Ο «Δρόμος του Μεταξιού» η ελπίδα Τσίπρα για επενδύσεις

Ο «Δρόμος του Μεταξιού» η ελπίδα Τσίπρα για επενδύσεις

Το λιμάνι του Πειραιά ήταν μόνο η αρχή για την περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνο-κινεζικών σχέσεων, κυρίως στην οικονομική συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες. Κυβερνητικές πηγές εκτιμούν πως στο Πεκίνο, η Αθήνα μπορεί να βρει έναν πολύ σημαντικό εταίρο τόσο σε οικονομικό, όσο και σε πολιτικό επίπεδο. 

Στο Μέγαρο Μαξίμου έχουν από πολύ νωρίς αντιληφθεί πως ναι μεν η γεωστρατηγική επιλογή της χώρας είναι η Δύση, αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως η εξωτερική πολιτική της χώρας θα είναι μονοδιάστατη. Έτσι μπορεί να ερμηνεύσει κανείς τις κυβερνητικές προσπάθειες για σύσφιξη των σχέσεων με τις χώρες των BRICS,  κυρίως την Κίνα, την Ρωσία και τη Βραζιλία

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ταξίδι που ετοιμάζει στην Κίνα ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατόπιν προσκλήσεως του κινέζου ομολόγου του, δεν θα είναι μια συνηθισμένη επίσκεψη ενός αρχηγού κράτους. Οι πρώτοι σχεδιασμοί αναφέρουν ότι το ταξίδι θα διαρκέσει αρκετές μέρες, στο πλευρό του Πρωθυπουργού θα βρεθεί πολυμελής αντιπροσωπεία του Υπουργικού Συμβουλίου, κυρίως από τα παραγωγικά υπουργεία, αλλά και δεκάδες έλληνες επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται για δουλειές με την γιγάντια χώρα της Άπω Ανατολής. 

Ο "Δρόμος του Μεταξιού" στον οποίο αναφέρθηκε χθες ο Αλέξης Τσίπρας, μπορεί να θυμίζει ορολογία του 13μχ αιώνα, όμως στην προκειμένη περίπτωση -έστω και μεταφορικά- έχει συγκεκριμένο σχέδιο. Ο στόχος της κυβέρνησης είναι μέσω πολλαπλών σταδίων συνεργασίας, η Έλλάδα να γίνει η πύλη για τα κινέζικα προϊόντα στην Ευρώπη, ενώ φιλοδοξούν να ανοίξει και Κίνα την φιλόξενη αγκαλιά της για τα ελληνικά προϊόντα. 

Πιο συγκεκριμένα, το Πεκίνο που αναπτύσσει μια τεράστια ναυπηγική βιομηχανία, ενδιαφέρεται για την ελληνική τεχνογνωσία στο αντικείμενο. Παράλληλα, οι έλληνες εφοπλιστές έχουν υπογράψει συμβόλαια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ με τα κινεζικά ναυπηγεία για το "χτίσιμο" καινούργιων πλοίων. Επίσης, φιλοδοξούν να κερδίσουν συμβόλαια για την μεταφορά προϊόντων από και προς τα κινέζικα λιμάνια. 

Κάπου εκεί εμπλέκεται και ο Πειραιάς. Ο εκσυγχρονισμός των υποδομών του λιμανιού που έχει υποσχεθεί η Cosco, μπορεί να μετατρέψει το μεγάλο λιμάνι σε κινεζική πύλη προς την Ευρώπη. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση μελετά ένα φιλόδοξο σχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, σε συνεργασία με ιδιώτες που ενδιαφέρονται για τον ΟΣΕ. Έτσι, ο εμπορικός δρόμος που θα ξεκινάει από τα λιμάνια της Κίνας με προορισμό την Γηραιά Ήπειρο, θα καταλήγει στον Πειραιά και από εκεί μέσω τρένου, θα παίρνει τον δρόμο για την στην ηπειρωτική Ευρώπη. 

Την ίδια στιγμή, η Κίνα δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα, κυρίως λάδι και κρασί. Η κυβέρνηση προσδοκά εμπορικές συμφωνίες πολλών εκατομμυρίων για τους Έλληνες παραγωγούς. Φυσικά, υπάρχει και έντονο ενδιαφέρον για την τουριστική αγορά, αφού η Έλληνες ξενοδόχοι θέλουν να κερδίσουν ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα της ραγδαία αυξανόμενης μεσαίας τάξης της Κίνας. 

Τέλος, η αγορά ελληνικών ομολόγων από κρατικά κινεζικά funds ενδιαφέρει έντονα το Μέγαρο Μαξίμου, καθώς θα δώσει σήμα προς τις διεθνείς αγορές πως η ελληνική οικονομία επιστρέφει στην κανονικότητα.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο