Θετική η αποτίμηση της επικοινωνιακής καμπάνιας από την Κουμουνδούρου

Θετική η αποτίμηση της επικοινωνιακής καμπάνιας από την Κουμουνδούρου

Γράφει ο Φαίδωνας Παλαιολόγος

«Για να επιτευχθεί ένα καλό αποτέλεσμα απαιτείται συνδιασμός πολλών παραγόντων» επισημαίνουν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και δεν αναφέρονται μόνο στον παράγοντα Αλ. Τσίπρα ή στα πρόσωπα που κατέγραψαν εξαιρετικές επιδόσεις. Κυρίως αναλύουν, και αυτό γίνεται για πρώτη φορά στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, την προεκλογική καμπάνια του κόμματος.

Όπως εκτιμούν οι επικοινωνιολόγοι του κόμματος, η μεγαλύτερη επιτυχία απο την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ υπήρξε η κατοχύρωση του domain name «neaellada.gr», το οποίο υπήρξε και η αιχμή του δόρατος της προεκλογικής καμπάνιας του κόμματος. Ο αιφνιδιασμός της ΝΔ ήταν απόλυτος και ουσιαστικά «έκαψε» την προεκλογική καμπάνια της ΝΔ η οποία είχε δομήσει το σύνολο του προεκλογικού της αγώνα στο σύνθημα «Νέα Ελλάδα».

Σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές, ουσιαστικά η ΝΔ και ο Αντ. Σαμαράς έχασαν υπερπολύτιμο χρόνο για να επανασχεδιάσουν την τακτική τους, χωρίς όμως όπως αποδείχθηκε αποτέλεσμα. Βέβαια η Κουμουνδούορυ πιστώνεται ότι το σχέδιο δεν «διέρρευσε», με αποτέλεσμα η εμφάνιση του neaellada.gr, να προκαλέσει-όπως οι ίδιοι ισχυρίζονται- ισχυρούς τριγμούς στο επικοινωνιακό επιτελείο του Μαξίμου.

Από την άλλη πλευρά η ΝΔ «έπαιξε» ως ισχυρό χαρτί το πρόσωπο του πρωθυπουργού και τις επαφές του στο εξωτερικό, ποντάροντας στο σύνθημα «Σταθερά βήματα μπροστά», εστιάζοντας στην προβολή της αναπτυξιακής διαδικασίας. «Λάθος μήνυμα σε λάθος χρόνο που απευθυνόταν σε οργισμένο κοινό» αποφαίνονται επικοινωνιολόγοι, ενω τα «γκρίζα video» με τις επιθέσεις κατά του Αλ. Τσίπρα και με τα οποία επιχειρείτο η σύνδεσή του με πρόσωπα προερχόμενα απο το χώρο του ΠΑΣΟΚ, επιχειρώντας να τον συνδέσουν με το «λεφτά υπάρχουν» έπεσε στο κενό.

Όπως και η ιστορία του «μοντάζ» των δηλώσεων του Μ. Ομπάμα το οποίο η ΝΔ μετά την κομψή παρέμβαση της αμερικανικής πρεσβείας υποχρεώθηκε να αποσύρει. Λαθεμένες στοχεύσεις του επικοινωνιακού επιτελείου της ΝΔ οι οποίες στοίχησαν και σε χρόνο και σε χρήμα δραματικά...

Η καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίστηκε απο «φρεσκάδα, ταχύτητα, αμεσότητα» επισημαίνουν επικοινωνιολόγοι της αγοράς, και τονίζουν ότι «αυτό φάνηκε και στις προεκλογικές αφίσες» που «θύμιζαν κινηματογραφικές αφίσες του παλιού καλού κινηματογράφου, αφού επικοινωνούσαν άψογα το μήνυμα που έστελναν».

«Όσο δε για το κόστος της προεκλογικής εκστρατείας, όπως λένε στελέχη του οικονομικού επιτελείου, ήταν μΊα απο τις πλέον οικονομικές του κόμματος, αφού ειδικά η παραγωγή των video στηρίχθηκε σε εθελοντική προσφορά των καλλιτεχνών που πήραν μέρος.

Τελικά το σύνθημα «Στις 25 ψηφίζουμε, στις 26 φεύγουν», έγραψε τη δική του ιστορία, για να επιβεβαιώσει τους θεωρητικούς της επικοινωνίας που ισχυρίζονται ότι «το μέσο είναι το μήνυμα».

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο