Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το προσφυγικό

Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το προσφυγικό

Σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση του προσφυγικού, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει εκπαιδευτικές δράσεις, ψυχοκοινωνική στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους, παροχή βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων κ.ά. προανήγγειλε σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε από κοινού με την αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου, περιέγραψε τις βασικές αρχές αυτού του σχεδίου, που σύμφωνα με τα όσα είπε ξεκινά από 21 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του ρατσισμού, με εκπαιδευτικές δράσεις στα σχολεία της χώρας, για το προσφυγικό ζήτημα και την αλληλέγγυα συμπεριφορά των πολιτών.

«Δεν είμαστε ασυγκίνητοι ως κοινωνία απέναντι στο προσφυγικό. Πήραμε την πρωτοβουλία να ενθαρρύνουμε την εκπαιδευτική κοινότητα να στηρίξει τους συνανθρώπους μας που βρέθηκαν στην επώδυνη αυτή θέση», είπε ο κ. Φίλης και τόνισε ότι η αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος είναι για την κυβέρνηση και την ελληνική κοινωνία, ένας «πανεθνικός στόχος».

Ο υπουργός ανέφερε ότι στην προσπάθεια αυτή, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να πρωτοστατήσουν, ώστε το σχολείο να γίνει μια ανοικτή αγκαλιά για όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις. «Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν διαχειριστεί με ανθρωπιά, διδακτική επάρκεια και επιτυχία τα προβλήματα των νέων μεταναστών κατά τα προηγούμενα χρόνια. Υπήρξαν η βασική δύναμη αντιρατσιστικής διαπαιδαγώγησης και απόκρουσης κηρυγμάτων μισαλλοδοξίας και ξενοφοβίας», επισήμανε ο κ. Φίλης.

Αφού λυθούν τα βασικά θέματα της στέγασης, της διατροφής και της υγείας των προσφύγων, υπάρχει η πρόθεση από πλευράς υπουργείου να οργανωθούν δράσεις που θα αφορούν: ψυχοκοινωνική στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους, παροχή βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων, προετοιμασία όσων θέλουν να προωθηθούν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας και διαμόρφωση σχεδίου για τη μόρφωση και την εκπαίδευση παιδιών αλλά και ενηλίκων που θα παραμείνουν τελικά στην Ελλάδα.

Για την υλοποίηση των παραπάνω, το υπουργείο προτίθεται να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την εξασφάλιση ανθρώπινου δυναμικού (χωρίς αυτό ωστόσο να είναι σαφές αυτή τη στιγμή, αν σημαίνει προσλήψεις αναπληρωτών ή ανακατανομή του υπάρχοντος δυναμικού), αλλά και για την ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινωνιών. «Πρώτα θα δούμε ποιες θα είναι οι ανάγκες. Ακόμα δεν έχουμε σαφή εικόνα. Πολλά πράγματα είναι ανοικτά. Αυτή τη στιγμή, μόνοι τους έχουν κινητοποιηθεί οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί», τόνισε ο υπουργός.

Παράλληλα, θα συγκροτηθεί μια Κεντρική Επιτελική Επιτροπή, η οποία θα αποτελείται από υπηρεσιακούς παράγοντες, πανεπιστημιακούς και επιστήμονες εξειδικευμένους σε θέματα ένταξης και εκπαίδευσης προσφύγων, αλλά και από εκπροσώπους κοινωνικών φορέων που δραστηριοποιούνται σε συναφή ζητήματα.

Από την πλευρά της, η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου, χαρακτήρισε «μείζον ζήτημα» το προσφυγικό και εξέφρασε την ικανοποίησή της για την κινητοποίηση των πολιτών. «Η μνήμη αυτής της κοινωνίας λειτουργεί», είπε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, ανέφερε ότι εξετάζεται η οργάνωση ενός πλαισίου, για το πώς θα μπορούν πρόσφυγες που ήταν κοντά στο τέλος των σπουδών τους, να ενταχθούν και να ενσωματωθούν στα ελληνικά και ευρωπαϊκά ιδρύματα, ώστε να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο