσε τα εξής στοιχεία: καταστροφή 54 τοιχίων, 3.200 μέτρων κρασπεδόρηθρα, 18 τεχνικά, 2 γεφύρια, συνολικού κόστους 10 με 12 εκατ. Ευρώ.

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών κ. Μαγκριώτης μετά από επίσκεψή του στην Ικαρία, τον Οκτώβριο του 2010 πριν από τις δημοτικές περιφερειακές εκλογές, διαπίστωσε ότι οι ζημιές είναι τεράστιες. Ανακοίνωσε, το ξεκίνημα των διαδικασιών για τον δρόμο Στελί - Φραντάτο - Ράχες (ύψους 10,5 εκατ. Ευρώ) και την 4η φάση των έργων στο λιμάνι του Ευδήλου με χρήματα από το Περιφερειακό και Τομεακό του εν λόγω Υπουργείου, καθώς και την οριοθέτηση των περιοχών που έχουν πληγεί, ώστε να δοθούν ανάλογες αποζημιώσεις διευκολύνσεις, για την αποκατάσταση των ζημιών σε κατοικίες, οικοσκευές, επαγγελματικούς χώρους, δημόσιες υποδομές.

Μέχρι σήμερα έχει εκδοθεί κοινή Υπουργική Απόφαση για την «Οριοθέτηση περιοχών και πιστωτικές διευκολύνσεις για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από τις πλημμύρες της 18ης Οκτωβρίου 2010 στις νήσους Χίο και Ικαρία» καθώς και το τιμολόγιο για εργασίες επισκευής βλαβών σε πλημμυρόπληκτα κτίρια.

Για τις εργασίες αποκατάστασης των υποδομών του νησιού και των επανασχεδιασμό των έργων, δεν έχει γίνει καμία κίνηση από την Πολιτεία.

Κατά την πρόσφατη επίσκεψη μου στην Ικαρία το Μάρτιο, διαπίστωσα κι ο ίδιος τη σοβαρότητα της κατάστασης. Όπως πληροφορήθηκα από τη Δημοτική Αρχή και τους φορείς του νησιού, κάθε νέα βροχόπτωση επιδεινώνει την καταστροφή στις υποδομές του οδικού δικτύου .Οι μετακινήσεις κατοίκων και επισκεπτών της Ικαρίας, στο νησί, γίνεται «μετά εμποδίων» και χωρίς καμία ασφάλεια.

Πλήττεται η δυνατότητα άσκησης κάθε επαγγελματικής δραστηριότητας και υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής και η οικονομία του νησιού. Δεδομένου ότι πλησιάζει και η καλοκαιρινή περίοδος και ο πληθυσμός του νησιού θα πολλαπλασιαστεί:

 Ερωτώνται οι κ.κ.Υπουργοί :

 Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το πρόγραμμα αντιπλημμυρικής προστασίας που διαμορφώνουν σε συνεργασία τα δύο υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ;

· Θα εκταμιευτούν τα απαιτούμενα χρήματα ώστε να επισκευαστεί τόσο το βασικό οδικό δίκτυο όσο και των περιφερειακών οδών;