Μπαλτάς: Υπερβολική η φράση μου για την ρετσινιά της αριστείας

Μπαλτάς: Υπερβολική η φράση μου για την ρετσινιά της αριστείας

Eπείγοντα προβλήματα της ανώτατης εκπαίδευσης, αντιμετωπίζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που θα βγει σε διαβούλευση την επόμενη εβδομάδα ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, σε συνέντευξή του στο Mega.

Το υπουργείο θα άρει ορισμένα εμπόδια που έχουν συσσωρευτεί και πρόσθεσε ότι η κριτική εναντίον του είναι μια προσπάθεια διατήρησης εκείνων των σημείων του νομοθετικού πλέγματος που σε ένα βαθμό κατέστρεψαν τα ελληνικά πανεπιστήμια.

Για το σύνθημα «Όχι Μπαλτάς στην Παιδεία» είπε από τη μεριά του ότι δεν είναι θέμα το σλόγκαν αλλά πρόκειται για «θέμα και αισθητικής, δηλαδή το να κάνεις σύνθημα την τυχαιότητα ενός ονόματος είναι θέμα πως αισθάνεσαι ότι μπορείς να αντιπολιτευτείς μια κατάσταση, τι αισθητική παιδεία έχεις».

Για τη φράση του ότι «η αριστεία είναι ρετσινιά» είπε ότι λέχθηκε εν τη ρύμη του λόγου αναγνωρίζοντας ότι επρόκειτο για υπερβολική φράση.

Και πρόσθεσε:

«Προφανώς, η αριστεία δεν είναι ρετσινιά αν θες να την πάρεις σοβαρά και την κουβεντιάσεις σοβαρά. Είναι ένα ρητορικό σχήμα αν θέλετε που ήθελε να δείξει ότι άλλο πράγμα ο ανταγωνισμός για τον βαθμό, άλλο πράγμα λύνω το πρόβλημα συνεργατικά με τους συμμαθητές μου και στο βαθμό που έλυσα το πρόβλημα συνεργατικά με τους συμμαθητές μου την άσκηση που μου έδωσε χθες ο δάσκαλος, επιβραβεύομαι για αυτή μου τη λύση.

Είναι μια διαδικασία ανταγωνισμού που αντί να βάλει τα παιδιά να σκεφτούν το πρόβλημα, να μορφωθούν επί του προβλήματος, να συνεργαστούν για τη λύση του προβλήματος, τα βάζουν να ανταγωνίζονται για τον βαθμό». Είπε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι είναι «άλλο η πίεση προς τα πάνω και άλλο η χαρά ότι μορφώνομαι και μαθαίνω».

Σχετικά με τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία, τόνισε ότι το υπουργείο δεν τα καταργεί, αλλά διακρίνει τις δυο κατηγορίες.

«Τα πρότυπα είναι πολύ καλά σχολεία με διδάσκοντες με περισσότερα προσόντα, όπου δοκιμάζεται συνήθως σε συνάρτηση με κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα» είπε προσθέτοντας ότι κάποια από αυτά είχαν και έχουν εξετάσεις τις οποίες το υπουργείο αφήνει, ενώ στα πειραματικά σχολεία υπογράμμισε ότι «πάντα πρέπει να υπάρχει κλήρωση εξ ορισμού να δοκιμαστούν οι νέες μέθοδοι διδασκαλίας σε ένα εύρος μαθητών που προέρχονται από όλες τις κοινωνικές τάξεις, από όλα τα μορφωτικά περιβάλλοντα και άρα να μπορούν να δοκιμαστούν αυτές, σε ένα πλαίσιο που καθρεφτίζει κατά κάποιο τρόπο κοινωνικές και εκπαιδευτικές προϋποθέσεις του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας».

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο