Mall Athens: To αυθαίρετο κτίριο «μετατράπηκε» σε στρατηγική επένδυση

Mall Athens: To αυθαίρετο κτίριο «μετατράπηκε» σε στρατηγική επένδυση

Το ζήτημα της αυθαίρετης κατασκευής του Mall αλλά και τα νέα δεδομένα που φέρνει η απόφαση να ενταχθεί στις fast track επενδύσεις αποκαλύπτει με δημοσίευμά της η Ελευθεροτυπία.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας, «το εμπορικό κέντρο Athens Mall στο Μαρούσι που ανήκει σε εταιρεία συμφερόντων Λάτση, είχε από την αρχή της ανέγερσής του προκαλέσει πλήθος διαμαρτυριών για το μέγεθος, τη θέση και τις συνθήκες κατασκευής του. Ορισμένες διαμαρτυρίες δικαιώθηκαν από το ΣτΕ  καθώς χρόνια μετά την κατασκευή του το έκρινε τελεσίδικα παράνομο και αυθαίρετο, καλώντας ωστόσο το αρμόδιο υπουργείο (ΥΠΕΚΑ)  με νέες αποφάσεις να ξεπεράσει την αντισυνταγματικότητα, με νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και τρόπο να αιτιολογηθεί επαρκώς ο υπερδιπλασιασμός του συντελεστή δόμησης.

Ωστόσο, χθες η κυβέρνηση το ενέταξε στις μελλοντικές στρατηγικές επενδύσεις της χώρας. Μετά τη χθεσινή απόφαση της διυπουργικής Eπιτροπής Eπενδύσεων δίνεται η ευκαιρία στην ιδιοκτήτρια εταιρεία συμφερόντων Λάτση να μην πληρώνει ούτε ευρώ ως πρόστιμο αυθαιρέτου αλλά εντάσσεται... αναδρομικά και στις fast track επενδύσεις για «νέες εργασίες» στο κέντρο που ήδη λειτουργεί, αναφέρει το δημοσίευμα.

Όπως προσθέτει η Ελευθεροτυπία, «Το 2010  ψηφίστηκε ο νόμος Ν.3894 για την επιτάχυνση της υλοποίησης των επενδύσεων αφού με τις ρυθμίσεις του «παρακάμπτεται η γραφειοκρατία, η πολυπλοκότητα του νομικού πλαισίου και η αδιαφάνεια, που σήμερα αποθαρρύνουν τους επενδυτές και καθυστερούν σημαντικά την υλοποίηση των μεγάλων έργων». 

Ωστόσο, στη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων στις 2 Ιουνίου ενέταξαν στο νόμο Ν.3894/2010 για τις μελλοντικές επενδύσεις το The Mall Athens νομιμοποιώντας το.

Υπενθυμίζεται ότι η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι:

-για την ανέγερση του Mall δεν υπήρχε προβλεπόμενη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και οι πολεοδομικές ρυθμίσεις έγιναν με μελέτη που δεν ήταν επαρκώς αιτιολογημένη

-το άρθρο 6 του νόμου 3207/2003 που προβλέπει υπερδιπλάσιο του επιτρεπομένου συντελεστή δόμησης είναι σε αντίθεση με το άρθρο 24 του Συντάγματος.

Οι δικαστές μετά τη δημοσίευση της απόφασης επεσήμαναν ότι το ΥΠΕΚΑ κατόπιν εορτής θα πρέπει με νέες αποφάσεις να ξεπεράσει την αντισυνταγματικότητα, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και να αιτιολογηθεί επαρκώς ο υπερδιπλασιασμός του συντελεστή δόμησης.

«Η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων θεωρεί ότι καλύπτεται πίσω από τη ρύθμιση που λέει ότι στο νόμο εντάσσονται και επενδύσεις που προβλέπουν την «ανακατασκευή, επέκταση, αναδιάρθρωση, εκσυγχρονισμό  υφιστάμενων υποδομών, εγκαταστάσεων και δικτύων» καταλήγει το δημοσίευμα.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο