Κόντρα Μπαλτά - Μητσοτάκη στη Βουλή για τη «μετριότητα»

Κόντρα Μπαλτά - Μητσοτάκη στη Βουλή για τη «μετριότητα»

Σε υψηλούς τόνους διεξάγεται η συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, με το θέμα της διαπραγμάτευσης να προκαλεί τριβές.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Αθανάσιος Πετράκος αναφερόμενος στην εν εξελίξει διαπραγμάτευση με τους εταίρους τόνισε ότι η κυβέρνηση αγωνίζεται και θα πετύχει μια συμφωνία συμβατή με τις προγραμματικές της δεσμεύσεις, παρότι, όπως είπε, οι δυσκολίες είναι μεγάλες. Επιπλέον στηλίτευσε “τα καταστροφολογικά σενάρια πολλών, όπως και πολλών ΜΜΕ‘ σχετικά με τη διαπραγμάτευση σημειώνοντας ότι τα ίδια έλεγαν και για την ενεργειακή συμφωνία με τη Ρωσία (για τον αγωγό) και η χθεσινή επιβεβαίωση από την ανακοίνωση της Προεδρίας της Ρωσικής Ομοσπονδίας δείχνει πόση αξιοπιστία έχουν τα σενάριά τους και για το θέμα της διαπραγμάτευσης.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης κατηγόρησε τον υπουργό Παιδείας ότι ενέταξε το νομοσχέδιο στην κατεπείγουσα διαδικασία προκειμένου να μη συζητηθεί διεξοδικά, λέγοντας χαρακτηριστικα ότι «κανένας διάλογος δεν έγινε και νομίζω ότι δεν έχετε καμία πρόθεση να κάνετε κανένα διάλογο». Επιπλέον, υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο εξυπηρετεί δύο σκοπούς:

Το συστηματικό ξεχαρβάλωμα της εκπαίδευσης στο όνομα ενός νεοκομμουνιστικού εξισωτισμού. Ο ασφυκτικός έλεγχος της διοίκησης της εκπαίδευσης από το κόμμα και από τους συνδικαλιστές. Δεν τους αντέχετε τους αρίστους, γιατί τελικά είστε η Αριστερά η οποία εκφράζει τη μετριότητα.

Απαντώντας στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ, ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς τόνισε ότι ούτε ο ίδιος ούτε κανένας εντός του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι υπέρ της μετριότητας και επισήμανε:

Τη μετριότητα δείτε τη γύρω σας, δείτε τη στους χώρους τους δικούς σας. Κομμουνισμός για εμένα, για τον Μαρξ, για όλο αυτό το κίνημα, ανεξαρτήτως των εκδοχών, των αποτυχιών, των καταστροφών και όλα τα συναφή, λέει κάτι πολύ απλό, που θα σας παρακαλούσα να διαφωνήσετε: Γενική ελευθερία, καθολική δικαιοσύνη, σταμάτημα της εκμετάλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Αν διαφωνείτε σε αυτό, που πιστεύω βαθιά διαφωνείτε, να το ξανασυζητήσουμε σε μια άλλη αφορμή.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Χ.Α., Χρήστος Παππάς υποστήριξε ότι οι σημερινοί διδάσκοντες της νεολαίας είναι «έρμαια του διχαστικού κομματισμού και των συνδικαλιστικών οργάνων» και «όργανα ενός συστήματος που εσκεμμένα καλλιεργεί την ημιμάθεια και τον αποπροσανατολισμό των Ελληνόπουλων από όσα πραγματικά έστω και ενστικτωδώς, έστω και πρωτόλεια, πιστεύουν».

Η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του κόμματος «Το Ποτάμι», Αντιγόνη Λυμπεράκη υποστήριξε ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δείχνει να απαντάει στα επείγοντα θέματα με έναν τρόπο που κοιτάζει στο παρελθόν και ότι κυριαρχεί η γραμμή «μην αλλάζετε τίποτα, θα το διαλύσουμε».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των ΑΝΕΛ, Νικόλαος Μαυραγάνης επισήμανε ότι κάποιες πολιτικές μερίδες να μη θέλουν την εξισορρόπηση αυτής της κοινωνίας, να μη θέλουν αυτή η κοινωνία να θεραπεύσει τις πληγές της σταδιακά, αλλά σταθερά.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος αναφέρθηκε στο «απύθμενο θράσος της αγορήτριας της εγκληματικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής που μίλησε για τον κίνδυνο του μπολσεβικισμού» και τόνισε ότι η Χ.Α. «αποτελεί το φορέα της αντιδραστικής ιδεολογίας του γνωστού εθνικοσοσιαλισμού. Αποτελεί το φορέα της μισαλλοδοξίας, του σκοταδισμού και του ρατσισμού».

Εξάλλου, αναφερόμενος στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ, είπε ότι «με ένα απύθμενο θράσος τόλμησε να μιλήσει για κομματικό κράτος που εγκαθιστά η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝ.ΕΛ, ξεχνώντας ότι τα δικά τους παιδιά όταν ήταν αυτοί στην κυβέρνηση έμπαιναν στις θέσεις κλειδιά».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Κρεμαστινός επισήμανε ότι η μετατροπή του νομοσχεδίου από επείγον σε κατεπείγον στερεί χρόνο συζήτησης για ένα σημαντικό θέμα. Επίσης σημείωσε τη μη παρουσία του αναπληρωτή υπουργού, κ. Κουράκη σε όλη τη διαδικασία καθώς, όπως είπε, δεν άκουσε καν όλους τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους.

Μπαλτάς: Ευρύς διάλογο για τις μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία

Ευρύ διάλογο για τις μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία, αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου προανήγγειλε, νωρίτερα από το βήμα της Βουλής ο κ. Μπαλτάς

Όπως εξήγησε ο υπουργός, «το νομοσχέδιο είναι αποσπασματικό, δεν θέλει να είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Σε αυτό το πλαίσιο συζητάμε».

Απαντώντας στις παρατηρήσεις των εισηγητών και αγορητών και ειδικώς του Θεόδωρου Φορτσάκη, από τη ΝΔ, ο υπουργός είπε πως πρόκειται για «εποικοδομητικές» προτάσεις, επισημαίνοντας: «Συνεχίζουμε να διαφωνούμε». Ωστόσο πρόσθεσε ότι, με τέτοιους ήπιους τόνους, «μπορούμε να συζητήσουμε. [...] Να πάμε παρακάτω με συναίνεση».

Ο κ. Μπαλτάς, επίσης, δεσμεύτηκε για έναν νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ, την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, «σε κλίμακα ενός χρόνου ίσως κι λιγότερο, με όρους πραγματικής διαβούλευσης», στην οποία θα μπορέσουν να συμπεριληφθούν προτάσεις, όπως αυτές του κ. Φορτσάκη.
 
Νωρίτερα, στην εισήγησή του, ο κ. Φορτσάκης είχε προτείνει να υπάρξουν περισσότερα πρότυπα σχολεία ανά την Ελλάδα, να υπάρξει ένας θεσμός που να επιφορτίζεται με την κατάρτιση εβδομαδιαίου προγράμματος στα σχολεία, καθώς επίσης και μία σχολή τύπου δημόσιας διοίκησης, από την οποία να προκύπτουν τα στελέχη της εκπαίδευσης. Οι προτάσεις αυτές βρήκαν σύμφωνο τον υπουργό, ο οποίος τόνισε ότι μπορούν να συζητηθούν αμέσως μετά τα «επείγοντα και κατεπείγοντα» ζητήματα.
 
Επίσης ανοικτός σε διάλογο εμφανίστηκε ο υπουργός σε σχέση με την πρόταση του εισηγητή του ΚΚΕ, Εμμ. Συντηχάκη, αναφορικά με τις σχολές επαγγελματικής κατάρτισης και το διδακτικό τους προσωπικό. «Τέτοιου τύπου προτάσεις είμαστε έτοιμοι να τις συμπεριλάβουμε σε αυτό ή στο επόμενο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί και θα έχει περισσότερο χρόνο διαβούλευσης», επεσήμανε ο κ. Μπαλτάς.

Εξάλλου, ο υπουργός κατηγόρησε τις εισηγήτριες του Ποταμιού και του ΠΑΣΟΚ, Σταυρούλα Αντωνάκου και Εύη Χριστοφιλοπούλου, για μη εποικοδομητικές τοποθετήσεις, συνδικαλιστικού τύπου. «Τέτοιες τοποθετήσεις καταργούν κάθε έννοια διαλόγου», ανέφερε χαρακτηριστικά και καταλήγοντας την ομιλία του τόνισε: «Η εντυπωσηθηρία έχει κοντά ποδάρια». Από τη μεριά της η κ. Χριστοφιλουπούλου διαμαρτυρήθηκε έντονα και τόνισε ότι οι χαρακτηρισμοί και σχολιασμοί των εισηγητών από τον υπουργό είναι «εκτός των κοινοβουλευτικών ηθών».

Στην ομιλία της, η κυρία Αντωνάκου είχε κατηγορήσει την ηγεσία του υπουργείου ότι θέλει να εφαρμόσει «το μοντέλο του "δε βαριέσαι"» καθώς δεν δίνει κίνητρα στους μαθητές να γίνουν καλύτεροι, ενώ η κ. Χριστοφιλοπούλου είχε αναρωτηθεί εάν η κυβέρνηση στην ουσία προσπαθεί να αλλάξει το σύστημα πρόχειρα και χωρίς διάλογο. «Πρέπει να υπάρχει ευρύτερος διάλογος και συναίνεση για τα ζητήματα της Παιδείας» είχε τονίσει.

Η εισηγήτρια της Χρυσής Αυγής, Δέσποινα Σβερώνη-Χονδρονάσιου, στην τοποθέτησή της επεσήμανε ότι στη χώρα δεν υπάρχει Παιδεία, ενώ από τη μεριά του ΚΚΕ, ο κ. Συντηχάκης έκανε λόγο για «νομοσχέδιο-πυροτέχνημα» της κυβέρνησης.

Η εισηγήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Σταυρούλα Ξουλίδου, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «ελπιδοφόρο», καθώς καλείται να αποκαταστήσει τις ζημιές που προκάλεσαν στην Παιδεία οι πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Το νομοσχέδιο, η συζήτηση του οποίου ξεκίνησε σήμερα στην Ολομέλεια, αναμένεται να ψηφιστεί την Τρίτη επί της αρχής με ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησε η ΝΔ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο