Τι προβλέπει η συμφωνία με την COSCO - Διευκρινίσεις Μαξίμου μετά τις αντιδράσεις

Τι προβλέπει η συμφωνία με την COSCO - Διευκρινίσεις Μαξίμου μετά τις αντιδράσεις

«Το λιμάνι του Πειραιά δεν πωλείται», διαμηνύει το Μέγαρο Μαξίμου, σε μια προσπάθεια να κάμψει τις αντιδράσεις για την υπογραφή της σύμβασης για τον ΟΛΠ μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Cosco. 

Ύστερα από τα πυρά που δέχτηκε από την αντιπολίτευση για την υπογραφή της σύμβασης, καθώς και για τη στάση του υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα, το προηγούμενο διάστημα, το Μαξίμου αναγκάστηκε να απαντήσει μέσω κυβερνητικών πηγών. 

Πιο συγκεκριμένα, κύκλοι της κυβέρνησης και του ΟΛΠ διαμηνύουν ότι δεν πωλείται το λιμάνι, το οποίο παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου, αλλά η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές.

Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, με κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης να σημειώνουν ότι δεν πωλείται το λιμάνι, το οποίο παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου, αλλά η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η συνολική αξία της συμφωνίας για τη σύμβαση πώλησης του 67% του ΟΛΠ στην China COSCO Shipping Corporation Limited που υπογράφηκε ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ.

Η συνολική αξία της οικονομικής συμφωνίας αναλύεται ως εξής:

  • 368,5 εκατ. ευρώ προσφορά της COSCO για το 67% του ΟΛΠ.
  • 350 εκατ. ευρώ υποχρεωτικές επενδύσεις την επόμενη δεκαετία.
  • 410 εκατ. ευρώ τα αναμενόμενα έσοδα του ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης.
  • 400 εκατ. ευρώ από τα αναμενόμενα μερίσματα για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7%, το οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεχίσει να κατέχει, τόκους και εκτιμώμενες νέες επενδύσεις μέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2052.

Επισημαίνεται, ότι η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ η συμφωνία θα επικυρωθεί από τη Βουλή και εκτιμάται ότι εντός του Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή μεταβίβασης των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO.
 
«Το Λιμάνι δεν πωλείται»
 
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν πωλείται το λιμάνι, το οποίο παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου και προσθέτουν ότι πωλείται η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές, όχι ο λιμένας του Πειραιά, ιδιοκτήτης του οποίου είναι το ελληνικό Δημόσιο.
 
Επίσης, επισημαίνουν ότι ο ΟΛΠ είναι παραχωρησιούχος του λιμένος μέχρι το 2052 (master concession) και όχι ιδιοκτήτης του και ότι ο ΟΛΠ έχει ουσιαστικά, ήδη, αποκρατικοποιηθεί με την είσοδό του στο ΧΑ το 2003, με την πώληση 26% των μετοχών σε ιδιώτες επενδυτές.
 
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, με αυτήν την εξέλιξη επιτυγχάνεται, με απόλυτη επιτυχία, ένα ιδιαίτερα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, σύμφωνα και με τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας.

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο