current views are: 2

16 Ιουνίου 2014
Δημοσίευση09:21

ΤΑΡ και ΔΕΣΦΑ στο επίκεντρο κυβερνητικών συναντήσεων

Την ώρα που η Μόσχα απειλεί ευθέως το Κίεβο και εμμέσως την Ευρώπη για διακοπή της παροχής φυσικού αερίου η Αθήνα εντείνει τις προσπάθειες ώστε να προχωρήσουν ενεργειακά ζητήματα ανάσα για τη χώρα αλλά και τη Νότια Ευρώπη. 
 

Δημοσίευση 09:21’
αρθρο-newpost

Την ώρα που η Μόσχα απειλεί ευθέως το Κίεβο και εμμέσως την Ευρώπη για διακοπή της παροχής φυσικού αερίου η Αθήνα εντείνει τις προσπάθειες ώστε να προχωρήσουν ενεργειακά ζητήματα ανάσα για τη χώρα αλλά και τη Νότια Ευρώπη. 
 

Γράφει η Τιτίκα Ανουσάκη

Την ώρα που η Μόσχα απειλεί ευθέως το Κίεβο και εμμέσως την Ευρώπη για διακοπή της παροχής φυσικού αερίου η Αθήνα εντείνει τις προσπάθειες ώστε να προχωρήσουν ενεργειακά ζητήματα ανάσα για τη χώρα αλλά και τη Νότια Ευρώπη

Στο πλαίσιο αυτό και η συνάντηση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τον Αζέρο πρόεδρο Αλίεφ καθώς δύο σημαντικές συμφωνίες στον ενεργειακό τομέα έχουν συναφθεί μεταξύ των δύο χωρών και χρειάζεται όμως να επισπευσθούν. Η μία συμφωνία αφορά στην κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ που είναι ένα έργο αγωγού φυσικού αερίου. Ο αγωγός θα ξεκινάει από την Ελλάδα, θα διασχίζει την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα και θα καταλήγει στα παράλια της Νότιας Ιταλίας, επιτρέποντας την άμεση ροή του φυσικού αερίου από την περιοχή της Κασπίας προς τις ευρωπαϊκές αγορές.

Η αζερική εταιρία Σαχ Ντενίζ επέλεξε πριν από ένα χρόνο τον ΤΑΡ για τη μεταφορά φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Ο TAP επικράτησε έναντι του Nabucco West και ο αγωγός θα μεταφέρει αέριο από την Κασπία διαμέσου της Ελλάδας, με αρχική χωρητικότητα τα 10 δισ. κυβικά μέτρα τον χρόνο.

Η δεύτερη συμφωνία αφορά στην εξαγορά της ΔΕΣΦΑ από τη Socar διαδικασία που έχει κολλήσει στην ευρωπαϊκή επιτροπή ενέργειας. Στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της Ευρώπης μάλιστα πριν από λίγες εβδομάδες ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Μανιάτης είχε διαμηνύσει πως η Ελλάδα επιθυμεί όσο δυνατόν την ταχύτερη μεταβίβαση του ΔΕΣΦΑ στη Socar.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μανιάτης είχε πει ότι πρέπει να γίνει με βάση την κοινοτική οδηγία άλλα και με τη βέλτιστη ταχύτητα, καθώς υπάρχουν και χρονικές ρήτρες. Από την πλευρά του ο Ευρωπαίος Επίτροπος στα θέματα ενέργειας είχε αναφέρει τότε «είμαστε σε κάλο δρόμο. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και μέσα στο 2014 πιστεύουμε ότι θα έχει γίνει η ιδιωτικοποίηση. Θα ισχύσουν οι κανόνες της κοινοτικής νομοθεσίας».


σχετικα αρθρα