Σαμαράς: Δημιουργούνται χειροπιαστές προοπτικές για την επόμενη γενιά επενδύσεων

Σαμαράς: Δημιουργούνται χειροπιαστές προοπτικές για την επόμενη γενιά επενδύσεων

Στις εγκαταστάσεις της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά βρέθηκαν σήμερα το πρωί ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, και ο κινέζος ομόλογός του, Λι Κετσιάνγκ.

Οι δύο πρωθυπουργοί εγκαινίασαν το τρένο, που θα μεταφέρει τα εμπορευματοκιβώτια με τα κινέζικα προιόντα από τις εγκαταστάσεις της Cosco μέσω του δικτύου του ΟΣΕ στην ενδοχώρα της Ευρώπης. Παράλληλα, ενημερώθηκαν από τον υπεύθυνο της κινεζικής εταιρίας για τα πλάνα ανάπτυξης του λιμανιού σαν διαμετακομιστικό κέντρο για την προώθηση των προιόντων στην Ευρωπαική Ένωση και στην ανατολική Ευρώπη.

Ο Αντώνης Σαμαράς σε δηλώσεις του τόνισε ότι ο Πειραιάς τα τελευταία χρόνια κατακτά τη θέση του ως βασική πύλη εισόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Ασία και μάλιστα « η σύνδεση του Λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο δίνει μια καινούργια προοπτική. Και για τον Πειραιά και για τη χώρα…». Ακόμη πρόσθεσε πως αυτή την προοπτική ήδη την αξιοποιούν  σε συνεργασία με την COSCO και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μεγάλες εταιρείες όπως η HUAWEI, η ΖΤΕ, η Hewlett Packard και η SONY.

«Εδώ βλέπετε χειροπιαστά τα αποτελέσματα της ελληνοκινεζικής συνεργασίας. Και η εντυπωσιακή αύξηση των εμπορευματικών όγκων αποδεικνύει με τον πιο αδιαμφισβήτητο τρόπο τα πλεονεκτήματα αυτής της ελληνοκινεζικής συνεργασίας. Oι δυνατότητες μεγαλύτερης ακόμη ανάπτυξης είναι τεράστιες. Κι έτσι δημιουργούνται χειροπιαστές προοπτικές για την επόμενη γενιά σημαντικών επενδύσεων. Κι όταν μιλάμε, πλέον, για σημαντικές επενδύσεις, εννοούμε όχι μόνο τη μεταφορά εμπορευμάτων, αλλά και την ανάπτυξη εξίσου σημαντικών κλάδων, όπως είναι η Κρουαζιέρα και η Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη», επεσήμανε ο κ. Σαμαράς.

Επιπλέον, υπογράμμισε ότι «η αύξηση των επενδύσεων οδηγεί σε αύξηση της παραγωγής, αύξηση του εισοδήματος και το κυριότερο, αύξηση της απασχόλησης. Κι ακόμα αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας. Και στην περιοχή και στην Ευρώπη… Γιατί η θέση της χώρας μας, με αυτή τη βελτίωση των υποδομών μας, προσφέρει αυτό το μεγάλο στρατηγικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα». 

Στη συνέχεια ο έλληνας πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην αυξανόμενη ζήτηση των ναυτιλιακών υπηρεσιών από την Κίνα. «Είναι και άλλος ένας λόγος αυτός που η Ελλάδα ως μεγάλη ναυτική δύναμη διατηρεί εξαιρετικές σχέσεις με την Κίνα. Διακινεί πολύ μεγάλο μέρος της Κινεζικής παραγωγής και είναι σήμερα ο μεγαλύτερος ξένος πελάτης των Κινεζικών Ναυπηγίων».

Από την πλευρά του, ο Λι Κετσιάνγκ σημείωσε ότι με την επίσκεψή τους στο λιμάνι του Πειραιά αποδεικνύουν στον ελληνικό λαό, στον κινέζικο λαό και στους λαούς του κόσμου, τη φιλιά μεταξύ των δύο χωρών μας, την ζωτικότητα της πρακτικής συνεργασίας μεταξύ αυτών των δύο χωρών και την ευρύτατη προοπτική και δυνατότητα αυτής της συνεργασίας. 

«Μαζί με τον έλληνα πρωθυπουργό πατήσαμε το πράσινο κουμπί για να τρέχει το πρώτο τρένο που θα τρέχει από το λιμάνι του Πειραιά, μέχρι την Κεντροανατολική Ευρώπη. Το έργο αυτό της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, έχει δημιουργήσει χίλιες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες και έχει αποδείξει μέσω του καλού επίπεδου διοίκησης, πως μπορεί να ανταγωνίζεται κάθε ξένη εταιρεία διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνι. Αυτό αποδεικνύει και την ιστορική συνεργασία στο λιμάνι του Πειραιά, που ήδη έχει αποφέρει πολλά απτά αποτελέσματα», είπε.

«Το πιο σημαντικό είναι, ότι πρέπει να διερευνήσουμε το καλύτερο μέλλον για τη δυνατή συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών μας. Το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να γίνει πύλη εισόδου της Κίνας προς την Ευρώπη. Το λιμάνι του Πειραιά είναι σαν το μαργαριτάρι στη Μεσόγειο. Η Κίνα και η Ευρώπη αποτελούν αμοιβαίως μεγαλύτερους εμπορικούς εταίρους. Τώρα το 80% του εμπορίου της Κίνας για εισαγωγή και εξαγωγή προς την Ευρώπη μεταφέρονται από θαλασσίους δρόμους και τώρα αυτό το δρομολόγιο, μέσω Πειραιά, έχει μειώσει 7 μέχρι 11 ημέρες μέσω του καναλιού του Σουέζ και θα μειώσει αρκετά το κόστος της μεταφοράς για τις επιχειρήσεις», πρόσθεσε ο κινέζος πρωθυπουργός.

Και κατέληξε: «Ευχόμαστε, με κοινή προσπάθεια, ότι θα μετατρέψουμε το λιμάνι του Πειραιά σε ένα από τα πιο ανταγωνιστικά λιμάνια του κόσμου. Και θα ενθαρρύνουμε τις κινέζικες εταιρείες να αναπτύξουν συνεργασία με τις ελληνικές εταιρείες στον τομέα επισκευής των πλοίων και τους άλλους σχετικούς τομείς και θα συμμετάσχουμε στην οικοδόμηση και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου από τον Πειραιά μέχρι την ενδοχώρα της Ευρώπης, ώστε να μειώσουμε το χρόνο που χρειάζεται από το λιμάνι μέχρι την ενδοχώρα της Ευρώπης, μέχρι 1 ημέρα, 2 ή και περισσότερες ημέρες. Η κινεζο-ελληνική συνεργασία πάντα είναι αμοιβαίως επωφελής. Αυτή η συνεργασία θα ωφελήσει και τη σταθερότητα, την ευημερία της Ε.Ε. και τη σταθερότητα της Παγκόσμιας Οικονομικής Ανάπτυξης του κόσμου. Εμείς θέλουμε να καταβάλλουμε την ίδια προσπάθεια, μαζί με την ελληνική Κυβέρνηση, ώστε το λιμάνι του Πειραιά να φωτιστεί πιο λαμπερά».

Οι δύο πρωθυπουργοί στη συνέχεια θα συζητήσουν τις προοπτικές της στρατηγικής σχέσης Ελλάδας-Κίνας στο Ναυτιλιακό και Επενδυτικό Φόρουμ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο