Λοβέρδος: Θα αλλάξει η αναλογία «ένα προς δέκα» για τους εκπαιδευτικούς

Λοβέρδος: Θα αλλάξει η αναλογία «ένα προς δέκα» για τους εκπαιδευτικούς

Αισιόδοξος ότι στην εκπαίδευση θα αλλάξει η αναλογία μία πρόσληψη για κάθε δέκα αποχωρήσεις, εμφανίστηκε ο υπουργός Παιδείας. 

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ο Ανδρέας Λοβέρδος τόνισε πως σε διαφορετική περίπτωση τα σχολεία θα ανοίξουν πολύ δύσκολα του χρόνου.

«Φέτος τα καταφέραμε να ανοίξουν τα σχολεία, του χρόνου δεν θα τα καταφέρουμε» ανέφερε ο κ. Λοβέρδος περιγράφοντας το πρόβλημα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η Πολιτεία εάν διατηρηθεί η αναλογία του ένα προς δέκα. «Συντάξαμε μια μελέτη. Ενημερώσαμε τον πρωθυπουργό, τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και είμαστε στην πορεία λήψης απόφασης. Δεν είμαστε υπεραισιόδοξοι αλλά το παλεύουμε, πιστεύουμε ότι υπάρχει ένα θετικό κλίμα και κάτι θα βγει» πρόσθεσε, επισημαίνοντας ότι η ρύθμιση πρέπει να υιοθετηθεί άμεσα, δεδομένου ότι οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών γίνονται με εξετάσεις ΑΣΕΠ και επομένως θα πρέπει να δοθεί ο χρόνος στους υποψηφίους να προετοιμαστούν. Ως προς το θέμα αυτό σημείωσε ακόμη ότι «δεν θα αδικήσουμε αυτούς που έχουν πετύχει σε παλαιότερες εξετάσεις και δεν έχουν προσληφθεί».

Όσον αφορά στις μετεγγραφές, ο ίδιος εκτίμησε πως οι αιτήσεις θα κυμανθούν ανάμεσα στις 15.000-20.000, ενώ επεσήμανε ότι οι αλλαγές στο δημοτικό σχολείο είναι αυτήν τη στιγμή η απόλυτη προτεραιότητα του υπουργείου.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, έως σήμερα το πρωί είχαν ζητήσει κωδικό από τις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 12.035 φοιτητές, ενώ έχουν υποβάλει αίτηση για μετεγγραφή 10.170. Ο κ. Λοβέρδος σημείωσε ότι τις δύο τελευταίες ημέρες έχει μειωθεί η ροή. Οριστικά συμπεράσματα ωστόσο δεν μπορούν να εξαχθούν πριν από την ερχόμενη Παρασκευή, οπότε λήγει η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων και το υπουργείο θα έχει στη διάθεσή του τα πλήρη στοιχεία.

«Ο νόμος είναι για τους ταλαιπωρημένους οικονομικά δεν είναι για τα κέφια του καθενός. Συνδυάσαμε δύο ανάγκες: την αντιμετώπιση της φτώχιας και τη δυνατότητα των ιδρυμάτων να ανταποκριθούν. Δεν ξέρω εάν τα έχουμε καταφέρει. Πάντως τις δύο τελευταίες ημέρες ο αριθμός έχει πέσει. Αυτό είναι ενδεικτικό μιας ροής. Μένει να δούμε εάν οι αιτούμενοι έχουν και τις προϋποθέσεις. Η τελική αξιολόγηση θα γίνει την Παρασκευή», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Για τη μεταρρύθμιση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι αυτή θα γίνει με γνώμονα το σύνθημα «λιγότερη ύλη, περισσότερη παιδεία», ωστόσο δεν θέλησε να αναφερθεί στο περιεχόμενο. «Η εισήγηση μου προς το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας είναι έτοιμη. Αλλά δεν θέλω να προλάβω τον διάλογο. Μέσα στον μήνα θα συνεδριάσει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και μετά το Συμβούλιο των πρώην υπουργών Παιδείας» ανέφερε.

Σε ερώτηση εάν η μείωση της ύλης σημαίνει και μείωση των εκπαιδευτικών, ο κ. Λοβέρδος εμφανίστηκε απολύτως αρνητικός. «Αν θεωρείτε ότι ήρθαμε εδώ για να πυροβολήσουμε ανθρώπους κάνετε λάθος» παρατήρησε.

«Μπορεί κάποιοι να ευχαριστηθούν και άλλοι να λυπηθούν, αλλά το κριτήριο είναι το καλό των παιδιών» τόνισε.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός Παιδείας στο ζήτημα της παιδικής πορνογραφίας στην εκπαίδευση, το οποίο όπως ανέφερε θα συζητηθεί αύριο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, και του κοινωνικού σχολείου, για το οποίο είπε ότι ο στόχος του δεν είναι να γίνουν τα παιδιά καλοί μαθητές αλλά ολοκληρωμένοι πολίτες.

«Εμείς δεν κάνουμε περιπάτους, εφαρμόζουμε αποφάσεις» είπε ακόμη ο κ. Λοβέρδος αναφερόμενος στο θέμα των ιδιωτικών κολεγίων που έκλεισαν επειδή δεν είχαν ασφαλιστική ενημερότητα. «Όλα τα παιδιά που πήγαιναν σε ιδιωτικά ΙΕΚ που έκλεισαν θα διοχετευτούν σε δημόσια ΙΕΚ» δήλωσε ακόμη ο υπουργός Παιδείας, ενώ ανέφερε ότι υπάρχει λύση και για τους φοιτητές των ιδιωτικών κολεγίων, στα οποία μπήκε λουκέτο για τον ίδιο λόγο.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, αρμόδιος για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σημείωσε ότι κερδήθηκε το στοίχημα να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς προβλήματα. «Έχουμε καλύψει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των κενών και η διαδικασία συνεχίζεται. Κάναμε διορθωτικές παρεμβάσεις στο θέμα των προαγωγικών εξετάσεων, προχωρήσαμε στον εξορθολογισμό της τράπεζας θεμάτων και η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών συνεχίζεται κανονικά» επισήμανε, ενώ ανέφερε ότι θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στα πρότυπα σχολεία, καθώς αποτελούν την «ατμομηχανή της εκπαίδευσης».

Τέλος, ο υφυπουργός Παιδείας Γιώργος Στύλιος, αρμόδιος για την δια βίου μάθηση και την επαγγελματική εκπαίδευση, υπογράμμισε ότι θα δοθεί προτεραιότητα στον θεσμό των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας και στη δημιουργία κέντρων εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο