Ενδιαφέρον των Ρωσικών Σιδηροδρόμων για αγορά δημόσιων εταιρειών

Ενδιαφέρον των Ρωσικών Σιδηροδρόμων για αγορά δημόσιων εταιρειών

Γράφει ο Ιωάννης Μαρτέλλος

Το ενδιαφέρον των Ρωσικών Σιδηροδρόμων να αποκτήσουν ελληνικές εταιρείες του Δημοσίου, που ιδιωτικοποιούνται, εφόσον απαλλαγούν αυτές από τα βάρη τους σε χρέη, εξέφρασε σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του newpost o πρόεδρος του κρατικού σιδηροδρομικού μονοπωλίου της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Γιακούνιν που συναντήθηκε με τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά στο Μέγαρο Μαξίμου.

Ο Γιακούνιν που συνομίλησε με τον Πρωθυπουργό ως απεσταλμένος του Ρώσου Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν (θεωρείται ένας από τους παλαιότερους συμμάχους και υποστηρικτές του) έδειξε ότι η Μόσχα ενδιαφέρεται να αναθερμάνει τις σχέσεις της χώρας του με την Ελλάδα.

Ο Αντώνης Σαμαράς άκουσε τον Γιακούνιν να του δηλώνει και επίσημα με τον πιο έντονο τρόπο ότι το ρωσικό σιδηροδρομικό μονοπώλιο RZD είναι έτοιμο να επενδύσει τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ στην υπό αποκρατικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι συμμετέχουν στον διαγωνισμό για την απόκτηση των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, σε κοινοπραξία με την ελληνική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ενδιαφέρονται συνδυαστικά για την αγορά και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα ο Γιακούνιν σημείωσε στον Πρωθυπουργό ότι η ρωσική πλευρά έχει εξετάσει το θέμα του εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων, σε συνδυασμό με τη δημιουργία μιας νέας σιδηροδρομικής διόδου εμπορευμάτων μέσω γειτονικών χωρών προς την Ευρώπη.

Εάν προχωρήσει το έργο αυτό θα έφερνε, σύμφωνα με τους ειδικούς, νέα εισοδήματα και θα κάλυπτε το κόστος του. Γι’ αυτό και «καίγονται» οι Ρώσοι να αποκτήσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς για τον Γιακούνιν έχει ιδιαίτερη σημασία, να αποκτήσουν το δικαίωμα χρήσης όχι μόνο του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και υποδομών μέσω των οποίων θα μεταφέρονται τα εμπορεύματα.

Το θέμα είναι τι θα πράξει η Ε.Ε., αλλά η ρωσική πλευρά θεωρεί ότι δεν πρέπει να διαδραματίσει ρόλο η πολιτική προσέγγιση, καθώς πρόκειται για επιχειρηματικό επενδυτικό έργο.

Η άποψη Γιακούνιν είναι ότι είναι πολύ καλύτερα να δημιουργηθούν υψηλά ειδικευμένες ακριβοπληρωμένες θέσεις εργασίας, παρά να συνεχιστεί μια νοσηρή κατάσταση… «Είναι όπως ένα διάστημα στην ΕΣΣΔ, όταν λέγαμε ότι το κράτος παριστάνει πως μας πληρώνει και εμείς παριστάνουμε πως δουλεύουμε» έχει πει.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, σε περίπτωση απόκτησης της εταιρείας, το συμβόλαιο μπορεί να χρηματοδοτηθεί με δάνειο, αλλά «εκτός αυτού, σε περίπτωση ενδιαφέροντος του ρωσικού κράτους, είναι δυνατή η έγκριση πρόσθετων πόρων ώστε το πρόγραμμα αυτό να υλοποιηθεί».

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο