Αντεπίθεση Τσίπρα με οκτώ νομοσχέδια και ξεπάγωμα δημόσιων έργων

Αντεπίθεση Τσίπρα με οκτώ νομοσχέδια και ξεπάγωμα δημόσιων έργων

"Αν καταφέρουμε να κλείσουμε την ανοιχτή πληγή της αξιολόγησης, τότε αμέσως θα πρέπει να στραφούμε στην καθημερινότητα των πολιτών και να κοιτάξουμε πως θα ελαφρύνουμε κυρίως όσους έχουν πληγεί περισσότερο από τις πολιτικές λιτότητας όλα αυτά τα χρόνια".

Μπορεί αυτά τα λόγια που βγαίνουν από τα χείλη των στενών συνεργατών του Πρωθυπουργού να ηχούν σαν αστείο στα αυτιά αρκετών μιας και αυτές τις μέρες ψηφίζονται μια σειρά από σκληρά νομοσχέδια, όμως στο Μέγαρο Μαξίμου πιστεύουν ότι υπάρχουν οι δυνατότητες η χώρα να ξαναμπεί σε τροχιά ανάπτυξης. Και μάλιστα ταχύτερης, ακόμη και από τις προβλέψεις της eurostat.

Πρώτος στόχος του Πρωθυπουργού αμέσως μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές -όποτε κι αν αυτή προκύψει- είναι το "ξεπάγωμα" των οχτώ νομοσχεδίων που βρίσκονται έτοιμα και περιμένουν να κατατεθούν στην Βουλή. Κυρίως εκείνων που μπορούν να φέρουν άμεσα ζεστό χρήμα στα σχεδόν άδεια ταμεία του κράτους, δηλαδή τόνων νομοσχεδίων για την πάταξη του λαθρεμπορίου καπνού και καυσίμων, όπως επίσης και για την νομιμοποίηση χρημάτων από το εξωτερικό.

 Στο οικονομικό επιτελείο υποστηρίζουν πως τα παραπάνω νομοσχέδια, σε συνδυασμό με την καλή τουριστική χρονιά που αναμένεται, αλλά και την επανεκκίνηση των μεγάλων έργων μπορούν να δημιουργήσουν σαφώς καλύτερες προοπτικές για την οικονομία, αλλά και άμεσες θέσεις εργασίας.

Στην κυβέρνηση ρίχνουν μεγάλο βάρος στα δημόσια έργα, που είχαν παγώσει εδώ και χρόνια. Μάλιστα, παράγοντες του υπουργείου Υποδομών αναφέρουν πως η κατάσταση ήταν τραγική όταν ξεκίνησαν να ερευνούν σε ποια φάση βρίσκονταν τα υπό κατασκευή έργα. "Το μετρό της Θεσσαλονίκης ήταν 4 χρόνια σταματημένο, βρήκαμε τις υπόλοιπες παραχωρήσεις σχεδόν εγκαταλελειμμένες", υποστηρίζουν συνεργάτες του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη.

Οι ίδιοι δηλώνουν πως εδώ και ενάμιση χρόνο έχουν καταφέρει να ξεκολλήσουν αρκετά από αυτά, με μεγάλα οφέλη για το δημόσιο, καθώς όπως συμπληρώνουν "η εξοικονόμηση από τις αποζημιώσεις που θα λάμβαναν οι παραχωρησιούχοι και οι εργολήπτες -βάση όσων προβλέπονταν στις συμβάσεις- είναι σχεδόν ένα δισεκατομμύριο ευρώ". Ενδεικτικά αναφέρουν το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου Λεύκτρο-Σπάρτης που πρόσφατα δόθηκε στην κυκλοφορία, τα έργα στον αυτοκινητόδρομο του Μορέα που βρίσκονται κοντά στην ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου και την επιτάχυνση στις εργασίες στην Πατρών-Κορίνθου. Από το υπουργείο Υποδομών επισημαίνουν πως αυτό είναι μόνο η αρχή, καθώς θα ακολουθήσουν και άλλα μικρότερα και μεγαλύτερα έργα, με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων που αναμένεται να αυξηθεί, αλλά και από το κονδύλια που θα προκύψουν από το νέο ΕΣΠΑ.

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο