Δημοσκοπήσεις: Το μεγάλο στοίχημα μετά τις αποτυχημένες προβλέψεις

Δημοσκοπήσεις: Το μεγάλο στοίχημα μετά τις αποτυχημένες προβλέψεις

Γράφει ο Γιάννης Γιαννόπουλος   

Τρία πράγματα έχουν απαξιωθεί  την τελευταία πενταετία. Η πολιτική, οι πολιτικοί και οι εταιρείες δημοσκοπήσεων. Και αυτό γιατί η κατάρα που ακολουθεί τους δημοσκόπους από την παταγώδη αποτυχία πρόβλεψης του εκλογικού αποτελέσματος των εκλογών του 2009 τους ακολουθεί μέχρι και σήμερα.

Σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις από το 2009 έως και σήμερα οι πολίτες δείχνουν να εμπιστεύονται όλο και λιγότερο τις εταιρείες δημοσκοπήσεων. Οι λόγοι είναι δύο. Ο πρώτος έχει να κάνει με τις σχέσεις που συχνά έχουν οι εταιρείες αυτές με τα κόμματα και δεύτερον ότι πολλά από τα μεγέθη που μετρούν και τα αποτελέσματα που δίνουν δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Οι περισσότερες έρευνες που έχουν παραγγελθεί τα τελευταία χρόνια και έχουν πολιτικές ερωτήσεις γίνονται τηλεφωνικά και σε όχι ιδιαίτερα μεγάλο δείγμα πολιτών γεγονός που αυξάνει περιοδικά το λεγόμενο στατιστικό λάθος. 

Επιπλέον τα μέσα ενημέρωσης δύσκολα παραγγέλνουν δημοσκοπήσεις καθώς το κόστος είναι δυσανάλογο των εσόδων που θα προσφέρει μια δημοσκόπηση στο μέσο.Όσοι παρακολούθησαν τηλεόραση στις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις θα παρατήρησαν ότι ήταν ελάχιστα και τα λεγόμενα exit polls και μάλιστα οι αναλύσεις πάνω σε αυτά ιδιαίτερα προσεκτικές για τον φόβο των Ιουδαίων και μιας νέας αποτυχίας. 

Ωστόσο οι εταιρείες δημοσκοπήσεων έχουν μια χρυσή ευκαιρία να ανακτήσουν την χαμένη τους αξιοπιστία μέσω των ευρωεκλογών. Και αυτό γιατί έχει αλλάξει ο νόμος που επιτρέπει δημοσιοποίηση δημοσκοπήσεων μέχρι και την Παρασκευή πριν τις εκλογές ενώ και τα τηλεοπτικά δίκτυα δείχνουν να θέλουν εντάξουν στη βραδιά των εκλογών και ένα δημοσκοπικό κομμάτι. 

Πάντως το στοίχημα δεν θα είναι εύκολο να κερδηθεί από τους δημοσκόπους καθώς η ψήφος στις ευρωεκλογές είναι πιο χαλαρή από ότι στις βουλευτικές ενώ σε επίπεδο δημοτικών και περιφερειακών εκλογών δεν υπάρχουν σκληρές κομματικές γραμμές και οι πολίτες σε πολλές περιπτώσεις ψηφίζουν εκτός των στενών κομματικών ορίων.

Ο χρόνος δεν είναι πολύς... μόλις πέντε εβδομάδες και αν οι δημοσκόποι θέλουν να έχουν θέση στην κρίση των πολιτών θα πρέπει να προβλέψουν σωστά. Είδομεν.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο