Σπίρτζης: Με βαριά καρδιά δώσαμε το Ελληνικό - Το τίμημα έπρεπε να ήταν πολλαπλάσιο

Σπίρτζης: Με βαριά καρδιά δώσαμε το Ελληνικό - Το τίμημα έπρεπε να ήταν πολλαπλάσιο

Πολλαπλάσιο έπρεπε να είναι το τίμημα για την αξιοποίηση του Ελληνικού, σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, οποίος ωστόσο σημείωσε ότι η κυβέρνηση οδηγήθηκε σε αυτή την απόφαση «με βαριά καρδιά γιατί έπρεπε να κλείσει η αξιολόγηση».

«Το Ελληνικό έπρεπε να αξιοποιηθεί διαφορετικά και με άλλες διαδικασίες από αυτές του ΤΑΙΠΕΔ, έπρεπε το τίμημα να είναι πολλαπλάσιο», τόνισε ο μιλώντας στoν realfm, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ βρήκε έναν διαγωνισμό ολοκληρωμένο, με συγκεκριμένο τίμημα και προβλέψεις. Μάλλιστα, στο ερώτημα αν το τίμημα των 915 εκατ. ευρώ είναι χαμηλό ο κ. Σπίρτζης απάντησε: 

Και βέβαια είναι χαμηλό. Μπαίνει θέμα για αυτό; Γιατί δεν ρωτάτε τον εισαγγελέα που κάνει έρευνα γι’αυτό;

Παράλληλα, απάντησε και στις επικρίσεις για τη διαφορετική άποψη που είχε εκφράσει, μέσω μελέτης του ΤΤΕ, πριν γίνει υπουργός:

Ο υπουργός και με την ιδιότητα του προέδρου του ΤΕΕ έλεγε ότι το τίμημα έπρεπε να είναι 3 δισ. και το λέω και σήμερα. Έπρεπε να είναι 3 δισ. Η διαφορά με τη διαπραγμάτευση που έγινε, προσπαθήσαμε να το φέρουμε μέσω υποχρεώσεων του παραχωρησιούχου με υποδομές. Η ομάδα που χειρίστηκε αυτή τη διαπραγμάτευση από την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή ο Αλέκος Φλαμπουράρης και η ομάδα που έκανε πέτυχε πάρα πολλά πράγματα.

Ο υπουργός Υποδομών εξηγώντας τις βελτιώσεις για τις οποίες έκανε η κυβέρνηση στη σύμβαση που βρήκε για το Ελληνικό, είπε: «Εχουμε κάποια δισ. ευρώ που θα βάρυναν τον ελληνικό λαό και το ελληνικό κράτος για βασικές υποδομές που θα βαρύνουν τον επενδυτή». 

«Από αυτά που έχω πει στο παρελθόν δεν παίρνω πίσω ούτε μία λέξη. Το Ελληνικό έπρεπε να αξιοποιηθεί διαφορετικά κατά τη γνώμη μου και όχι με αυτές που έχει επιλέξει το ΤΑΙΠΕΔ. Έπρεπε τα χρήματα που θα ζητούσαμε για το Ελληνικό, σύμφωνα με την εκτίμηση που είχαμε κάνει, να είναι πολλαπλάσια, για να πάνε στην εξυπηρέτηση του χρέους, γιατί αυτά τα χρήματα δεν έρχονται στην χώρα πηγαίνουν στην εξυπηρέτηση του χρέους. Επρεπε ο σχεδιασμός να γίνει από το κράτος και όχι από τον επενδυτή», τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης.

Στην επισήμανση ότι ρωτάτε ο υπουργός που έλεγε ότι το τίμημα θα έπρεπε να είναι 3 δισ. και τώρα συμφωνεί με τα 915 εκατ. ο κ. Σπίρτζης ανέφερε: «

Στην επισήμανση ότι στους ακροατές ακούγεται οξύμωρο το ότι “διαφωνούμε αλλά το κάνουμε” ο υπουργός υποδομών τόνισε: «Να μην ακούγεται οξύμωρο γιατί υπάρχει μία δέσμευση. Και η άλλη λύση θα ήταν να μην προχωρήσουμε το πρόγραμμα που έχουμε συμφωνήσει. Πως είναι οξύμωρο; Εμείς είπαμε στον ελληνικό λαό, πεντακάθαρα, ότι δεσμευτήκαμε για αυτά τα πράγματα. Ενέκρινέ το ή απόρριψέ το. Το ενέκρινε. Μέσα στη συμφωνία και μάλιστα είναι γραμμένο καθαρά και τα 14 αεροδρόμια για το Ελληνικό. Διαφωνούμε και με το μοντέλο ιδιωτικοποίησης και με το μοντέλο αξιοποίησης, αυτό που είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση Σαμαρά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Οταν όμως υπάρχουν κυβερνήσεις στη χώρα δημοκρατικά εκλεγμένες, αυτές οι δεσμεύσεις δεν παύουν γιατί κάνουμε εκλογές. Εγινε μία διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, έγιναν διαδικασίες, υπάρχει συνέχεια του κράτους και οι δανειστές για να πάμε σε συμφωνία επέβαλαν να συνεχιστούν αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις. Ποιο είναι το οξύμωρο;»

Στο ερώτημα πως είναι δυνατόν μία κυβέρνηση να εφαρμόζει ένα πρόγραμμα που δεν το πιστεύει ο κ. Σπίρτζης απάντησε: «Υπάρχουν πράγματα που δεν πιστεύουμε, υπάρχουν και πράγματα που πιστεύουμε από το πρόγραμμα. Αυτά που δεν πιστεύουμε λοιπόν τα κάνουμε με... βαριά καρδιά και προσπαθούμε να βελτιώσουμε συνεχώς τους όρους, προκειμένου να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα και να γίνει η οριστική αναδιάρθρωση του χρέους της χώρας. Αυτό είναι το εθνικό καθήκον που έχουμε».

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο