Από το λιμάνι αρχίζει και παίρνει σάρκα και οστά το όραμα Σαμαρά για τις επενδύσεις

Από το λιμάνι αρχίζει και παίρνει σάρκα και οστά το όραμα Σαμαρά για τις επενδύσεις

Γράφει ο Τάσος Τσιφόρος 

Ο Πρωθυπουργός ουδέποτε έκρυψε ότι κρίσιμος στόχος για τον ίδιο ήταν η προσέλκυση επενδύσεων. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχει επιμείνει στην ανάγκη το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων να απευθύνεται κυρίως σε εταιρείες εκτός Ελλάδας καθώς έτσι θεωρεί ότι μπορεί να ρεύσει φρέσκο χρήμα στην αγορά.

Ωστόσο, αυτό δεν κατέστη πάντοτε εφικτό ενώ και το ελληνικό οικονομικό κατεστημένο διαθέτει, παρά το πενταετές μνημόνιο, μεγάλες αντοχές και αποθέματα ώστε να λάβει θέσεις στο νέο οικονομικό περιβάλλον που συγκροτείται πάνω στα... αποκαΐδια της ελληνικής οικονομίας.  

Η έλλειψη ρευστότητας στην ελληνική οικονομία, το πλήθος των γραφειοκρατικών κωλυμάτων αλλά συχνά και οι παρεμβάσεις των ευρωπαίων (παραδείγματα ΔΕΠΑ, λιμανιού Πειραιά) μαζί με κάποιες αμφιλεγόμενες ενδεχομένως πρακτικές υπουργών και του Ταμείου αποκρατικοποιήσεων συνετέλεσαν ώστε το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων να υπολείπεται των στόχων και, σε κάθε περίπτωση, να μην επιβεβαιώνει όσους έλεγαν ότι οι ξένοι εφορμούν να πάρουν τα... χρυσαφικά του ελληνικού λαού. 

Για τον Πρωθυπουργό, η ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης με την τρόικα συνιστά τομή και για το θέμα των επενδύσεων στη χώρα, είτε άμεσων είτε μέσω ιδιωτικοποιήσεων. Ο Αντώνης Σαμαράς δεν κρύβει σε συνομιλητές του ότι το κλείσιμο της 7μηνης εκκρεμότητας, τα δημοσιονομικά δεδομένα, οι νέες συνθήκες χαμηλών αμοιβών στην ελληνική οικονομία αλλά και η επικείμενη ρύθμιση του χρέους οδηγούν, μαθηματικά, στην “ανάδυση” της ελληνικής αγοράς στον επενδυτικό χάρτη. Είναι πεπεισμένος, δε, ότι παράλληλα με τις όποιες επιδοματικές ενισχύσεις τα “καλά νέα” θα προέλθουν το επόμενο διάστημα και από αυτό το μέτωπο. 

Ο κ. Σαμαράς μεταβαίνει σήμερα το πρωί στον Πειραιά, προκειμένου να παραστεί στην υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ Cosco και ΖΤΕ, καθώς ο κολοσσός των τηλεπικοινωνιών υλοποιεί τη δέσμευση του για ανάδειξη του Πειραιά σε διαμετακομιστικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η συμφωνία άρχισε να διαμορφώνεται κατά το ταξίδι του κ. Σαμαρά στην Κίνα, ακολούθησαν πολλές ακόμη συναντήσεις στελεχών της ΖΤΕ με έλληνες αξιωματούχους και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και σήμερα αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά.  

Το Μαξίμου θεωρεί εμβληματικής σημασίας το λιμάνι του Πειραιά αλλά και αυτό της Θεσσαλονίκης και επενδύει στην επόμενη φάση ιδιωτικοποιήσεων. Ωστόσο, τα σύννεφα που συγκεντρώνεται στην Κριμαία δεν αποκλείεται να σκιάσουν και τις ελληνικές προσπάθειες. Κι αυτό διότι, ο Πρωθυπουργός θεωρούσε ότι ήταν η ώρα... των Ρώσων για επενδύσεις στη χώρα. Μετά τη συμφωνία για μείωση της τιμής του αερίου, που προσωρινά εκφράστηκαν φόβοι ότι μπορεί να επηρεαστεί από τις εξελίξεις στο ρωσο-ουκρανικό μέτωπο, η Αθήνα ανέμενε το έμπρακτο ενδιαφέρον της Μόσχας για τον Πειραιά αλλά και για τον ΟΣΕ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, άλλωστε, ότι οι ρώσοι τουρίστες υπήρξαν... οι μηχανοδηγοί στην ατμομηχανή του τουρισμού τα τελευταία έτη.  

Στο κυβερνητικό επιτελείο υπάρχει ανησυχία. Δεν είναι τυχαίοι οι προσεκτικοί τόνοι του Πρωθυπουργού κατά τη χθεσινή συνάντησή του με τον Ρουμάνο ομόλογό του για το θέμα της Ουκρανίας. Ο ρουμάνος έκανε... πόλεμο με τους Ρώσους, ο έλληνας Πρωθυπουργός εμφανίστηκε να μετρά τις συνέπειες. Η Αθήνα θα ήθελε να υπάρξει ταχεία απεμπλοκή στην Κριμαία, εξέλιξη που όμως δεν μπορεί να επηρεάσει. Αντιθέτως, βλέπει τους τόνους να κλιμακώνονται, τους ευρωπαίους να συζητούν για κυρώσεις, γνωρίζοντας ότι αυτές οι κυρώσεις εμμέσως πλην σαφώς μπορεί να αφορούν και την ελληνική οικονομία...  

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο