Η εκδήλωση “ThessalonikiForward” της Νέας Δημοκρατίας για την τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης στο Διαδίκτυο, χαρακτηρίστηκε από την επίθεση του Δημήτρη Αβραμόπουλου και της Όλγας Κεφαλογιάννη στην κυβέρνηση για τουριστική πολιτική που ακολουθεί. Ο αντιπρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης χαρακτήρισε λάθος την κατάργηση του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και δεσμεύτηκε ότι η Ν.Δ. θα επανέλθει στην κυβέρνηση με την ανασύσταση του

Ο κ. Αβραμόπουλος επεσήμανε ότι “σήμερα ο ελληνικός τουρισμός δοκιμάζεται και πάλι από πολιτικές, πρόχειρα υιοθετημένες, που τον γυρνάνε πίσω σε αντιλήψεις και νοοτροπίες που έχουν πλέον ξεπεραστεί” και 

 Επίσης συμπλήρωσε ότι η κυβέρνηση δείχνει να μην αντιλαμβάνεται τις μεγάλες αλλαγές, που έχουν συντελεστεί στον κόσμο και δεν έχει συνειδητοποιήσει ο τουρισμός είναι ίσως η μόνη σταθερά της ελληνικής οικονομίας.

Ο κ. Αβραμόπουλος αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που είχε αναλάβει ο ίδιος ως υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης στην κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή και παρατήρησε: «Σας υπενθυμίζω τη θεαματική αύξηση των τουριστικών αφίξεων και εσόδων το 2005, που κορυφώθηκε το 2006, αποτέλεσμα στοχευμένων δράσεων και αποτελεσματικών πολιτικών, που αναδείκνυαν και αξιοποιούσαν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας.

 Ακόμη και τώρα, το κεντρικό μήνυμα της εποχής εκείνης «Live your myth in Greece», ηχεί στο χώρο του παγκόσμιου τουρισμού. Απορώ γιατί δεν το συνεχίσαμε. Ένα ακόμα δείγμα της αποσπασματικότητας και της προχειρότητας, που συνοδεύει την ελληνική τουριστική πολιτική».

Τόνισε την ανάγκη να συγκροτηθεί κάποτε μια εθνική στρατηγική για τον τουρισμό, λέγοντας ότι μόνο ο τουρισμός μπορεί να φέρει εισόδημα και συνάλλαγμα την περίοδο αυτή, καθώς όλα τα άλλα έχουν πάρει την κατιούσα. Εξέφρασε την πεποίθηση ότι εκτός απροόπτου όλα δείχνουν πως οι δείκτες του ελληνικού τουρισμού θα είναι καλοί φέτος.

Ο κ. Αβραμόπουλος αναφέρθηκε στη χθεσινή ομιλία του προέδρου της Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά κι επισήμανε: «Έδωσε τις κατευθύνσεις για την κατάρτιση του προγράμματός μας. Ενός προγράμματος αξιόπιστου, ρεαλιστικού, εφαρμόσιμου. Ενός προγράμματος, που θα ανταποκρίνεται στις δυνατότητες αλλά και στις ανάγκες του τόπου μας, που θα βγάλει την Ελλάδα από την κρίση και θα την βάλει και πάλι σε τροχιά ανάπτυξης και προόδου. Σε αυτό το πρόγραμμα, ξεχωριστή θέση έχει η τουριστική ανάπτυξη».

Στην ομιλία της η κ. Κεφαλογιάννη έθεσε τρεις παραμέτρους για την ανάπτυξη στον τομέα του τουρισμού:

Πρώτον, θα πρέπει με συντονισμένες επικοινωνιακές ενέργειες να καταρριφθεί ο μύθος ότι η Ελλάδα είναι αποκλειστικά καλοκαιρινός προορισμός

Δεύτερον, θα πρέπει να υπάρχει μια ενιαία, συνεκτική αναπτυξιακή πολιτική.

Τρίτον, θα πρέπει σε τοπικό επίπεδο να λειτουργούν ισχυροί και αυτόνομοι φορείς προώθησης του τουρισμού. Ο κεντρικός συντονισμός τουριστικής πολιτικής δεν φτάνει.

Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν ανταποκρίνεται σε αυτές τις προϋποθέσεις και σημείωσε: «Δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα για να πείσει τις ξένες αγορές ότι η Ελλάδα αποτελεί ιδανικό προορισμό όλο το χρόνο.

Δυστυχώς, εδώ και ενάμιση χρόνο, η κυβέρνηση δεν έχει σχεδιάσει ούτε μια κεντρική καμπάνια, ούτε τοπικά επικεντρωμένες καμπάνιες. Σε μια χρονική συγκυρία, που θα έπρεπε να ψάχνουμε να φέρουμε επενδύσεις στον τουρισμό, η Κυβέρνηση κάνει το παν για να τις διώξει.Μια ανάσα πριν από την περίοδο αιχμής για τον ελληνικό τουρισμό, είναι καθολική και γενικευμένη η έλλειψη στρατηγικής και επικοινωνίας. Η Ελλάδα, εμφανίζεται στις διεθνείς εκθέσεις χωρίς καμπάνια και χωρίς μήνυμα. Είναι αδιανόητο, και όμως συμβαίνει».

Για τη Θεσσαλονίκη είπε ότι αναμφισβήτητα αποτελεί σημαντικό πόλο έλξης «city break» στην περιοχή των Βαλκανίων, αλλά δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την κρίση. Η τουριστική δραστηριότητα παρουσίασε πέρυσι κάμψη. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, το πρώτο εννεάμηνο του 2010, οι πληρότητες έπεσαν κατά 12,4%, ενώ ο τζίρος των ξενοδοχείων κατά 19%.

«Τι κάνει η Κυβέρνηση για να προστατέψει την Θεσσαλονίκη και να ενισχύσει τη θέση της ως προορισμό city break;» αναρωτήθηκε. «Τι κάνει για να ισχυροποιήσει τη θέση της στην τουριστική αγορά των Βαλκανίων;

Η κυβέρνηση φαίνεται να μην θορυβείται από την περσινή κάμψη της τουριστικής κίνησης. Είναι τελείως αποστασιοποιημένη από τους επαγγελματίες του τουρισμού της Θεσσαλονίκης. Παρόμοια εικόνα εγκατάλειψης παρουσιάζει η πόλη και όσο αφορά τη διείσδυσή της σε ξένες, εκτός Βαλκανίων αγορές.

Η Ν.Δ. επεξεργάζεται προτάσεις για τη Θεσσαλονίκη, όπως είναι ο τουρισμός κρουαζιέρας, ο ιατρικός, ο συνεδριακός, ο θρησκευτικός τουρισμός.

Η κ. Κεφαλογιάννη είπε ότι αν δεν υπάρξει πιο συντεταγμένη τουριστική πολιτική, μόλις ομαλοποιηθούν τα πράγματα στη βόρεια Αφρική, θα επιστρέψουμε στην τουριστική ύφεση.

Ο αναπληρωτής γραμματέας Παραγωγικών Τομέων της Ν.Δ. Στράτος Σιμόπουλος είπε ότι η πρόταση ThessalonikiForward είναι ένα εργαλείο τουριστικής προβολής, που για να επιτύχει το στόχο του αξιοποιεί τις πιο σύγχρονες εξελίξεις της κοινωνικής δικτύωσης (social media).

Πρόκειται για μια καμπάνια της τουριστικής προβολής της Θεσσαλονίκης στο διαδίκτυο, ενώ η πρόταση, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του Thessaloniki Forward από τη Γραμματεία Παραγωγικών Τομέων της Νέας Δημοκρατίας,αποτελεί προσκλητήριο για συστράτευση φορέων, επιχειρήσεων και πολιτών, ώστε να μπορέσει η πόλη να αναπτυχθεί.