Θεοχαρόπουλος: Η κυβέρνηση με την πλάτη στον τοίχο δέχεται τα πάντα

Θεοχαρόπουλος: Η κυβέρνηση με την πλάτη στον τοίχο δέχεται τα πάντα

Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση έκανε από το βήμα της Βουλής αργά χθες το βράδυ ο Πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θανάσης Θεοχαρόπουλος.

Ο κ. Θεοχαρόπουλος έκανε λόγο για απανωτά λάθη της κυβέρνησης αναφορικά με το κλείσιμο της αξιολόγησης και αναφέρθηκε τόσο στο ασφαλιστικό, όσο και στο φορολογικό, αλλά και σε άλλα θέματα που έχουν άμεση σχέση με αυτήν τη διαδικασία.  

Για το ασφαλιστικό, ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ τόνισε πως γίνεται εργαλείο για «τη χειροτέρευση των συνθηκών των εργαζομένων, για τη χειροτέρευση των συνθηκών ζωής των ανέργων και των συνταξιούχων. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Είναι εργαλείο για τη χειροτέρευση της διαβίωσης και όχι εργαλείο για τη διαπραγμάτευση αυτή τη στιγμή, όπως φαίνεται».

Σχολιάζοντας τις δηλώσεις Παπαχριστόπουλου για τις διαρροές των διαλόγων στελεχών του ΔΝΤ, πως όχι μόνο δεν υπάρχει παρερμηνεία των δηλώσεων του βουλευτή των ΑΝΕΛ, αλλά όπως σημείωσε «ευτυχώς τα είπε στη Βουλή και δεν μπορεί να κατηγορήσει αυτή τη στιγμή τα κανάλια. Δεν μπορεί να κατηγορήσει το κανάλι της Βουλής, την αρμόδια Επιτροπή που ακούστηκαν όλα αυτά τα στοιχεία. Συνεπώς, εδώ χρειάζονται απαντήσεις».

«Εμείς αυτό που σας είπαμε από την πρώτη στιγμή και κάναμε πολιτική κριτική είναι ότι εκείνη η αξιοποίηση, εκείνο το Σαββατοκύριακο, με τον τρόπο τον οποίο έγινε, θα χειροτερεύσει τις σχέσεις μας με τους εταίρους και με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Και αν θυμάστε καλά, στις συνομιλίες αυτές που βγήκανε, αν επαληθευτούν, αναφέρονται τα εξής, ότι «πρέπει να πάμε τη διαπραγμάτευση πιο πίσω», έλεγαν μεταξύ τους οι συνομιλητές, «γιατί έτσι θα εμποδίσουμε να κλείσει και θα έχει χειρότερη θέση διαπραγματευτική η Ελλάδα»» είπε ο κ. Θεοχαρόπουλος και πρόσθεσε:

Αυτό ακριβώς σας λέμε ότι πρέπει να αποφύγετε και το 2015 και το 2016! Δεν το αποφεύγετε κι έχουμε συνεχώς τα ίδια λάθη μπροστά μας.

Αναφορικά με τα ολοήμερα σχολεία και τις αντιδράσεις που προκάλεσαν οι προθέσεις του υπουργείου Παιδείας, ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ σημείωσε:

Τα ολοήμερα ξεκίνησαν πιλοτικά το 2010 και έχουν επεκταθεί στο 65% του μαθητικού δυναμικού της χώρας. Τι προσέφερε το ολοήμερο, με το ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα; Απελευθέρωση του σχολείου από το στενά γνωσιοκεντρικό ακαδημαϊκό χαρακτήρα. Έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στις τέχνες και στον πολιτισμό, επέτρεπε σε μεγαλύτερο βαθμό την κίνηση, τη συνεργασία, την έκφραση, τη βιωματική εμπλοκή των μαθητών, αναβάθμιζε την ενασχόληση των μαθητών με τη φυσική αγωγή -είκοσι ώρες έναντι δώδεκα ωρών στα κλασικά δημοτικά-, εξασφάλιζε τέτοια ενασχόληση με τα αγγλικά -συνολικά είκοσι ώρες αγγλικά έναντι δώδεκα ωρών στα κλασικά-, προωθούσε την πληροφορική και εξασφάλιζε σε μεγαλύτερο βαθμό δραστηριότητες που δεν είχαν ακαδημαϊκό χαρακτήρα.

Μειώνετε τώρα, με τη νέα πρόταση, τις ώρες από τα μαθήματα της γυμναστικής, της μουσικής, της θεατρικής αγωγής, της πληροφορικής, της αγγλικής γλώσσας εναλλακτικά.

Είχαν πετύχει σε όλα τα ολοήμερα με αυτόν τον τρόπο; Εμείς πρώτοι θα σας πούμε ότι δεν είχαν πετύχει σε όλα. Είναι σημαντικό, όμως, να τονίσουμε ότι ξεκίνησαν πιλοτικά και πολύ γρήγορα επεκτάθηκαν στο 65% του μαθητικού δυναμικού.

Αντί, λοιπόν, να αξιολογηθεί ο θεσμός, προχωρείτε σε κάτι το άλλο, το οποίο, κατά τη γνώμη μας, δεν διασφαλίζει τα απαραίτητα. Δεν εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές, καθώς αφορά σχολεία μεγαλύτερα από τετραθέσια, αποφεύγει να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα της ύπαρξης κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, δημιουργεί σχολεία πολλών ταχυτήτων, θέτει διαφορετικές προϋποθέσεις εγγραφής στο ολοήμερο σχολείο, περιορίζει τις ώρες παραμονής των μαθητών στο σχολείο, εκθέτοντάς τους σε μεγαλύτερη ανισότητα.

Ήταν το προηγούμενο ένα ακριβό σχολείο, γιατί ακούσαμε και αυτά; Ναι, αλλά απαντούσε σε πραγματικές ανάγκες των μαθητών και, βεβαίως, είχε εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Πρέπει να τονίσουμε ότι το 2010 -γιατί ακούσαμε εδώ ότι από τον προϋπολογισμό αυτά τα λεφτά δεν εξασφαλίστηκαν- η κατάσταση της χώρας μας ήταν αυτή, την οποία και εσείς τώρα παραδέχεστε σε πάρα πολλές τοποθετήσεις σας.

Είναι εμφανές, λοιπόν, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να ανοίξει με όσο το δυνατόν λιγότερα κενά σε εκπαιδευτικούς τα σχολεία, καταργώντας τον συγκεκριμένο τύπο –επιτυχημένο, κατά τη γνώμη μας- για να εξοικονομήσει τέσσερις χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Να την πείτε ξεκάθαρα. Είχατε μια πρόταση και αποδεχθήκατε να προσχωρήσετε σ’ αυτήν τη λύση.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο