Κόντρα στη Βουλή για το νομοσχέδιο για τις επιχειρήσεις logistics

Κόντρα στη Βουλή για το νομοσχέδιο για τις επιχειρήσεις logistics

Την ανάπτυξη του κλάδου των επιχειρήσεων της «Εφοδιαστικής» αλυσίδας (logistics) και την ανάδειξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο στη ΝΑ Μεσόγειο, επιχειρεί να υποβοηθήσει το νομοσχέδιο για τη «Ρύθμιση Θεμάτων Εφοδιαστικής», η επεξεργασία του οποίου ξεκίνησε σήμερα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Όπως ανέφερε ο εισηγητής της ΝΔ, Γιώργος Κοντογιάννης, στην ανάπτυξη του κλάδου των logistics για τη μεταφορά, διαμεταφορά και αποθήκευση αγαθών και προϊόντων, Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας του 2012 κατατάσσει την Ελλάδα στην 69η θέση παγκοσμίως, με δείκτη απόδοσης logistics 2,83 που αντιστοιχεί στο 58,6% της καλύτερης καταγεγραμμένης απόδοσης, καταδεικνύοντας τα μεγάλα περιθώρια βελτίωσης του κλάδου.

Άλλο τόσο, ο κος Κοντογιάννης, υπενθύμισε και τις πρόσφατες αναφορές του πρωθυπουργού για το αναπτυξιακό σχέδιο της Ελλάδας 2014-2020, όπου ο κ. Σαμαράς είχε εκτιμήσει ότι «τα logistics, το διαμετακομιστικό εμπόριο και οι συνδυασμένες μεταφορές μπορούν να δώσουν στην ελληνική οικονομία επιπλέον 2,5 δισεκατομμύρια ετησίως και 45.000 θέσεις εργασίας».

Κατά τη σημερινή ωστόσο, πρώτη ημέρα συζήτησης επί της αρχής του νομοσχεδίου, μονάχα η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ υπερψήφισαν το νομοσχέδιο, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις που τον οδηγούν (κατά τη δήλωση του εισηγητή του Γ. Σταθάκη) σε καταψήφισή του. Οι επιφυλάξεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αφορούσαν την ελλιπή κατά τον ΣΥΡΙΖΑ, ανάδειξη στο νομοσχέδιο, των δυνατοτήτων ανασυσκευασίας προϊόντων στο ελληνικό έδαφος, (κάτι που αρνήθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης) αλλά και της κατοχύρωσης των «green logistics» - της ελαχιστοποίησης δηλαδή, των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των δραστηριοτήτων της Εφοδιαστικής. Άλλα ζητήματα στα οποία στάθηκε η αξιωματική αντιπολίτευση, ήταν η έλλειψη αναφορών στην εργασιακή ασφάλεια (δεδομένων των συχνών εργατικών ατυχημάτων λόγω εντάσεως εργασίας σε τέτοιες επιχειρήσεις) και στην κατοχύρωση του ρόλου του κράτους στη δημιουργία ή τον έλεγχο των επιχειρηματικών πάρκων που θα δημιουργηθούν.

Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ, Θάνος Μωραΐτης, τόνισε πως η ανάπτυξη των logistics μπορεί να προσφέρει θετικά στο εγχώριο ΑΕΠ, λόγω και της μείωσης του κόστους των εξαγωγών - επεσήμανε ωστόσο παράλληλα, πως ο συγκεκριμένος κλάδος δεν θα μπορέσει να αναπτυχθεί σύμφωνα με τις δυνατότητές του, όσο υπάρχει «ανυπαρξία σιδηροδρόμου και κακό οδικό δίκτυο». Ο κος Μωραΐτης, έψεξε τέλος τον παριστάμενο υπουργό Ανάπτυξης για το ότι δεν συμπεριελήφθη η Εφοδιαστική στον πρόσφατα ψηφισμένο νόμο για την απλοποίηση διαδικασιών της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Από πλευράς ΚΚΕ, ο Χρήστος Κατσώτης δήλωσε πως το κόμμα του θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, θεωρώντας μεταξύ άλλων, πως η ανάπτυξη της Εφοδιαστικής και η δυνατότητα συναρμολόγησης σε ελληνικό έδαφος, προϊόντων από τρίτες χώρες, υπονομεύει την παραγωγική βάση της ίδιας της χώρας. Η ΔΗΜΑΡ έθεσε θέματα χωροταξικού σχεδιασμού και επιφυλάχθηκε να διευκρινίσει την ψήφο της σε κατοπινή συνεδρίαση - το ίδιο και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, οι οποίοι υποβάθμισαν τη σημασία του νομοθετήματος, τονίζοντας πως η κυβέρνηση άφησε αναξιοποίητο το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο είχε μόλις πρόσφατα (στις 30 Μαρτίου) τροποποιήσει. Τέλος, η Χρυσή Αυγή επιφυλάχθηκε να πραγματοποιήσει εισήγηση επί του νομοσχεδίου, σε μελλοντική συνεδρίαση.

Στην ομιλία του, ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, ανέφερε πως η Εφοδιαστική αντιπροσωπεύει άμεσα ή έμμεσα το 10% του ΑΕΠ της χώρας και πως σύμφωνα με μελέτες, αποτελεί έναν από τους 9-10 τομείς που μπορούν να αποτελέσουν συγκριτικό πλεονέκτημα για τη χώρα.

Με το νομοσχέδιο - σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης - αποσαφηνίζεται ο όρος των logistics, απλοποιούνται οι διαδικασίες αδειοδοτήσεων των αντίστοιχων επιχειρήσεων, καταργείται ο διαχωρισμός εμπορικής και βιομηχανικής αποθήκης, εισάγεται για πρώτη φορά το πλαίσιο για τη διανομή των εμπορευμάτων, προβλέπεται η δημιουργία επιχειρηματικών πάρκων εθνικής εμβέλειας, προωθείται η τυποποίηση στα ελληνικά Logistics από το εθνικό σύστημα υποδομών ποιότητας (ΕΛΟΤ/ΕΣΥΠ). Σε ό,τι αφορά τα εργασιακά ζητήματα, στις εν λόγω επιχειρήσεις θα ισχύει η υφιστάμενη εργατική νομοθεσία, ενώ η αστική και η «πράσινη» Εφοδιαστική, θα ρυθμιστεί με δευτερογενή νομοθεσία από τα αρμόδια υπουργεία - διευκρίνισε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο