Φίλης: Θέλουμε ισότιμο και ανοιχτό διάλογο για την Παιδεία

Φίλης: Θέλουμε ισότιμο και ανοιχτό διάλογο για την Παιδεία

Αισιόδοξος ότι ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία θα αποδώσει καρπούς, εμφανίστηκε ο υπουργός Νίκος Φίλης, μιλώντας στην πρώτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. 

Ο υπουργός Παιδείας εξέφρασε την ελπίδα ότι «σήμερα, με καλύτερους όρους, μπορούμε να αναμετρηθούμε συλλογικά με τον κακό εαυτό τού παρελθόντος» και πρόσθεσε ότι η πραγματικότητα πιέζει, λόγω των προβλημάτων της εκπαίδευσης που έπρεπε προ πολλού να έχουν αντιμετωπιστεί, ώστε να υπάρξει πολιτική πρόθεση που θα φέρει σύγκλιση απόψεων. Επίσης, τόνισε ότι παρά το διαμορφωμένο πλαίσιο που υπάρχει και περιορίζει τις οικονομικές δυνατότητες, τα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν είναι οικονομικά, αλλά προβλήματα νοοτροπίας.

Ο υπουργός επανέλαβε ότι ο διάλογος θα γίνει με την παράλληλη δράση της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα αξιολογήσει την έκθεση του ΟΟΣΑ. Στόχος, όπως ανέφερε ο κ. Φίλης, είναι ο διάλογος να μετεξελιχθεί σε ένα πρόγραμμα, με έντονα τα οραματικά στοιχεία που θέλουμε, που θα λειτουργεί παράλληλα με τις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας.

«Επιδίωξή μας είναι ένας διάλογος ισότιμος, ανοικτός», τόνισε ο υπουργός, ο οποίος ωστόσο επισήμανε ότι κατά τη διάρκεια του διαλόγου υπάρχει η ανάγκη για νομοθετικές πρωτοβουλίες, προκειμένου να ρυθμιστούν εκκρεμότητες σημαντικές για την εύρυθμη λειτουργία της Εκπαίδευσης. «Καλό είναι να μην επηρεαστεί ο διάλογος, ο οποίος αφορά το σύνολο της Εκπαίδευσης και όχι επιμέρους λειτουργικά και διαδικαστικά ζητήματα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φίλης.

Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης εστίασαν τόσο στην παράλληλη διαδικασία του διαλόγου και νομοθετικών ρυθμίσεων, όσο και στο γεγονός ότι ο υπουργός δεν ήταν δυνατόν να παραστεί σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής, λόγω άλλων κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων. Έτσι, αποφασίστηκε να μετατεθεί σε επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής, την ερχόμενη εβδομάδα, η διαδικασία επιλογής των ατόμων που θα απαρτίσουν την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για τον εθνικό διάλογο, διαδικασία που κανονικά θα ολοκληρωνόταν σήμερα.

«Καλούμαστε να πάρουμε μέρος σε έναν διάλογο όταν μπροστά μας υπάρχουν τετελεσμένα», είπε η εκπρόσωπος της ΝΔ Σοφία Βούλτεψη, τονίζοντας ότι θα πρέπει όλες οι αποφάσεις που αφορούν την Παιδεία να τεθούν στον διάλογο εξ' αρχής.

«Δεν μπορεί να γίνει διάλογος έτσι όπως προσπαθείτε. Ξεκινάει διάλογος, ενώ υπάρχουν διαφωνίες ήδη καταγεγραμμένες», ανέφερε, εκ μέρους της Χρυσής Αυγής ο Αντώνης Γρέγος.

«Δεν γίνεται η κυβέρνηση να νομοθετεί και παράλληλα να γίνεται διάλογος», επισήμανε ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, τονίζοντας ότι η απουσία σαφούς και ξεκάθαρης ατζέντας του διαλόγου, καταδεικνύει την απουσία προγράμματος για την Παιδεία, εκ μέρους της κυβέρνησης.

Να ορίσει η κυβέρνηση την ατζέντα και να τοποθετηθούν τα κόμματα ως προς την ατζέντα αυτή, ζήτησε και ο Γιάννης Δελής, από το ΚΚΕ, προσθέτοντας ότι δεν θα συμμετέχει το κόμμα στο ΕΣΥΠ.

Την επιφύλαξη του Ποταμιού ως προς την ειλικρίνεια των προθέσεων της κυβέρνησης για διάλογο εξέφρασε ο Γιώργος Μαυρωτάς, καθώς ο πρωθυπουργός είχε δεσμευθεί τον Ιανουάριο να μην αιφνιδιάσει την Παιδεία και αμέσως μετά παρουσιάστηκαν οι νόμοι Μπαλτά που έφεραν αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο