Ψηφίστηκε επί της αρχής και επί των άρθρων το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Ψηφίστηκε επί της αρχής και επί των άρθρων το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Υπερψηφίστηκε από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. 

Στην ομιλία, με την οποία έκλεισε τη διαδικασία της συζήτησης του νομοσχεδίου στην επιτροπή της Βουλής, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, σημείωσε ότι ακούστηκαν πολύ ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις, καθώς «σχεδόν σε όλες τις πτέρυγες ακούστηκαν θετικές κρίσεις για ορισμένα σημεία του νομοσχεδίου». 

Επεσήμανε την «πάρα πολύ μεγάλη αλλαγή»που επιφέρει - όπως είπε - η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του συνυπολογισμού της βαθμολογίας της α' και β' λυκείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, καθώς «παίρνει σάρκα και οστά» ο διαχωρισμός του λυκείου με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για τον χαρακτήρα κατεπείγοντος, με τον οποίο κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο, τόνισε: 

Δεν αφήσαμε να πάει μια χρονιά χαμένη, μια γενιά χαμένη. Μας τιμά, θεωρώ, ότι φέραμε σε μικρό χρονικό διάστημα με μεγάλες δυσκολίες και με μία καλή διαβούλευση.

Στην αρχή της διαδικασίας της συζήτησης επί των άρθρων του νομοσχεδίου, διεξήχθη η ψηφοφορία επί της αρχής, με τους εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ να υπερψηφίζουν το νομοσχέδιο. ΝΔ, Ποτάμι, ΚΚΕ και ΠΑΣΟΚ το καταψήφισαν, ενώ η Χρυσή Αυγή ψήφισε και επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην ψηφοφορία της ολομέλειας της Βουλής.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί των άρθρων του νομοσχεδίου, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Μπαξεβανάκης, επανέλαβε το μεταβατικό χαρακτήρα του και υπογράμμισε ότι κανένα από τα τέσσερα ζητήματα (τα οποία αφορά το νομοσχέδιο) «δε μπορούσε να περιμένει». 

Από τη μεριά της αντιπολίτευσης, ο Θεόδωρος Φορτσάκης, επεσήμανε την ανάγκη θεσμοθέτησης ενός φορέα, ο οποίος θα ερευνήσει και θα εκπονήσει ένα σύστημα εκπαιδευτικών ωρών για τα σχολεία, καθώς, όπως ανέφερε, δεν είναι δουλειά του νομοθέτη το πόσες ώρες θα διδάσκεται η φυσική, ή η χημεία στο σχολείο. 

Επίσης,ο κ. Φορτσάκης τόνισε την ανάγκη αυτονομίας των σχολείων, στον καθορισμό του προγράμματός τους. Όσον αφορά τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, πρότεινε να υπάρξει αυτονομία ορισμένων σχολείων για την επιλογή των μαθητών «στο πλαίσιο, βέβαια, που ορίζει ο νομοθέτης».

Από την πλευρά της Χρυσής Αυγής, ο Μιχάλης Αρβανίτης, δήλωσε ότι το κόμμα επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί επί των άρθρων στην ολομέλεια της Βουλής.

Η εισηγήτρια του Ποταμιού, Σταυρούλα Αντωνάκου, επεσήμανε ότι η αλλαγή στο πρόγραμμα του λυκείου είναι η τρίτη σε διάστημα τριών ετών, ενώ ζήτησε να παραταθεί η θητεία των στελεχών της εκπαίδευσης, ώστε να γίνει εκτενέστερος διάλογος, όπως θα γίνει με τους συμβούλους.

Από το ΚΚΕ, ο Εμμ. Συντηχάκης, τόνισε ότι το νομοσχέδιο συνεχίζει τις πολιτικές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και δεν λύνει στην ουσία τα προβλήματα του χώρου της εκπαίδευσης, καθώς θα παραμείνει ως έχει ο νόμος Διαμαντοπούλου για το νέο λύκειο. 

Παρ' όλα αυτά, ανέφερε, ότι το ΚΚΕ είναι υπέρ των ρυθμίσεων, που αφορούν την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, την βάση του 9,5, την επαναπρόσληψη εκπαιδευτικών και την επανεγγραφή φοιτητών, που επιθυμούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Θετικά προσκείμενη στις αλλαγές που επιφέρει το νομοσχέδιο, εμφανίστηκε στην ομιλία της η εισηγήτρια του κόμματος των ΑΝΕΛ, Σταυρούλα Ξουλίδου, η οποία, ωστόσο, επανέλαβε τις προτάσεις του κόμματος, που αφορούν την παρουσία προτύπων σχολείων σε κάθε νομό της χώρας, τη διαβάθμιση των εκπαιδευτικών τίτλων, που κατέχουν οι εκπαιδευτικοί, καθώς, επίσης και την αναγνώριση και μοριοδότηση των μεταπτυχιακών ενός έτους, τα οποία εγγυάται ο ΔΟΑΤΑΠ.

Τέλος, η Εύη Χριστοφιλοπούλου, εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, επεσήμανε ότι η συζήτηση με τους φορείς ανέδειξε την έλλειψη χρόνου για διάλογο και τόνισε την ανάγκη να υπάρξουν δημόσια πρότυπα σχολεία. «Αλλιώς, προσφέρετε δώρο στην ιδιωτική εκπαίδευση στην ουσία».

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο