current views are: 1

16 Δεκεμβρίου 2014
Δημοσίευση17:26

Wiener Zeitung: «Ο “Γερμανός ηγεμόνας” θέλει να επιβάλει τις συνταγές του σε όλη την Ευρώπη»

Σφοδρότατη επίθεση στο Βερολίνο και τις πολιτικές που ακολουθεί στην ευρωζώνη εξαπολύει η έγκριτη εφημερίδα Wiener Zeitung, της οποίας εκδότης είναι Αυστριακή Δημοκρατία.

Δημοσίευση 17:26’
αρθρο-newpost

Σφοδρότατη επίθεση στο Βερολίνο και τις πολιτικές που ακολουθεί στην ευρωζώνη εξαπολύει η έγκριτη εφημερίδα Wiener Zeitung, της οποίας εκδότης είναι Αυστριακή Δημοκρατία.

Σφοδρότατη επίθεση στο Βερολίνο και τις πολιτικές που ακολουθεί στην ευρωζώνη εξαπολύει η έγκριτη εφημερίδα Wiener Zeitung, της οποίας εκδότης είναι Αυστριακή Δημοκρατία.

Σε άρθρο του  αρχισυντάκτη Ράινχαρντ Γκέβαιλ με  τίτλο «Η Γερμανία είναι το πρόβλημα», τονίζεται πως «την κρίση προκάλεσαν αρχικά οι τράπεζες, κατόπιν οι Έλληνες και κανείς δεν ανέφερε τη Γερμανία».

Ωστόσο,  επτά χρόνια αργότερα, όπως σημειώνει η εφημερίδα, «τα πράγματα είναι διαφορετικά και τώρα ο “Γερμανός ηγεμόνας”, που θέλει να επιβάλει τις συνταγές του σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιμετωπίζεται με αυξανόμενη επιφυλακτικότητα και δικαιολογημένα».

Ο αρθρογράφος δεν παραλείπει να αποδομήσει και το πολυδιαφημισμένο εμπορικό πλεόνασμα που κατέγραψε το Βερολίνο: 

«Από τα 200 δισεκατομμύρια ευρώ πλεόνασμα του γερμανικού εξωτερικού εμπορίου, τα 110 δισεκατομμύρια ευρώ αφορούν τις υπόλοιπες 27 χώρες-μέλη της ΕΕ, δηλαδή τη “δόξα και λαμπρότητα” της Γερμανίας μέσα στην ΕΕ την πληρώνουν οι άλλοι εταίροι, οι οποίοι αναγκάζονται να ακούν στις Βρυξέλλες πως δήθεν είναι τεμπέληδες και ανίκανοι».

Πυρά εξαπολύει η εφημερίδα όμως και αναφορικά με τη στάση της Γερμανίας απέναντι στη Ρωσία.  

«Η Μέρκελ» γράφει ο αρθρογράφος, «επέμενε σε σκληρές κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας, κάτι που τώρα δεν την εμποδίζει να χαρακτηρίζει τη Ρωσία ως “αξιόπιστο εταίρο” και τούτο διότι η ελπίδα για φυσικό αέριο από τον ουσιαστικά ματαιωμένο αγωγό South Stream είναι ισχυρότερη από ό, τι η ευρωπαϊκή αλληλεγγύη. Την ίδια στιγμή η πλούσια Γερμανία επιδοτεί τους δικούς της πάροχους οικολογικού ηλεκτρικού ρεύματος με 22 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο, προκαλώντας με τον τρόπο αυτό αδιέξοδο στον ενεργειακό τομέα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο».

Όπως παρατηρεί ο αρθρογράφος, οι Γερμανοί κάνουν αυτό που τους βολεύει και αυτή η εντύπωση σχηματίζεται αυτή την εποχή στις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, με τη Γαλλία και την Ιταλία να «βρίζουν» ήδη εδώ και καιρό.

«Ο Γερμανός υπουργός Βόλφγκανγκ Σόιμπλε απαντά καγχάζοντας ότι η χώρα του έως το 2018 θα κάνει πλεονάσματα στον προϋπολογισμό, σε αντίθεση με τους επικριτές σε Παρίσι και Ρώμη και αυτή η στενόμυαλη θεώρηση των πραγμάτων είναι επίσης μια γερμανική εφεύρεση» συνεχίζει ο αρθρογράφος.

Στη συνέχεια επισημαίνει πως από την άλλη πάλι δεν εξετάζονται άλλοι παράμετροι, δηλαδή το γεγονός ότι οι υποδομές της Γερμανίας – αυτοκινητόδρομοι, ηλεκτρικά δίκτυα, γέφυρες, σιδηροδρομικές γραμμές – βρίσκονται σε κατάσταση που χρήζει άμεσων βελτιώσεων ή ακόμη το γεγονός πως στην επέκταση του δικτύου οπτικών ινών η Γερμανία βρίσκεται στην τελευταία θέση στην ΕΕ, όπως επίσης στο θέμα του αποκαλούμενου «Χαρτς 4» στο πλαίσιο του οποίου οι μελλοντικοί συνταξιούχοι θα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, ενώ στη Γαλλία η υψηλή γεννητικότητα καθιστά δυνατό ένα σταθερότερο συνταξιοδοτικό σύστημα.

Κατά την άποψη του Ράινχαρντ Γκέβαιλ η γερμανική πολιτική έχει επικεντρωθεί στα δημοσιονομικά και στην εξαγωγική βιομηχανία και αυτό – παρόλη την αναγνώριση της οικονομικής επίδοσης – είναι από κοινωνικοπολιτική άποψη πολύ λίγη. «Η κατασκευή καλών αυτοκινήτων δεν συνιστά σχεδιασμό, ωστόσο η Ευρώπη έχει ακριβώς ανάγκη από έναν πολιτικό σχεδιασμό» τονίζεται χαρακτηριστικά στο άρθρο.

Για το λόγο αυτό οι Γερμανοί θα πρέπει να αρχίσουν να βλέπουν τις αδυναμίες τους και να τις διορθώνουν και παρόλα αυτά η Γερμανία θα παραμένει η μεγαλύτερη χώρα της ΕΕ, καταλήγει το άρθρο.


σχετικα αρθρα