Το προσχέδιο νόμου για τον «Θαλάσσιο και Αλιευτικό τουρισμό» που εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο, έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων . Στο προτεινόμενο νομοσχέδιο ρυθμίζονται θέματα τήρησης και εκκαθάρισης του Μητρώου και Αρχείου για όσους ασχολούνται επαγγελματικά με την εκμετάλλευση τουριστικών πλοίων αναψυχής καθώς έχουν παρεισφρήσει εικονικά απασχολούμενοι.

Επίσης ρυθμίζονται φορολογικές επιβαρύνσεις λόγω παύσης της άδειας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής καθώς και το φορολογικό καθεστώς των ημερόπλοιων.

Στο νομοσχέδιο προωθείται εξάλλου ο αλιευτικός τουρισμός από επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη προκειμένου να ενισχυθεί το εισόδημα των αλιέων.

Ο αλιευτικός τουρισμός αποτελεί μέρος του ευρύτερου πλαισίου του θαλάσσιου οικολογικού τουρισμού και μπορεί να περιλαμβάνει την επιβίβαση ατόμων (που δεν είναι μέλη του πληρώματος) σε αλιευτικά σκάφη για ψυχαγωγικούς -τουριστικούς σκοπούς, καθώς και τη φιλοξενία, εστίαση και γενικά παροχή εξειδικευμένων τουριστικών υπηρεσιών που συνδέονται με την αλιεία και τις ιχθυοκαλλιέργειες, αλλά και με τα σχετικά έθιμα και παραδόσεις.

Στο νομοσχέδιο καταργείται επίσης το Ινστιτούτο Ναυτικής Κατάρτισης Ποσειδών.

Στο μεταξύ για αυξήσεις που ξεπερνούν το 300%, το τιμολόγιο ελλιμενισμού των πλοίων στη Μαρίνα Ζέας στον Πειραιά (Υπουργική Απόφαση 2714/17-2-2011, ΦΕΚ 421/16-3-2011), χωρίς να περιλαμβάνεται η ειδική τιμολόγηση των επαγγελματικών τουριστικών πλοίων με Ελληνική σημαία, η οποία προβλέπεται στο μνημόνιο ΕΠΕΣΤ-ΕΤΑ από τις 19-2-2002, κάνουν λόγω σε ανακοίνωσή τους ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης και η Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Τουριστική Ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας κ. Όλγα Κεφαλογιάννη.

Αναφέρουν ότι ένα επαγγελματικό σκάφος αναψυχής 54 μέτρων είχε μέχρι πρότινος μηνιαίο κόστος ελλιμενισμού 747 Ευρώ (για μέλη ΕΠΕΣΤ-ΣΙΤΕΣΑΠ) και 1871,10 (στην προβλήτα Β’), ενώ πλέον το κόστος ανέρχεται σε 6.107 Ευρώ.

Οι δύο βουλευτές της ΝΔ ερωτούν τους αρμόδιους υπουργούς σε ποιόν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό εντάσσεται η αύξηση του τιμολογίου ελλιμενισμού των επαγγελματικών σκαφών στη Μαρίνα Ζέας στον Πειραιά.