«Συναγερμός» από τις αεροπορικές τραγωδίες - Τι λένε οι ειδικοί

«Συναγερμός» από τις αεροπορικές τραγωδίες - Τι λένε οι ειδικοί

Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου - Ντία Μούλου

Σε εγρήγορση βρίσκονται οι αεροπορικές εταιρείες και σε πανικό οι επιβάτες, ύστερα από τα τρία αεροπορικά δυστυχήματα που καταγράφηκαν σε διάστημα μόλις μίας εβδομάδας, στοιχίζοντας τη ζωή σε πάνω από 450 άτομα.

Σε συνδυασμό με την πτήση MH370, η οποία αγνοείται από τον Μάρτιο, όπως είναι φυσικό, η διεθνής κοινότητα έχει θορυβηθεί, καθώς το 2014 είναι ίσως η χειρότερη χρονιά για την αεροπλοΐα. 

Γιατί πέφτουν τα αεροπλάνα

«Αν το πάρουμε βάσει στατιστικής, έτυχε να πέσουν όλα μαζί», δηλώνει στο newpost.gr ο Οδυσσέας Μαργέτος και προσθέτει ότι είναι «εντός του μέσου όρου των αεροπορικών ατυχημάτων που συμβαίνουν κάθε χρόνο».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της δεκαετίας 2010-2012, κατά μέσο όρο γίνονται 25 αεροπορικά δυστυχήματα κάθε χρόνο, ενώ ο απολογισμός σε ανθρώπινα θύματα ετησίως ανέρχεται στα 650.

Ο κ. Μαργέτος απορρίπτει τις θεωρίες συνωμοσίας και τονίζει ότι «έτυχε σε όλες τις πτήσεις που κατέπεσαν να συντρέχουν δυσμενείς συνθήκες και, επιπλέον, έτυχε χρονικά να είναι πολύ κοντά το ένα δυστύχημα με το άλλο».

«Με εξαίρεση την κατάρριψη του μαλαισιανού αεροσκάφους στην Ουκρανία, όπου φέρει τεράστια ευθύνη η Eurocontrol, ο Πανευρωπαϊκός Οργανισμός Εναέριας Κυκλοφορίας», λέει, «οι πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών έπρεπε να έχουν απαγορευθεί στον εναέριο χώρο της περιοχής που είναι εμπόλεμη».

Όσον αφορά στην κατάρριψη του Boeing της Malaysia Airlines, ο Φ. Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός-διερευνητής αεροπορικών ατυχημάτων, μιλώντας στο Star είχε δηλώσει: «Η Ουκρανία δεν μπορεί να παραδεχθεί ότι υπάρχει η επέμβαση μια άλλης δύναμης, δηλαδή των αυτονομιστών οι οποίοι ελέγχουν μια περιοχή και κάνουν ό, τι θέλουν. Εν μέρει ήταν πολιτική απόφασή. Εν μέρει όμως ήταν και τεχνική απόφαση αφού κανένας δεν πίστευε μέχρι και την προηγούμενη Τρίτη ότι οι αυτονομιστές διαθέτουν αρκετά ισχυρά συστήματα ώστε να χτυπούν αεροπλάνα στα 30.00 πόδια. Την Τρίτη καταρρίφθηκε ένα αεροπλάνο στα 22.500 πόδια και το Κίεβο χτύπησε ένα καμπανάκι. Αναρωτήθηκε πού βρέθηκαν αυτά τα όπλα; Δυστυχώς δύο μέρες μετά είχαμε το τραγικό περιστατικό».

Τέσσερις τραγωδίες σε πέντε μήνες

Το 2014 χωρίς αμφιβολία εξελίσσεται σε μια «μαύρη» χρονιά για την αεροπλοΐα, καθώς από τον Μάρτιο έχουν σημειωθεί τέσσερα πολύνεκρα δυστυχήματα.

MH370, Malaysia Airlines

8 Μαρτίου 2014. Η πτήση MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών εξαφανίζεται υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, παίρνοντας μαζί του τους 227 επιβάτες και τα 12 μέλη του πληρώματος.

Το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας με προγραμματισμένο προορισμό το Πεκίνο της Κίνας, ωστόσο μία ώρα μετά την απογείωση, έχασε επαφή με το κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. 

Αμέσως, άρχισε μια γιγαντιαία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης σε μια τεράστια έκταση του Ινδικού Ωκεανού, με τη συμμετοχή πολλών χωρών. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει το παραμικρό ίχνος του αεροσκάφους, με όλα τα ενδεχόμενα για την τραγωδία να παραμένουν ανοιχτά. Υπάρχουν υποψίες για αρπαγή του αεροσκάφους είτε από τον κυβερνήτη ή το συγκυβερνήτη είτε από αεροπειρατές, δεδομένου ότι το αεροπλάνο συνέχισε να πετά για ώρες μετά την εσκεμμένη απενεργοποίηση του συστήματος επικοινωνίας με το έδαφος.

Οι έρευνες για τον εντοπισμό συντριμμιών και πτωμάτων θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες. 

MH17, Malaysia Airlines

17 Ιουλίου 2014. Ακόμη ένα αεροπλάνο της Malaysia Airlines εμπλέκεται μέσα σε λίγους μήνες σε πολύνεκρη τραγωδία, αφήνοντας την παγκόσμια κοινή γνώμη εμβρόντητη.

Η πτήση της Malaysia Airlines (MH17/MAS17) αναχώρησε από το Άμστερνταμ με προορισμό το Κουάλα Λουμπούρ, αλλά δεν κατάφερε ποτέ να φτάσει στον προορισμό της. Πύραυλος, ο οποίος εκτοξεύτηκε από το έδαφος κατέρριψε το αεροσκάφος, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι 283 επιβάτες και το 15μελες πλήρωμα.

Μέχρι τώρα, Ουκρανοί και Ρώσοι αλληλοκατηγορούνται, σχετικά με το ποιος ευθύνεται για την κατάρριψη του αεροπλάνου.

GE22, TransAsia Airways

23 Ιουλίου 2014. Η πτήση, η οποία κατευθυνόταν από την πόλη Kaohsiung στη νότια Ταϊβάν, συντρίβεται κατά τη διάρκεια προσπάθειας για αναγκαστική προσγείωση στην περιοχή Μαγκόνγκ στο νησί Πενγκού.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν 54 επιβάτες και 4 άτομα πλήρωμα και ο τραγικός απολογισμός ήταν 49 νεκροί. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία, για το δυστύχημα ευθύνονται οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή.

AH5017, Air Algerie

24 Ιουλίου 2014. Μία μόλις ημέρα μετά τη συντριβή του αεροπλάνου στην Ταϊβάν, η πτήση AH5017 της Air Algerie σταματά να εκπέμπει σήμα 50 λεπτά μετά την απογείωση από την πρωτεύουσα της Μπουρκίνα Φάσο, Ουαγκαντούγκου.

Αρκετές ώρες μετά, τα συντρίμμια του αεροπλάνου, που είχε προορισμό το Αλγέρι, εντοπίζονται στο βόρειο Μάλι. Από τη συντριβή έχασαν τη ζωή τους και οι 118 επιβαίνοντες. 

Όπως προκύπτει από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, αιτία της πτώσης ήταν και σε αυτή την περίπτωση οι κακές καιρικές συνθήκες. 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο