current views are: 26

15 Δεκεμβρίου 2015
Δημοσίευση09:22

Τι έλεγαν Τσίπρας, Σταθάκης, Σκουρλέτης για τα αεροδρόμια πριν από την… παραχώρηση

Σημαία του ΣΥΡΙΖΑ πριν από τις εκλογές του Ιανουαρίου ήταν η σφοδρή αντίθεση στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. 

Δημοσίευση 09:22’

Σημαία του ΣΥΡΙΖΑ πριν από τις εκλογές του Ιανουαρίου ήταν η σφοδρή αντίθεση στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. 

Σημαία του ΣΥΡΙΖΑ πριν από τις εκλογές του Ιανουαρίου ήταν η σφοδρή αντίθεση στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
 
Ως αντιπολίτευση έκαναν λόγο για ξεπούλημα, για προσβολή του δημοσίου συμφέροντος, ενώ και ως κυβέρνηση προσπαθούσαν να βάλουν φρένο σε αυτές. 
 

Δείτε τι έλεγαν πριν από τις εκλογές του Γενάρη: 

 
Στις 25 Νοεμβρίου 2014, από το Σίτι του Λονδίνου, ο κ. Σταθάκης, που σήμερα υπογράφει την παραχώρηση: 

«Η ανακοίνωση του ανάδοχου για το διαγωνισμό της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Η σύμβαση θα προβλέπει τον διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου, αυξάνοντας έτσι το κόστος μετακίνησης για τους Έλληνες πολίτες αλλά και πλήττοντας την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Σήμερα, τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι στην πλειοψηφία τους κερδοφόρα και σε θέση να αποζημιώνουν όσα από αυτά είναι ελλειμματικά. Άρα δεν επιβαρύνουν με κανένα τρόπο τα δημόσια ταμεία. Η ενέργεια αυτή, η οποία κινείται στα όρια της νομιμότητας, πραγματοποιείται την ίδια στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματικών ενώσεων και των τοπικών κοινωνιών που πλήττονται αντιτίθενται στην εκποίηση τους. Η πώληση της δημόσιας αυτής υποδομής προσβάλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον και ως ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουμε κατηγορηματικά της αντίθεση μας σε αυτή».

Στις 8 Σεπτεμβρίου 2014, ο κ. Σκουρλέτης, εκπρόσωπος Τύπου τότε του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος επίσης υπογράφει την παραχώρηση, μιλώντας στην τηλεόραση του Σκάι: 

«Λέτε για μεταρρυθμίσεις. Να σας πω ένα παράδειγμα. Λέτε επένδυση την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου των Χανίων. Για πηγαίνετε κάτω να δείτε τι επιπτώσεις θα έχει. Σύσσωμη η κοινωνία των Χανίων, εργαζόμενοι, επιχειρηματικός κόσμος εναντιώνονται. Ξέρετε γιατί; Γιατί 500 χιλιάδες επιβάτες ήρθαν το 2013 από την Ryanair, να πούμε και το όνομα της εταιρείας, η οποία έχει πει ότι αν ιδιωτικοποιηθεί, εγώ θα σηκωθώ και θα φύγω. Διότι ο ιδιώτης θα κοιτάξει να βάλει τέτοια τέλη που θα κάνει ασύμφορη τη χρήση. Και ξέρετε τι σημαίνει 500 χιλιάδες προσγειώσεις επιβατών στο αεροδρόμιο των Χανίων για τον τουρισμό; Αφήστε τα λοιπόν. Δεν έχετε σχέδιο. Θέλετε να εξυπηρετείτε ημετέρους και πολιτικά είστε ουραγός της Μέρκελ στην Ευρώπη».

Στις 29 Νοεμβρίου 2014, στην ομιλία του στη Λαμία, όταν μίλησε περί νταουλιών και ζουρνάδων, ο κ. Τσίπρας: 

«Στόχος της τρόικας δεν είναι τα δανεικά, είναι τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, ο δημόσιος πλούτος της χώρας… Τη χώρα θέλουν να μετατρέψουν σε αποικία χρέους, να μετατρέψουν τους εργαζόμενους σε φτηνό ανασφάλιστο εργατικό δυναμικό, να καταστρέψουν τους μικρομεσαίους να καταστρέψουν το κοινωνικό κράτος, να βγάλουν από τη μύγα ξύγκι».

Στις 30 Νοεμβρίου 2014, στην ομιλία του στα Ιωάννινα, ο κ. Τσίπρας: 

«Αναρωτιόμαστε: τι όφελος μπορεί να έχει για την ανάπτυξη του τόπου η ιδιωτικοποίηση του αεροδρόμιου στο Άκτιο; Ή το να μην υλοποιούνται μέχρι σήμερα τα αναγκαία έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων; Η απάντηση είναι: κανένα όφελος. Πουλάνε ό,τι βρουν μπροστά τους και εγκαταλείπουν ότι δεν μπορούν να πουλήσουν. Ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Αυτή είναι η δική τους στρατηγική. Απέναντι στην στρατηγική αυτή, αντιπαραθέτουμε την δική μας: την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας με σοβαρό σχεδιασμό, αντίστοιχο στις κοινωνικές ανάγκες».

Στις 13 Δεκεμβρίου 2014, στο Ηράκλειο της Κρήτης, στην Περιφερειακή Σύσκεψη του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Τσίπρας: 

«Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Αεροδρόμιου στα Χανιά. Είναι προφανές πόσο σημαντικό είναι για την επικοινωνία της Κρήτης με την Ελλάδα και τον κόσμο. Αλλά το ΤΑΙΠΕΔ το ξεπουλάει, για να μετατραπεί σε κερδοφόρο μαγαζί. Και έτσι. ένα κομμάτι από το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον μετατρέπεται σε ιδιωτικό κέρδος».

Στις 23 Ιανουαρίου 2015, στην τελευταία του προεκλογική ομιλία στην ομιλία του στο Ηράκλειο της Κρήτης, ο κ. Τσίπρας:

«Δεν θα επιτρέψουμε η δημόσια περιουσία και οι υποδομές να περάσουν στα νύχια του ΤΑΙΠΕΔ και των ποικιλώνυμων συμφερόντων. Τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, ο βόρειος οδικός άξονας δεν είναι κερδοφόρα φιλέτα προς χάρισμα».

Στις 9 Απριλίου 2014, κατά τη συνάντησή του με κοινωνικούς φορείς της Καρδίτσας, ο κ. Τσίπρας: 

«Υπάρχουν, τέλος, οι μεγάλοι αγώνες για την υπεράσπιση του περιβάλλοντος, οι μεγάλοι αγώνες για να μην εκποιηθεί ο δημόσιος πλούτος, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια».

Στις 21 Μαρτίου 2014, στην Ομιλία του στα Ιωάννινα, ο κ. Τσίπρας: 

«Το αεροδρόμιο, τα λιμάνια, η παράκτια ζώνη, όλα πωλούνται έναντι πινακίου φακής, την ίδια ώρα που για τους εργαζόμενους ένα μέλλον υπάρχει: Ειδικές οικονομικές ζώνες, εργασία πολλών ωρών, έναντι ελάχιστων ευρώ και κανενός δικαιώματος», προσθέτοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «θα υπερασπιστεί τη δημόσια περιουσία -δρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια- θέτοντας ως προτεραιότητα τις ανάγκες της κοινωνίας».

Στις 11 Δεκεμβρίου 2014, στο ρ/σ Παραπολιτικά, ο κ. Καμμένος:  

«Είναι δυνατόν να λένε ότι θα δώσουμε τα 14 αεροδρόμια της χώρας και μέσα σε αυτά να συμπεριλαμβάνουν τα Χανιά τα οποία απαγορεύεται να δοθούν, γιατί έχουν ΕΣΠΑ που θα τελειώσει σε λίγο καιρό και η ευρωπαϊκή νομοθεσία προβλέπεται να τελειώσει σε πέντε χρόνια για να ξεκινήσει η διαδικασία».

Στις 20 Οκτωβρίου 2014, 16 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (κάποιοι από αυτούς αποχώρησαν πριν από την υπογραφή της συμφωνίας), κατέθεσαν ερώτηση υπογραμμίζοντας την αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ στις διαδικασίες παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, ζητώντας να μάθουν «ποια αναγκαιότητα εξυπηρετεί η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων».

Στις 22 Ιανουαρίου 2015, στο Σταρ και στην Π. Τσαπανίδου, ο κ. Σκουρλέτης: 

«Δεν είναι επένδυση να πωλείται ο ΟΠΑΠ και να δίνονται με leasing τα περιφερειακά αεροδρόμια την ώρα που απογειώνεται ο τουρισμός».

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις μετά τις εκλογές: 

Στις 10 Φεβρουαρίου 2015, στο Μέγκα και στην «Ανατροπή» του Γιάννη Πρετεντέρη, ο κ. Καμμένος: 

«Τα αεροδρόμια δεν είναι επένδυση. Τα αεροδρόμια αυτή τη στιγμή αν προχωρήσουν, στη συγκεκριμένη εταιρεία, δηλαδή στο γερμανικό αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το αποτέλεσμα θα είναι ότι στα περισσότερα νησιά θα κοπούν οι συνδέσεις με τις εταιρείες φθηνού εισιτηρίου».

Στις 18 Φεβρουαρίου 2015, σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα του γερμανικού περιοδικού Στερν, ο κ. Τσίπρας: 

«Αυτό που βιώσαμε τα προηγούμενα χρόνια δεν ήταν ιδιωτικοποίηση αλλά αχαλίνωτο ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας σε φίλους του συστήματος». Και ειδικά για τα αεροδρόμια: «Η τιμή του ενός δισεκατομμυρίου ήταν δίκαιη. Αλλά τα αεροδρόμια είναι μέρος του τουριστικού τομέα μας. Έτσι κερδίζει η Ελλάδα τα προς το ζην. Είναι και αυτό κάτι που πρέπει να επανεξετάσουμε».

Στις 25 Φεβρουαρίου 2015, μετά την υπογραφή της Συμφωνίας της 20ής Φεβρουαρίου, επέμεναν με Non Paper: 

«Όσες ιδιωτικοποιήσεις έχουν κλείσει δεν θα αναιρεθούν. Θα επανεξεταστούν, όμως, όλες όσες είναι σε εξέλιξη -και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια-όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης».

Στις 26 Φεβρουαρίου 2015, ο κ. Φλαμπουράρης, στο Μέγκα: 

«Δεν είναι σωστή η λογική ότι βουτάς όλα τα αεροδρόμια της χώρας και τα δίνεις».

Στις 10 Μαρτίου 2015, ο κ. Φλαμπουράρης, στην τηλεόραση του Σκάι: 

«Η γνώμη μου είναι ότι δεν μπορεί 14 αεροδρόμια να δοθούν πακέτο». 

Στις 15 Μαρτίου 2015, ο κ.  Φλαμπουράρης, σε συνέντευξή του στη Real News: 

«Δεν πρόκειται να πουληθεί δημόσια περιουσία, ούτε τα λιμάνια, ούτε τα αεροδρόμια, ούτε ο σιδηρόδρομος. Αξιοποίηση με συμμετοχή του Δημοσίου».

Στις 31 Μαρτίου 2015 σε συζήτηση στη Βουλή, ο κ. Τσίπρας: 

«Δεν πρόκειται να συνεχίσουμε όχι την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας – δεν ήταν αξιοποίηση αυτό που γινόταν στη χώρα τα τελευταία χρόνια – αλλά το ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας και δημόσιου πλούτου. Όποιος επιθυμεί κοινοπραξίες με συμμετοχή και έλεγχο του ελληνικού δημοσίου, όποιος έρχεται για να επενδύσει χρήματα που θα έχουν αναπτυξιακή προοπτική στην πραγματική οικονομία, θα είναι καλοδεχούμενος. Δεν είναι, κύριε Θεοδωράκη, ένα ή δύο πρόσωπα. Αναφερθήκατε στο θέμα των αεροδρομίων. Είπατε μία θέση ενδιαφέρουσα, να μην ανήκει σε έναν. Προσέξτε εδώ τι έχουμε. Αυτό που έχουμε εδώ είναι μία μεταβίβαση τίτλων ιδιοκτησίας από το ελληνικό Δημόσιο στο Δημόσιο άλλων χωρών. Ως εκ τούτου, εμείς θεωρούμε ότι όλα αυτά τα ζητήματα χρήζουν επανεξέτασης και επαναδιαπραγμάτευσης με κριτήρια».

Στις 3 Απριλίου 2015, στην τηλεόραση του Σκάι, ο κ. Φίλης: 

«Δεν πρόκειται να υπογράψουμε συμβάσεις που έχουν προχωρήσει και οι οποίες ξεπουλάνε υποδομές. Οι υποδομές είτε είναι αεροδρόμια είτε λιμάνια πρέπει να έχουν έντονη την παρουσία του ελληνικού δημοσίου. Δεν μπορεί να γίνει ιδιωτικοποίηση».

Στις 6 Απριλίου 2015, στον «Ενικό» και στο Ν. Χατζηνικολάου (Σταρ), ο κ. Καμμένος: 

«Το αεροδρόμιο των Χανίων δεν μπορεί να πωληθεί για πέντε χρόνια». «Είτε θα συμφωνήσουν με τις κόκκινες γραμμές που έβαλε ο λαός ή θα πάμε σε ρήξη».

Στις 7 Απριλίου 2015, ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης:

«Θα θέσουμε κόκκινες γραμμές δεν θα τα χαρίσουμε όλα»!

Στις 9 Απριλίου 2015, ο κ. Φλαμπουράρης: 

«Εμείς δεν κάνουμε έργο χωρίς συμμετοχή. Εμείς δεν προγραμματίζουμε κανένα έργο, που δεν θα υπάρχει συμμετοχή από 45% ως 55% του ελληνικού Δημοσίου. Τα αεροδρόμια και το Ελληνικό είναι δύο έργα τα οποία έχουν υπογραφεί και θα ξεκινήσουμε συζήτηση για να δούμε πόσο καλύτερα μπορούμε να κάνουμε τους ήδη υπάρχοντες όρους, που ήταν επαχθείς».

Στις 30 Μαΐου 2015, κατά την επίσκεψή του στο αεροδρόμιο των Χανίων, ο κ. Σταθάκης: 

«Η κυβέρνηση κληρονόμησε δυο εν εξελίξει ιδιωτικοποιήσεις, των αεροδρομίων και του λιμανιού του Πειραιά. Έχει ανοίξει έναν κύκλο διαπραγματεύσεων, αφορά φυσικά και τις διαπραγματεύσεις που γίνονται με τους εταίρους, διότι είναι καθοριστικό σημείο που αφορά τα δημόσια οικονομικά του 2015, άρα αποτελεί και αντικείμενο των διαπραγματεύσεων στις Βρυξέλλες και ταυτόχρονα έχει ανοίξει ένα διάλογο προκειμένου στους τρέχοντες διαγωνισμούς να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές σε όρους που μπορούν να διασφαλίσουν το δημόσιο συμφέρον. Αυτό κάνει η κυβέρνηση, το κάνει συστηματικά και μεθοδικά και όταν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις και στα δύο επίπεδα θα έχουμε μια σαφή εικόνα για το τελικό αποτέλεσμα».

Στις 12 Αυγούστου 2015, ο κ. Δραγασάκης,  στην ΕΡΤ, είπε σχετικά με το νέο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων:

«Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ιδιωτικοποιούμε. Είμαστε υποχρεωμένοι να βάζουμε περιουσιακά στοιχεία εκεί, θα υπάρχει μια Επιτροπή που θα ορίζει αν έχει λογική το κάθε στοιχείο να πουληθεί, ή να αξιοποιηθεί. Θα μπορεί κανείς να κάνει σχεδιασμό σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας». 

 Και ύστερα ήλθε η παραχώρηση…


σχετικα αρθρα