Η εξήγηση για την «εξαφάνιση» του Boeing: «Δεν ξέρουν πού και πώς να ψάξουν»

Η εξήγηση για την «εξαφάνιση» του Boeing: «Δεν ξέρουν πού και πώς να ψάξουν»

Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου

Έκρηξη στον αέρα, τρομοκρατικό χτύπημα, αεροπειρατεία, «απαγωγή» ή... επίθεση εξωγήϊνων.

Η «εξαφάνιση» του μοιραίου Boeing των Malaysia Airlines  εδώ και τέσσερις ημέρες, εξηγείται, σύμφωνα με ψύχραιμες φωνές, από ένα και μόνο δεδομένο: οι χώρες που έχουν εμπλακεί στην αναζήτηση φημίζονται για την έλλειψη εμπειρίας και οργάνωσης. Με λίγα λόγια «δεν ξέρουν πού και πώς να ψάξουν».

Γιατί δεν έχουμε έως σήμερα ένα σημαντικό εύρημα

Έμπειρος κυβερνήτης της Πολιτικής Αεροπορίας, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλος έχει ερευνήσει 15 αεροπορικά ατυχήματα, παρουσιάζοντας σε διεθνή συνέδρια τα πορίσματά τους. Για το συγκεκριμένο, η άποψή του είναι κρυσταλλωμένη: 

«Όσο δεν υπάρχουν πληροφορίες ουσίας, αναπαράγονται επισφαλείς πληροφορίες των τοπικών μέσων που είναι ανούσιες», λέει στο newpost.

Τι εννοεί πληροφορίες ουσίας:

  • Δεν έχουν βρεθεί συντρίμμια, «όχι για να επιβεβαιωθεί αλλά να “σφραγιστεί” το ενδεχόμενο ατυχήματος», λέει με βεβαιότητα.
  • Δεν έχει εντοπιστεί ο βόμβος του μαύρου κουτιού.
  • Δεν έχουν αποσαφηνιστεί τα ίχνη που άφησε ή δεν άφησε σε πολιτικά ή στρατιωτικά ραντάρ.

Και δηλώνει βέβαιος πως «συνέβη κάποιο βίαιο γεγονός εν πτήσει. Είτε κάποια έκρηξη, που δεν το θεωρώ πιθανό, είτε κάποιο γεγονός που συνδέεται με την πρόσφατη επισκευή στο δεξί φτερό. Αν το  κομμάτι που επισκευάστηκε αποκολλήθηκε, τότε προκάλεσε μια βίαιη διάλυση του σκάφους σε ύψος 40.000 ποδιών και με κακές καιρικές συνθήκες. Τα συντρίμμια ενδεχομένως δεν έχουν βρεθεί γιατί είναι διάσπαρτα σε τεράστια έκταση»

Ο εμπειρογνώμονας Ακριβός Τσολάκης, μιλώντας στο newpost, εκφράζει τον ίδιο φόβο:

«Για να μην υπάρχει ίχνος του αεροπλάνου ή συνέβη κάποια καταστροφή που το κατακερμάτισε, ή κυριεύθηκε από αεροπειρατές και κάπου βρίσκεται. Η δεύτερη περίπτωση είναι η πιο αισιόδοξη. Το εύχομαι και ομολογώ πως δεν θυμάμαι στα παγκόσμια χρονικά της αεροπλοΐας να παραμένει “άφαντο” ένα σκάφος τόσες μέρες και παρά την τόσο μεγάλη έκταση που έχει ερευνηθεί»

«Τρομοκρατικό χτύπημα δεν προκύπτει-δεν έχει αναλάβει κανένας ευθύνη. Απαγωγή δεν υπάρχει-δεν υπάρχει κάποια κρούση από κάποιον που να ζητάει ανταλλάγματα», απαντά με βεβαιότητα ο Γρηγόρης Κωνσταντέλος.

Πώς λειτουργούν τα ραντάρ και γιατί δεν το εντόπισαν

Τί όμως μπορεί να έχει συμβεί και πώς «εξαφανίστηκε» το αεροπλάνο από τα ραντάρ;

Όπως εξηγεί ο κυβερνήτης, το αεροπλάνο βρισκόταν σε περιοχή που δεν υπήρχαν ραντάρ-ήταν στη μέση μιας μεγάλης θάλασσας που δεν καλύπτεται από ραντάρ πολιτικής αεροπορίας. Τα στρατιωτικά ραντάρ που θα μπορούσαν να αποτελούν μια ελπίδα λειτουργούν καλά μόνο σε χαμηλό ύψος έως 15.000 πόδια. Από εκεί και πάνω εντοπίζουν στόχους τους οποίους, όμως «δεν μπορούν να διαβάσουν». Οπότε, εξηγεί, το να ανατρέξει κανείς στις καταγραφές αυτών των συστημάτων δεν θα αποδώσει καρπούς.

Τί ακριβώς έγινε με το Boeing και γιατί δεν το «έπιασαν» τα ραντάρ;

Στη συγκεκριμένη περιοχή δεν υπάρχουν ραντάρ, υπάρχουν όμως σημεία αναφοράς, καθορισμένα σημεία, δηλαδή, στην πορεία του αεροσκάφους, στα οποία ο κυβερνήτης είναι υποχρεωμένος να αναφέρει στον πύργο ελέγχου τη θέση, το ύψος, την κατάσταση του σκάφους.

Ο πύργος ελέγχου της Μαλαισίας, «παρέδωσε» το αεροπλάνο στο Βιετνάμ. Το αεροσκάφος «μίλησε» με τον πύργο ελέγχου του Βιετνάμ και έλαβε εντολή να επικοινωνήσει εκ νέου στο επόμενο σημείο αναφοράς στο οποίο θα βρισκόταν σε 38 λεπτά, σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης.

Σε αυτά τα 38 λεπτά κάτι συνέβη, επιμένει ο Γρηγόρης Κωνσταντέλος που διευκρινίζει ότι «αυτά τα 38 λεπτά αφορούν μια απόσταση 400 μιλίων».

Σε αυτό που συμφωνούν, Τσολάκης και Κωνσταντέλος, είναι ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι έρευνες: «Με πανικό και χωρίς γνώση και οργάνωση, ψάχνουν στα τυφλά αφού δεν έχουν την εμπειρία να ερμηνεύσουν τα λίγα στοιχεία που έχουν. Και είναι τόσο πολλά αεροσκάφη και πλοία μαζεμένα σε ένα σημείο, που αυξάνεται συνεχώς ο κίνδυνος... ενός δεύτερου ατυχήματος».

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο