Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, μίλησε σήμερα στο διήμερο Σεμινάριο Ασφαλούς Οδήγησης, που διοργάνωσε o Sport FM και στο οποίο συμμετείχαν οι Δήμοι Θεσσαλονίκης και Χορτιάτη-Πυλαίας, η Τράπεζα αίματος του Συλλόγου Εργαζομένων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης, η Τροχαία Θεσσαλονίκης και η Ένωση Ποδηλατικών σωματείων Μακεδονίας-Θράκης. Στην ομιλία του ο Υφυπουργός αναφέρθηκε συνοπτικά στο σχεδιασμό και τις δράσεις του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για την Οδική Ασφάλεια.

Αναλυτικότερα, στην ομιλία του τόνισε :

«Οι σύγχρονες οδικές υποδομές αποτελούν ένα από τους σημαντικότερους πυλώνες της πολιτικής οδικής ασφάλειας. Η χώρα πρέπει να αποκτήσει ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Οι αυτοκινητόδρομοι αναγνωρίζεται από όλους ότι είναι οι πλέον ασφαλείς δρόμοι λόγω του ειδικού σχεδιασμού τους. Συνηθίζεται να λένε ότι οι αυτοκινητόδρομοι είναι 4 φορές πιο ασφαλείς από τους άλλους δρόμους.

Στην Ελλάδα όλα δείχνουν ότι η προσφορά των αυτοκινητοδρόμων στην οδική ασφάλεια είναι πολύ μεγάλη. Τα παρακάτω στοιχεία είναι από τον πρώτο και μοναδικό, ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο, την Εγνατία Οδό -από 81 θύματα τροχαίων ατυχημάτων το 1999, πέρυσι είχαμε 8 νεκρούς. Είναι πολλές οι 8 ζωές, αλλά είναι δέκα φορές λιγότερες από αυτές που χάνονταν πριν την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.

Βασική μας προτεραιότητα αποτελεί η επιτυχής ολοκλήρωση του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη. Εκτός της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της, η ολοκλήρωση των 5 αυτοκινητόδρομων (Ιόνια Οδός, ΠΑΘΕ-τμήμα Μαλιακός-Κλειδί, Ε65, Βορειοδυτικής Πελοποννήσου και Κεντρικής Πελοποννήσου) και η αναβάθμιση του εθνικού οδικού δικτύου, θα παρέχουν ολοκληρωμένη λύση για ασφαλείς μετακινήσεις.

Η ενσωμάτωση στο Εθνικό Δίκαιο της Οδηγίας 2008/96 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών αποτελεί σημαντικό και απαραίτητο βήμα προς τη βελτίωση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της χώρας».

Στη συνέχεια ο Υφυπουργός παρουσίασε πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις θεσμικού χαρακτήρα:

«Από την πρώτη στιγμή, ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση, έδωσαν απόλυτη προτεραιότητα στην οδική ασφάλεια. Για αυτό, σε ένα από τα πρώτα Υπουργικά Συμβούλια, μετά τις εκλογές του Οκτωβρίου 2009, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ρέππας, εισηγήθηκε την Εθνική Στρατηγική για την οδική ασφάλεια με 22 νέες πρωτοβουλίες. Στο πλαίσιο της εφαρμογής αυτών των πρωτοβουλιών συγκροτήθηκε Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας με Πρόεδρο τον κ. Ρέππα καθώς και Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (όργανο διαβούλευσης) με Πρόεδρο τον Υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, αρμόδιο σε θέματα Μεταφορών, κ. Βούγια.

Τέλος, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στο Εθνικό Σχέδιο Βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας:

«Παράλληλα με τα υπό υλοποίηση ή νέα έργα, έχει σχεδιαστεί και θα αρχίσει σταδιακά να υλοποιείται το Εθνικό Σχέδιο Βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας των Υποδομών, προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ και διάρκειας 3 ετών. Το Πρόγραμμα αυτό θα αφορά στη βελτίωση της ασφάλειας 12.000 χλμ. δικτύου εθνικών και επαρχιακών οδών.


Συνοπτικά, οι στόχοι των δράσεων είναι:

    1. βραχυπρόθεσμες επεμβάσεις μικρής και μεσαίας κλίμακας κόστους που θα υλοποιηθούν στα σημεία μεγάλης συγκέντρωση οδικών ατυχημάτων.

    2. μεσοπρόθεσμες επεμβάσεις μεγαλύτερης κλίμακας για την υλοποίηση των οποίων απαιτούνται μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, απαλλοτριώσεις ιδιοκτησιών, αρχαιολογικές έρευνες κ.α.

    3. δημιουργία μητρώου οδών, γεφυρών, σηράγγων, περιοχών με κίνδυνο κατολισθήσεων, δικτύου παρακάμψεων κ.α.

    4. θέσπιση των απαραίτητων κανόνων και μηχανισμών για τη διενέργεια περιοδικών επιθεωρήσεων ασφαλείας σε μόνιμη βάση.

Τα άμεσα αποτελέσματα της επίτευξης των στόχων του Σχεδίου Δράσεων θα έχουν σημαντικά οφέλη στις τοπικές οικονομίες και κατ’ επέκταση στην εθνική οικονομία και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών».