Φορτσάκης: Ο ΦΠΑ 23% θα αλλοιώσει το πεδίο της εκπαίδευσης

Φορτσάκης: Ο ΦΠΑ 23% θα αλλοιώσει το πεδίο της εκπαίδευσης

Για αλλοίωση της ποιότητας εκπαίδευσης κάνει λόγο ο υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Καθηγητής Θεόδωρος Φορτσάκης.

Σε δήλωση του ο κ. Φορτσάκης ανέφερε ότι «η ενδεχόμενη επιβολή ΦΠΑ σε ποσοστό 23% στις υπηρεσίες εκπαίδευσης που παρέχουν τα ιδιωτικά σχολεία αποτελεί μία ακόμη αλλαγή προς τη λάθος κατεύθυνση, μετά την πρόσφατη επιβολή του ίδιου συντελεστή ΦΠΑ στα φροντιστήρια και στα κέντρα ξένων γλωσσών. Πρόκειται για μέτρο το οποίο, εάν υιοθετηθεί, θα προκαλέσει σωρεία προβλημάτων, καθώς δεν έχει προηγηθεί διάλογος και σχετική μελέτη».

«Ενδεικτικά, χιλιάδες μαθητές θα υποχρεωθούν να εγκαταλείψουν το ιδιωτικό σχολείο και να καταφύγουν στο δημόσιο, αφού δεν θα μπορούν να καταβάλλουν τα αυξημένα δίδακτρα. Το δημόσιο σχολείο όμως είναι άγνωστο πως θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε αυτή την αιφνίδια αλλαγή, δεδομένου ότι η νέα σχολική χρονιά αναμένεται ούτως ή άλλως να ξεκινήσει με χιλιάδες ελλείψεις εκπαιδευτικών.
Περαιτέρω, αυτή η φορολογική επιβάρυνση θα θέσει σε κίνδυνο το μέλλον των εκπαιδευτικών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, λόγω της συνακόλουθης συρρίκνωσης αυτού. Τέλος, η αναμενόμενη ενίσχυση των φορολογικών εσόδων θα αποδειχθεί φενάκη, καθώς το Κράτος θα στερηθεί πολύτιμα φορολογικά έσοδα από τις δραστηριότητες των ιδιωτικών σχολείων, που θα μειωθούν δραματικά. Η Κυβέρνηση οφείλει να καταβάλει κάθε προσπάθεια, ώστε να μη ληφθεί αυτό το μέτρο, το οποίο θα αλλοιώσει το πεδίο της εκπαίδευσης».

Ο βουλευτής της ΝΔ έκανε, επίσης, λόγο για «ανεύθυνη πολιτική του Υπουργείου Παιδείας» και στο ζήτημα των ελλείψεων των εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Όπως επισήμανε: «Λίγες εβδομάδες πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους, κυριολεκτικά στο παρά πέντε, το πρόβλημα εμφανίζεται να έχει τρομακτικές διαστάσεις. Τα σχετικά κενά υπολογίζεται ότι είναι περίπου 25.000 και στην περίπτωση που δεν καλυφθούν, ορισμένα σχολεία ενδέχεται να μην ανοίξουν καθόλου, ενώ άλλα θα υπολειτουργήσουν. Ο κίνδυνος είναι μεγάλος, ιδίως για τα μικρότερα σχολεία των νησιωτικών περιοχών της Χώρας μας. Απέναντι σε αυτή τη δραματική κατάσταση, το Υπουργείο Παιδείας εμφανίζεται αυτοεγκλωβισμένο, θύμα της ολιγωρίας του και της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής».

Ο κ. Φορτσάκης κατέληξε :

Μπροστά στο αδιέξοδο, η ηγεσία του προσανατολίζεται στην υιοθέτηση λύσεων που αποδομούν το σύστημα της παιδείας μας. Έτσι, φαίνεται να αποφασίζεται η μη υλοποίηση του ψηφιακού σχολείου, η κατάργηση του ολοήμερου σχολείου, η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα κ.α.. Το Υπουργείο αδιαφορεί για τις ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες αυτών των μέτρων. Οι αρμόδιοι, που όφειλαν να έχουν αντιμετωπίσει το πρόβλημα ήδη από το Φλεβάρη, ας ενεργοποιηθούν επιτέλους και ας ενδιαφερθούν για την πραγματική αντιμετώπιση του προβλήματος, χωρίς να επιλέγουν εύκολες αλλά καταστροφικές λύσεις της τελευταίας στιγμής.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο