Σπίρτζης: Άμεσα σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα

Σπίρτζης: Άμεσα σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα

Άμεσα, πιθανότατα και αύριο, θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα, διευκρίνισε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε την εικόνα των έργων στους αυτοκινητοδρόμους, σημειώνοντας πως με εξαίρεση το Μορέα, στις υπόλοιπες 4 παραχωρήσεις, οι εργασίες γίνονται κανονικά και τα όποια προβλήματα δημιουργήθηκαν εξ αιτίας των capital controls, αναμένεται να ξεπεραστούν μετά τη συμφωνία, εντός του Σεπτεμβρίου.

Ο αναπληρωτής υπουργός είπε ότι όλοι οι παραχωρησιούχοι έχουν ζητήσει παράταση για τα έργα – κάτι που σημαίνει πως «η προηγούμενη αναθεώρηση είχε ψευδή χρονοδιαγράμματα, καθώς μετά από 9-10 χρόνια, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις» και πρόσθεσε: 

Μετά από 7, 8, 9 χρόνια, έχουμε δεσμεύσεις χώρων από την αρχαιολογία σε πολύ μεγάλα κομμάτια. Δεν έχουν μεταφερθεί ακόμη τα δίκτυα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, δεν έχουν γίνει αρκετές περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, δεν έχουν γίνει αρκετές απαλλοτριώσεις σε όλη την έκταση των έργων. Όπως καταλαβαίνετε, έχουν ζητήσει οι παραχωρησιούχοι σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους χρονικές παρατάσεις. Αλλά από τη στιγμή που το ελληνικό Δημόσιο δεν είναι εντάξει στις δικές του υποχρεώσεις, με ποιο άλλοθι θα πεις ότι δεν θα εγκρίνεις παρατάσεις στα έργα;

Για το αν θα υπάρχει συμφωνία και με τις άλλες κοινοπρακτικές εταιρείες στην τιμολόγηση των διοδίων ο κ. Σπίρτζης είπε ότι «αυτό δεν είναι μόνο στο δικό μας χέρι».

Μέχρι στιγμής υπάρχουν ήδη δύο συμφωνίες με ισάριθμους παραχωρησιούχους: 

Εμείς διεκδικούμε οριζόντια μείωση των διοδίων, αυτό είναι το σημαντικό. Μέχρι να γίνει αυτό, συμφωνούμε με τους παραχωρησιούχους επιμέρους συμφωνίες, οι οποίες καταδεικνύουν και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι αυτά που προτείνουμε μπορούν να εφαρμοστούν για να έχουμε βιωσιμότητα στα έργα.

Ειδικότερα για την Αττική Οδό, ο κ. Σπίρτζης εκτίμησε πως τα διόδια, όπως και σε όλη τη χώρα, είναι πάρα πολύ υψηλά, και πως η κοινωνία έχει διαμορφώσει μια άποψη ότι έχει γίνει απόσβεση της Αττικής Οδού. 

Αντίθετα, ο παραχωρησιούχος θεωρεί πως δεν έχει γίνει απόσβεση. «Εμείς λέμε πως στην διαπραγμάτευση, οι υπηρεσίες πρέπει να μαζέψουν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία και να μας πουν αν έχει γίνει η απόσβεση ή όχι. Στην πράξη όμως, «δεν γινόταν παρακολούθηση. Έκλεισε το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας που μπορούσε να έχει ηλεκτρονικά συστήματα να παρακολουθεί τις παραχωρήσεις. Η επίβλεψη γίνεται από τον ανεξάρτητο μηχανικό (όπως ορίζεται στη σύμβαση) που πληρώνει ο παραχωρησιούχος και κανείς από τη δημόσια υπηρεσία δεν ελέγχει αν ο ανεξάρτητος μηχανικός κάνει σωστά τη δουλειά του» ανέφερε ο υπουργός.

Για την Εγνατία Οδό, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε πως «μέχρι στιγμής είχαμε δυο αρνητικούς λογαριασμούς, οι οποίοι έχουν γίνει εδώ και αρκετά χρόνια και δεν προωθήθηκαν. Απ’ ό,τι ξέρω υπήρχε και μια δικαστική απόφαση για έναν τρίτο αρνητικό λογαριασμό, που για τυπικούς λόγους απορρίφθηκε - και επομένως ο εργολήπτης κέρδισε να μην επιστρέψει τα λεφτά που έπρεπε να επιστρέψει στο ελληνικό Δημόσιο».

«Αυτό που όφειλα να κάνω όταν ενημερώθηκα ότι υπάρχουν αρνητικοί λογαριασμοί, το έκανα. Από κει και πέρα ν’ αναλάβουν τις ευθύνες τους όσοι διαχειρίστηκαν αυτούς τους αρνητικούς λογαριασμούς και δεν έκαναν καμία κίνηση» ανέφερε ο υπουργός.

Για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πως το υπουργείο είναι έτοιμο για τον διαγωνισμό. «Έχουμε μια αλλαγή στη βαθμολογία της προσφοράς που θα δώσουν όσοι ενδιαφέρονται. Σχετίζεται με το κόστος του Δημοσίου στην παραχώρηση αυτή, το οποίο ανέρχεται στα 220 εκατ.» είπε.

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε επίσης ότι το πολύ εντός του Οκτωβρίου, θα γίνει ο διαγωνισμός για το νέο δρόμο στο Θριάσιο, ενώ πολύ σύντομα θα γίνει και ο διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα του οδικού άξονα Πύργου – Πατρών. 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο