Τα «φαντάσματα» θα συνεχίσουν να πετούν για άλλα δέκα χρόνια στο Αιγαίο (Βίντεο και φωτό)

Τα «φαντάσματα» θα συνεχίσουν να πετούν για άλλα δέκα χρόνια στο Αιγαίο (Βίντεο και φωτό)

Σαράντα χρόνια ενεργής υπηρεσίας στους ελληνικούς αιθέρες συμπλήρωσαν τα F-4 (Phantom) και αποτελούν τους «ιπτάμενους φρουρούς» του Αιγαίου, στα ικανά χέρια των πιλότων μας!

Και σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας θα συνεχίσουν να πετούν, τουλάχιστον για άλλα επτά με δέκα χρόνια καθώς έχουν αναβαθμιστεί και αγοραστεί ειδικές συσκευές στρατηγικού ρόλου γι αυτά. Βέβαια αρκεί να υπάρχουν στην αγορα ανταλλακτικά για τη συντήρησή τους .

Πριν από λίγες μέρες παρουσία του Αρχηγού Τακτικής Αεροπορίας αντιπτέραρχου Χρήστου Βαΐτση, πραγματοποιήθηκε ειδική εορτή στην 117 Πτέρυγα Μάχης που βρίσκεται στην αεροπορική βάση στην Ανδραβίδα για τη συμπλήρωση 40 ετών που τα F-4E (PHANTOM) υπερασπίζονται το Αιγαίο. Οι έλληνες πιλότοι που τα πετούν καθημερινά, με καμάρι δηλώνουν ότι είναι «Φαντομάδες».

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων περιελάμβανε επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων της Μονάδας, στατική έκθεση αεροσκαφών και ιστορικών αντικειμένων, προβολή video στον χώρο της 339 Μοίρας, πτήση επίδειξης σμήνους αεροσκαφών της 338, 339 και 348 Μοίρας. Μάλιστα δόθηκε και η δυνατότητα σε δύο απόστρατους ιπταμένους να πετάξουν ξανά με τα F-4.

Πως αποκτήθηκαν από την Ελλάδα τα πρώτα F-4

Στις 29 Μαρτίου 1972, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ πούλησε στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία της Ελλάδος τα πρώτα 36 F-4E Phantom των οποίων το κόστος άγγιζε τα 4,8 δισεκατομμύρια δραχμές ή 160.000.000 δολάρια, ενώ 41 πιλότοι, 5 αξιωματικοί και 95 υπαξιωματικοί στελέχωσαν την 117 Πτέρυγα Μάχης με τις 339 και 338 Μοίρες Δίωξης Βομβαρδισμού (ΜΔΒ) ,με βάση το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας, που μέχρι τότε πετούσαν με F-84FThunderstream.

Την 5η Απριλίου 1974 τα πρώτα έξι Phantom προσγειώθηκαν στην Ελλάδα.

Μετά την πτώση του «τοίχους του Βερολίνου» η Γερμανία μας παραχώρησε 27 αεροσκάφη από το στόλο των RF-4E της Luftwaffe, εκ των οποίων τα εφτά χρησιμοποιήθηκαν ως ανταλλακτικά. Στα τέλη του 1997 και μετά από 23 χρόνια υπηρεσίας αποφασίστηκε η αναβάθμιση των αεροσκαφών που αγοράστηκαν στο πλαίσιο των προγραμμάτων Peace Icarus I και Peace Icarus IΙ. Η αναβάθμιση προέβλεπε τη δομική ενίσχυση των αεροσκαφών και για την ποιοτική αναβάθμιση των ηλεκτρονικών τους.

Τον Δεκέμβριο του 1998, υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ της Γερμανικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (DASA) και της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) και αφορούσε 29 αεροσκάφη F-4.

Η αναβάθμιση των ηλεκτρονικών περιλάμβανε την εγκατάσταση του σύγχρονου Radar AN/APG-65 GR, νέου υπολογιστή αποστολής, ΗUD, έγχρωμων οθόνων πολλαπλής λειτουργίας, GΡS/ΙΝS, ΙFF Ιnterrogator, ασύρματου V/UΗF, υψομέτρου-Radar, καταγραφέα εικόνας-βίντεο κα. Οι αλλαγές αυτές επέτρεψαν τη δυνατότητα μεταφοράς και εκτόξευσης πυραύλων ΑΙΜ-120 AMRAAM καθώς και άλλων προηγμένων όπλων αέρος/εδάφους.

Τα αεροσκάφη αυτά λόγω της σχεδίασης που έχουν, δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε κλειστή αερομαχία, αρχικά είχαν κατασκευαστεί με άλλες προτεραιότητες και πλεονεκτήματα .Είναι δικινητήρια ,έχουν πολύ μεγάλη ακτίνα δράσης, μπορούν να φέρουν βαρύ οπλισμό και μπορούν να πετούν για πολύ ώρα με μεγάλη ταχύτητα

 

Γ. Κοκ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο