Κάλυψη των δημοψηφισμάτων προβλέπει το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ

Κάλυψη των δημοψηφισμάτων προβλέπει το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από σήμερα και μέχρι την Πέμπτη το νομοσχέδιο για την επανίδρυση της ΕΡΤ

Ο τίτλος του νομοσχεδίου είναι «Ρυθμίσεις Θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του Ν2190/1920».

Ολόκληρο το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ

Η αιτιολογική έκθεση

Το ανταποδοτικό τέλος παραμένει σταθερό στα 3 ευρώ μηνιαίως ανά παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, ωστόσο θα υπάρχει η δυνατότητα, ύστερα από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε., το ποσό να αναπροσαρμόζεται, λαμβάνοντας υπόψη το καθαρό κόστος και την προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την παροχή της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίαςαναπροσαρμογής τους. 

Επιπλέον, για την επαναπρόσληψη των απολυμένων σημειώνεται πως «οι συμβάσεις που λύθηκαν με το «λουκέτο» «αναβιώνουν» από την ψήφιση του νομοσχεδίου και συγκεκριμένα από την ημερομηνία που θα πάρει ΦΕΚ». 

Σε άλλο σημείο γίνεται λόγος και για κάλυψη των απόψεων, κατά την περίοδο διεξαγωγής δημοψηφισμάτων.

Επίσης, συστήνεται «Ειδική Επιτροπή Ελέγχου με σκοπό τον έλεγχο των οικονομικών στοιχείων της εκκαθάρισης της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. και των θυγατρικών της που καταργήθηκαν με την αριθμ.2/11.6.2013 Κοινή Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό, όπως ισχύει».

Στο παραπεμπτικό κείμενο αναφέρεται:

Η αιφνίδια κατάργηση της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. και συνακόλουθα η διακοπή της συνεχούς και αδιάλειπτης παροχής της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας που συντελέστηκε τον Ιούνιο του 2013, συνιστά σοβαρό ρήγμα στην αρχή της συνέχειας της παροχής δημόσιας υπηρεσίας με ουσιαστική έννοια. Οι νομικές ενέργειες που έλαβαν χώρα και οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν κατά την περίοδο εκείνη προκάλεσαν ισχυρότατες αντιδράσεις, οι οποίες προήλθαν όχι μόνο από το θιγόμενο προσωπικό του μέχρι τότε λειτουργούντος δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, αλλά και από όλες τις αντιπροσωπευτικές κοινωνικές ομάδες και τους φορείς που σχετίζονται με τη δημόσια ραδιοτηλεόραση τόσο εντός όσο και εκτός των ελληνικών συνόρων. Οι  ενέργειες και πολιτικές αυτές έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικά προβληματικό καθεστώς στη λειτουργία της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης σε εργασιακά ζητήματα καθώς και οικονομικά/νομικά θέματα που ανέκυψαν κατά την εκκαθάρισή του.

Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου και μέσα από την αναβίωση της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. διασφαλίζεται η απρόσκοπτη παροχή της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας χωρίς ασυνέχεια, η οποία θα λειτουργεί με πιστή τήρηση των συνταγματικών αρχών (όπως αυτές αποτυπώνονται στην παρ. 2 του άρθρου 15 του Συντάγματος), και η επίλυση των εργασιακών, οικονομικών και άλλων προβλημάτων που δημιούργησαν οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν ως τώρα.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, ο Υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης καλεί τους πολίτες και κάθε ενδιαφερόμενο να συνεισφέρει στη βελτίωση των διατάξεων του προτεινόμενου σχεδίου νόμου καταθέτοντας τις προτάσεις του στη διαβούλευση.

Η διάρκεια της διαβούλευσης αρχίζει σήμερα και θα περατωθεί την Πέμπτη 12 Μαρτίου και ώρα 10.00

Όσον αφορά στο ανταποδοτικό τέλος, όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου:

Ως αντιστάθμισμα για την εκπλήρωση των σκοπών της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας επιβάλλεται και εισπράττεται υπέρ της ΕΡΤ Α.Ε. ανταποδοτικό τέλος ύψους τριών ευρώ (3,00 Ευρώ) μηνιαίως ανά παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Το ανταποδοτικό τέλος υπολογίζεται και χρεώνεται σε κάθε λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας για τη χρονική περίοδο στην οποία αυτός αναφέρεται. Οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας παρακρατούν προμήθεια 0,5% επί των εισπράξεων για τον υπολογισμό, ενσωμάτωση σε λογαριασμό, είσπραξη, και απόδοση του αναλογούντος ποσού στη Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.. Τα ποσά που εισπράττονται, μετά την αφαίρεση της προμήθειας 0,5%, αποδίδονται στη Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. εντός του δεύτερου μήνα από τη λήξη του μήνα στον οποίο ανήκει λογιστικώς η κάθε είσπραξη λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος.

Υποχρέωση για την καταβολή αυτού του τέλους έχει κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο για κάθε παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα για την οποία υπάρχει σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.

Από την υποχρέωση καταβολής του ανταποδοτικού τέλους απαλλάσσονται:

α) το Ελληνικό Δημόσιο,

β) τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου

γ) οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και οι αμιγείς επιχειρήσεις τους, τα αμιγή ιδρύματά τους και οι ενώσεις τους,

δ) οι κάτοχοι μετρητών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας για την κατανάλωση ρεύματος που χρησιμοποιείται σε αρδευτικές, κτηνοτροφικές και πτηνοτροφικές μονάδες,

ε) οι κάτοχοι μετρητών, για όσο χρονικό διάστημα καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια αξίας μέχρι και δέκα (10) Ευρώ μηνιαίως,

στ) οι πάσης φύσεως ναοί και χώροι λατρείας των κατά το άρθρο 13 παρ. 2 του Συντάγματος γνωστών θρησκειών, καθώς και τα νεκροταφεία. Δεν εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής του ανταποδοτικού τέλους νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο Κράτος ή που έχουν τα προνόμια του Δημοσίου ή εξομοιώνονται με το Δημόσιο.

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για θέματα Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης ρυθμίζεται η περίπτωση εξαίρεσης από την καταβολή του ανταποδοτικού τέλους της παραγράφου 3 του παρόντος, ή της αναπροσαρμογής αυτού για όσους καταναλωτές ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού και καθορίζονται τα κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια για την εξαίρεση αυτών.

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για θέματα Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, ύστερα από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε., το ποσό του ανταποδοτικού τέλους μπορεί να αναπροσαρμόζεται, λαμβάνοντας υπόψη το καθαρό κόστος και την προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την παροχή της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας, όπως τα μεγέθη αυτά αποτυπώνονται στα σχετικά επίσημα οικονομικά στοιχεία της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. και με την επιφύλαξη της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τις κρατικές ενισχύσεις στη δημόσια ραδιοτηλεόραση.

Σχετικά με την επαναπρόσληψη των απολυμένων, στο σχέδιο νόμου επισημαίνεται:

Σύμφωνα με το άρθρο 16 όλες οι συμβάσεις που λύθηκαν με το «λουκέτο» «αναβιώνουν» από την ψήφιση του νομοσχεδίου και συγκεκριμένα από την ημερομηνία που θα πάρει ΦΕΚ.

Με Κοινή υπουργική απόφαση που θα ακολουθήσει θα ρυθμιστούν ζητήματα όπως:
α) Μισθούς υπερημερίας του Προσωπικού της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε που καταργήθηκε με την αναφερόμενη στην παράγραφο 1 Κοινή Υπουργική Απόφαση,
β) συμψηφισμούς αυτών με τους κάθε είδους μισθούς, αποδοχές, επιδόματα και κάθε είδους αποζημιώσεις που ελήφθησαν, καθώς και συμψηφισμούς με τις ασφαλιστικές εισφορές του προσωπικού για την περίοδο μέχρι την αναβίωση των συμβάσεων σύμφωνα με την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου.
γ) κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια του προσωπικού τούτου.

Ωστόσο δεν θα «αναβιώσουν» οι συμβάσεις για:
α) το προσωπικό ειδικών θέσεων και οι ειδικοί σύμβουλοι.
β) όσοι με έγγραφη δήλωση τους η οποία υποβάλλεται στο ΔΣ εντός αποκλειστικής προθεσμίας 20 ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος γνωστοποιήσουν στο ΔΣ ότι δεν επιθυμούν την αναβίωση της Σύμβασης εργασίας τους, ή όσοι δεν εμφανιστούν εντός της προθεσμίας αυτής.
γ) όσοι έχουν λάβει πλήρη σύνταξη με οριστική απόφαση οποιουδήποτε ασφαλιστικού φορέα και όσοι έχουν καταθέσει ήδη κατά την δημοσίευση του παρόντος αίτηση για τη λήψη αντίστοιχης σύνταξης.
 
Οι συμβάσεις αορίστου χρόνου που έχουν συναφθεί με τη ΝΕΡΙΤ Α.Ε. εργαζομένων που δεν εμπίπτουν στην παράγραφο 1 του παρόντος παραμένουν σε ισχύ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο