Κουτσούμπας: Ανάγκη για ενιαίο κρατικό φορέα Mέσων Mαζικής Mεταφοράς

Κουτσούμπας: Ανάγκη για ενιαίο κρατικό φορέα Mέσων Mαζικής Mεταφοράς

Επίσκεψη στο αμαξοστάσιο του Ρέντη πραγματοποίησε ο γεν. γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, όπου και συναντήθηκε με τους εργαζομένους, τονίζοντας την ανάγκη δημιουργίας ενός ενιαίου κρατικού φορέα μέσων μαζικής μεταφοράς. 

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απευθυνόμενος σήμερα στους εργαζόμενους των Οδικών Συγκοινωνιών στο Αμαξοστάσιο του Ρέντη το οποίο επισκέφθηκε, υπογράμμισε ότι σε μια νέα Ελλάδα με την εργατική τάξη και τους εργαζόμενους στην εξουσία και με τα κλειδιά της οικονομίας στα χέρια τους, θα υπάρχει κεντρικός επιστημονικός σχεδιασμός της οικονομίας, στο πλαίσιο της οποίας θα είναι ενταγμένος ένας ενιαίος κρατικός φορέας μέσων μαζικής μεταφοράς.

Ο ίδιος υπογράμμισε, επίσης, ότι στο πλαίσιο του σχεδιασμού αυτού θα λαμβάνονται υπόψη, πέραν των καθαυτό λειτουργιών των δημοσίων συγκοινωνιών, και τα ζητήματα της ανανέωσης του στόλου των οχημάτων και κατανομής του εργατικού δυναμικού ώστε να διασφαλίζονται πλήρως οι κοινωνικές ανάγκες τόσο των εργαζομένων όσο και των χρηστών των δημοσίων μεταφορών.

Επισημαίνοντας, δε, ότι στην Ελλάδα υπάρχει τεχνική βάση, όπως ναυπηγεία και μεταλλευτική βιομηχανία με εξειδικευμένο τεχνικό δυναμικό υψηλής εμπειρίας και δυνατοτήτων, ο κ. Κουτσούμπας, τόνισε ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις ώστε και ο στόλος των οχημάτων των δημοσίων μεταφορών να κατασκευάζεται και να επισκευάζεται στη χώρα. «Εμείς λέμε ότι όλα αυτά μπορούμε να τα παράγουμε εδώ» είπε χαρακτηριστικά.

Νωρίτερα ο κ. Κουτσούμπας, ενημερώθηκε από την διοίκηση και τους εκπροσώπους των σωματείων. Η διοίκηση της ΟΣΥ ΑΕ ενημέρωσε τον κ. Κουτσούμπα για τα ελλείμματα του προϋπολογισμού της εταιρείας, καθώς για το χρέος της που έχει ανέλθει σε 145 εκατ. ευρώ έναντι 95 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2015 ενώ η κρατική χρηματοδότηση ύψους 86 εκατ. ευρώ δεν επαρκεί ώστε να καλυφθεί το ύψος των μισθών που ανέρχεται σε 11 εκατ. ευρώ μηνιαίως.

Η διοίκηση της ΟΣΥ επισήμανε ότι, εάν τα συμβαλλόμενα με την ΟΣΥ υπουργεία εξοφλήσουν τις κοινωνικές παροχές που παρέχουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, προς την εταιρεία, τότε η ΟΣΥ θα μπορέσει να ισοσκελίσει τον προϋπολογισμό της.
Επίσης η διοίκηση της ΟΣΥ είναι εν αναμονή υλοποίησης της αναγκαίας στελέχωσης του Οργανισμού, δηλ. της πρόσληψης 500 οδηγών και 200 τεχνιτών, προσλήψεις οι οποίες είναι εγκεκριμένες.

Ο κ. Κουτσούμπας από την πλευρά του ανέφερε στη διοίκηση ότι τα ζητήματα δεν λύνονται με καλές προθέσεις, καθώς είναι ζήτημα πολιτικής, ενώ η κάθε διοίκηση, τελικά, υλοποιεί την πολιτική της κυβέρνησης.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης του κ. Κουτσούμπα με τους εκπροσώπους των σωματείων, οι τελευταίοι έκαναν λόγο για τεράστιες ελλείψεις οδηγών και τεχνιτών, για προβλήματα με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας καθώς και για τη ανησυχία τους με την υπαγωγή της ΟΣΥ στο υπερταμείο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.

Ανέφεραν στον κ. Κουτσούμπα ότι οι ιδιωτικές συγκοινωνίες κοστίζουν 3,5 φορές περισσότερο από τις δημόσιες, ενώ επισήμαναν τις ζημιές που έχουν υποστεί οι δημόσιες συγκοινωνίες λόγω της αύξησης του ΦΠΑ, τόσο στα εισιτήρια όσο και στα καύσιμα.
Προσέθεσαν ότι υφίσταται ζήτημα και με τους διαγωνισμούς για την προμήθεια ανταλλακτικών, καθώς, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες, πραγματοποιήθηκαν 2.000 πρόχειροι διαγωνισμοί το 2015 και 624 το 2016.

Απευθυνόμενος, αργότερα, στη συγκέντρωση των εργαζομένων, ο κ. Κουτσούμπας επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι η κυβέρνηση με τον αναπτυξιακό νόμο «θα δώσει ζεστό χρήμα στους καπιταλιστές και γι' αυτό παίρνει τα εύσημα του Σόιμπλε, του Ντάισελμπλουμ, του Βαλς, του ΣΕΒ και των εφοπλιστών, την ίδια ώρα που μειώνονται οι μισθοί, αυξάνονται οι φόροι για το λαό και μειώνονται οι κοινωνικές δαπάνες».

«Τα επιδόματα πτωχοκομείου δεν λύνουν το πρόβλημα τη στιγμή που έρχονται ομαδικές απολύσεις», είπε χαρακτηριστικά.
Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ έθεσε το ερώτημα «είναι δημοκρατία να έχει καταθέσει το ΚΚΕ τρεις προτάσεις νόμου που ανακουφίζουν τον λαό και να μην τους φέρνουν για συζήτηση στην Βουλή, είναι δημοκρατία το ότι δεν θα μπορεί να απεργήσει ο εργάτης, είναι δημοκρατία για τον εργάτη, το να επιτραπεί στον καπιταλιστή η ανταπεργία, το λοκ άουτ;».

Εξέφρασε την ανησυχία του για τις προθέσεις της κυβέρνησης για υπαγωγή των δημοσίων συγκοινωνιών στο υπερταμείο, ενώ προσέθεσε ότι «θα παλέψουμε για να αυξηθεί η κρατική χρηματοδότηση και να σταματήσει η εντατικοποίηση των εργαζομένων στις δημόσιες συγκοινωνίες».

Ο κ. Κουτσούμπας κάλεσε τους εργαζόμενους να εντάξουν την πάλη τους για «τα τωρινά» σε ένα συνολικό σχέδιο του εργατικού κινήματος που να κατευθύνεται εναντίον του καπιταλιστικού κράτους και του καπιταλιστικού συστήματος, «του συστήματος όπου οι καπιταλιστές έχουν την πραγματική εξουσία».

Επισήμανε ότι το κρατικό καπιταλιστικό μονοπώλιο είναι αυτό που μείωσε τους μισθούς των εργαζομένων, αυτό που δεν προχωρά στις αναγκαίες προσλήψεις, και έχει φέρει τις δημόσιες συγκοινωνίες σε αυτήν την κατάσταση.
Υπογράμμισε ότι όλο αυτό δεν είναι ζήτημα «ανικανότητας», αλλά πολιτική όλων των κυβερνήσεων το σχέδιο των οποίων υπηρετεί την αστική τάξη και το κεφάλαιο.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο