Ο Ηλιάκης «ζει» και κάθε μέρα είναι στο Αιγαίο «συντροφιά» με τους συναδέλφους του (Βίντεο)

Γράφει ο Γιάννης Κοκκινίδης 

«Η Κρήτη τον εγέννησε, της Κάρπαθου η θάλασσα τον δέχτηκε. Ηρωικά έπεσε στις 23 Μαΐου του 2006 με το αεροσκάφος του κτυπημένος από τουρκικό μαχητικό». 

Με τα λόγια αυτά είχε αποχαιρετήσει τότε ο αδελφός του , τον σμηναγό Κώστα Ηλιάκη , πριν περάσει στο πάνθεον των ηρώων. Ο Φίλιππος Ηλιάκης είχε πει επίσης «Να είστε καλά και να μην ξεχνάτε αυτούς που κάνουν τη διαφορά, αυτούς δίνουν και τη ζωή τους στην εκτέλεση του καθήκοντός τους σ, χωρίς δικαιολογίες και υπεκφυγές». 

Από τότε πέρασαν οχτώ χρόνια και κανείς από τους συναδέλφους του δεν τον ξέχασαν. Και κανείς Έλληνας δεν πρέπει να τον ξεχάσει , ούτε μια στιγμή. Είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε. 

Ήταν 23 Μάη 2006 λίγο μετά την ονομαστική εορτή του. Εκεί ψηλά , ανοιχτά της Κάρπαθου, πάνω από τα καταγάλανα νερά του Αιγαίου οι Τούρκοι είχαν στήσει καρτέρι θανάτου. Δύο μέρες μετά από την ονομαστική εορτή του. 

Η επίσημη εκδοχή ανέφερε για δυστύχημα κατά τη διάρκεια αναγνώρισης . Ανεπίσημα ειπώθηκαν πολλά, με κυρίαρχη την άποψη για εσκεμμένη ενέργεια του Τούρκου πιλότου. 

Ο ίδιος ο αδερφός του, στις 23 Μαΐου του 2008 έγραψε στα «Χανιώτικα Νέα»: 

«Προβληματίζει και ενοχλεί η προσπάθεια υποβάθμισης του περιστατικού και από τις δύο πλευρές (για εμάς από αδεξιότητα, κακή αντίληψη, απειθαρχία του Τούρκου πιλότου – για τους γείτονες παράβαση διεθνών κανονισμών από την χώρα μας ). 

Αν και είχε κηρυχθεί διήμερο επίσημο Στρατιωτικό Πένθος στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, οι Τούρκοι (που έφτασαν στο σημείο να διεκδικούν και… αποζημίωση!), ακόμα και την ημέρα της κηδείας του Κώστα Ηλιάκη πετούσαν στο Αιγαίο. 

Τι συνέβη εκείνη την ημέρα 

Την Τρίτη 23 Μαΐου 2006 το μεσημέρι απογειώνονται από τουρκικό αεροδρόμιο απέναντι από την Ρόδο τρία F-16 και ένα RF-4, παράλληλα μία φρεγάτα με σημαία την τουρκική ημισέληνο πλέει στα διεθνή ύδατα ανοιχτά της Κρήτης. Ο σχηματισμός «Αλεπού-370» των ελληνικών F-16 που απογειώθηκε για την καταδίωξη των τεσσάρων τουρκικών αεροσκαφών, ξεκίνησε από το αεροδρόμιο της 133 Σμηναρχίας Μάχης στην Κρήτη.

Ο τουρκικός σχηματισμός είχε στόχο να συνοδεύσει το φωτογραφικό RF-4 ,μέχρι τα παράλια της Κρήτης προκειμένου η Άγκυρα να εντοπίσει τις θέσεις που είχαν αναπτυχθεί τα αντιπυραυλικά συστήματα S-300. 

Λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι,τα ελληνικά F-16,είχαν προσεγγίσει το τουρκικό σχηματισμό. Ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης, πλησίασε το φωτογραφικό αεροσκάφος κατόπιν εντολής από το ΑΤΑ,για να καταγράψει τον εξοπλισμό του. Βρέθηκε δίπλα και από κάτω του.
Χωρίς καμία προειδοποίηση ο Τούρκος σμηναγός Ιμπραήμ Χάλι ,πραγματοποίησε ένα φονικό ελιγμό πέφτοντας με το F-16 του,πάνω στη καλύπτρα του αεροσκάφους του Κ. Ηλιάκη,ο οποίος σκοτώθηκε ακαριαία. Ο Τούρκος πιλότος κατόρθωσε να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα και λίγα δευτερόλεπτα μετά βρέθηκε στη θάλασσα. 

Το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίο «βάφτηκε» κόκκινο, με αίμα ελληνικό... Αμέσως σήμανε συναγερμός. Μαχητικά οπλισμένα αεροσκάφη και των δύο χωρών απογειώθηκαν και κατευθύνθηκαν προς τη περιοχή μεταξύ Καρπάθου-Κρήτης. Λέγεται πως βρέθηκαν στον αέρα 120 ελληνικά και τουρκικά μαχητικά. Οι Ειδικές Δυνάμεις και αερομεταφερόμενες ομάδες τέθηκαν σε πλήρη ετοιμότητα. 

Στο υπόγειο του Πενταγώνου , στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων βρέθηκε αμέσως ο τότε αρχηγός ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Πανγιώτης Χινοφώτης. Σύντομα πήγε και ο τότε υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Μεϊμαράκης. Είχε διαταχθεί πλήρη ετοιμότητα.
αλλά είναι σαφές ότι οι χειρισμοί που πρέπει να γίνουν απαιτούν νηφαλιότητα. 

Ελικόπτερο Super Puma, έχει ήδη διαταχθεί να απογειωθεί και το πετρελαιοφόρο πλοίο CENTURY έχει ενημερώσει ότι πλέει προς τη περιοχή όπου έχει εντοπιστεί ο Τούρκος πιλότος Ιμπραήμ Χάλι. Το δεξαμενόπλοιο μαζεύει από τη θάλασσα τον Τούρκο,ο οποίος έχει εντοπιστεί και από το ελικόπτερο μας ,αλλά αρνείται την βοήθειά του. 

Η ομάδα διάσωσης αποβιβάζεται στο δεξαμενόπλοιο κι έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τον Τούρκο χειριστή. Παρά το σοκ της εγκατάλειψης ο Χάλι είναι σκληρός. Εκτελώντας προφανώς τις εντολές των ανωτέρων του αρνείται πεισματικά να μπει στο ελικόπτερο. Ξέρει ότι έχει προκαλέσει το θάνατο ενός Έλληνα πιλότου κι αυτό μπορεί να έχει βαρύτατες συνέπειες. Όταν πιέζεται από τους Έλληνες,τραβάει πιστόλι και απειλεί! Η κατάσταση έχει ξεφύγει από τον έλεγχο και η ένταση,όχι μόνο στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου ,αλλά και στον αέρα είναι τεταμένη. Εκείνη τη στιγμή στον αέρα βρίσκονται 120 μαχητικά αεροσκάφη,ελληνικά και τουρκικά,όλα πάνοπλα! Ήδη έχει φθάσει και τουρκικό ελικόπτερο για να πάρει τον Τούρκο. 

Ο τότε αρχηγός ΓΕΕΘΑ έδωσε εντολή για παράδοση του Ιμπραήμ Χάλι στο τουρκικό πλήρωμα διάσωσης με τρόπο όμως ώστε να φανεί ότι η παράδοση έγινε από την ελληνική προς τη τουρκική πλευρά. Η παράδοση, αναφέρονταν ότι πρέπει να καταγραφεί από κάμερα. 

Η αναφορά του σμηναγού Ι. Αγγελή που πετούσε το δεύτερο ελληνικό μαχητικό ως Νο1 του σχηματισμού και είδε πως εκτυλίχθηκε το περιστατικό, αναφέρει ότι επρόκειτο για δολοφονική ενέργεια.  
 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο