Σπίρτζης: Αυτή είναι η πραγματική κατάσταση των Αστικών Συγκοινωνιών

Σπίρτζης: Αυτή είναι η πραγματική κατάσταση των Αστικών Συγκοινωνιών

Αποκαλυπτικά στοιχεία για την πραγματική κατάσταση των Αστικών Συγκοινωνιών παρουσίασε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης, ανάμεσα στα οποία βρίσκεται συσσωρευμένο έλλειμμα 96 εκατ. ευρώ, 100 εκατ. ανείσπρακτες οφειλές, αλλά και καμία πρόβλεψη για ανανέωση στόλου.

Ο κ. Σπίρτζης, προσκόμισε επίσημα στοιχεία και τεκμήρια, καταδεικνύοντας τα πεπραγμένα των προηγούμενων κυβερνήσεων σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή.

Επίσης, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, προανήγγειλε προσλήψεις οδηγών και τεχνικών στην ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ, ενώ επανέλαβε, ότι είναι αδιαπραγμάτευτος για την κυβέρνηση, ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών  συγκοινωνιών.

 Στο ογκώδη φάκελο που παρουσίασε στην ολομέλεια της Βουλής, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και τα εξής: 

  •  Συσσωρευμένο έλλειμμα 96 εκατομμυρίων ευρώ
  •  Επιστροφές εισιτηρίων με το...ζύγι χωρίς κανένα σύστημα καταμέτρησης.
  •  Πλασματικές υπερωρίες υπαλλήλων 4 εκ. ευρώ
  • Καμία πρόβλεψη για ανανέωση στόλου
  • 20 εκατομμύρια «προίκα» στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
  •  100 εκατομμύρια και πλέον ανείσπρακτες οφειλές των υπουργείων προς τον όμιλο του ΟΑΣΑ.

Μέσα από έγγραφα που προσκόμισε ο κ. Σπίρτζης παρουσιάσε την πραγματική εικόνα τόσο της ΣΤΑΣΥ, όσο και της ΟΣΥ. 

Σε σχέση με την ΣΤΑΣΥ υπογραμμίζεται ότι :

Η ΣΤΑΣΥ Α.Ε. το 2014 έκλεισε με λειτουργικό πλεόνασμα 2.7 εκ. ευρώ και το 2015 με λειτουργικό έλλειμμα 23 εκ. ευρώ. 
Το πώς όμως αναλύεται το έλλειμμα αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με βαση τις αποφάσεις και τους χειρισμούς των προηγούμενων «επιτυχημένων» διοικήσεων,  Σύμφωνα με τις ίδιες τις Δ/σεις της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. το εν λόγω έλλειμμα αναλύεται ως εξής: 

  •  Η ανακατανομή εσόδων μεταξύ ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ (από 55% σε 50%), η οποία κοστολογείται σε «απώλεια» 10εκ. ευρώ για την εταιρεια, 
  • Η τιμολογιακή πολιτική του Οκτώβρη του 2014, η οποία έγινε  χωρίς καμία μελέτη και με ένα συνεχώς μειούμενο συγκοινωνιακό έργο (30% σε 4 χρόνια), η οποία κοστολογείται σε 10 εκ. ευρώ και 
  • Η αύξηση του ΦΠΑ από 13% σε 23%. 

Οπότε, οι αποφάσεις των νυν άμεσων συνεργατών του κ. Μητσοτάκη μετακύλησαν τα κόστη των προεκλογικών πολιτικών της Ν.Δ. στο 2015 αλλά δεν γνώριζαν ότι η θητεία τους θα κρατούσε λίγο παραπάνω!!!!

Αναφορικά με την ΟΣΥ: 

Η ΟΣΥ Α.Ε. το 2014 έκλεισε με έλλειμμα εκμετάλλευσης 21 εκ. ευρώ και συσσωρευμένο έλλειμμα υποχρεώσεων 81 εκ. ευρώ. 

  • Πέραν αυτού ενώ θα έπρεπε να προχωρήσει σε προμήθεια κρίσιμων ανταλλακτικών για το στόλο επέλεξε την διόρθωση του λειτουργικού ελλείμματος του 2014. 
  •   Η απώλεια εσόδων λόγω της προεκλογικής τιμολογιακής πολιτικής της ΝΔ τον Οκτώβρη του 2014 κοστολογείται σε 8.1 εκ. ευρώ.
  • Η επικοινωνιακή στρατηγική της εταιρείας συνεχίστηκε και το 2015, όπου παρουσίασε έλλειμμα εκμετάλλευσης 12.8 εκ. ευρώ και κατάφερε!!! να αυξήσει τις συσσωρευμένες υποχρεώσεις προς τρίτους στα 103 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2014.
  • Η μείωση του ελλείμματος το 2015 οφείλεται σε μία σημαντική προσπάθεια της προηγούμενης διοίκησης της ΟΣΥ να υποβαθμίσει την αξιοπιστία των Δημόσιων Συγκοινωνιών μέσω της μειωμένης εξυπηρέτησης υποχρεώσεων προμηθευτών και μειωμένης αγοράς ανταλλακτικών της τάξης του 22%, την ώρα που το 2015 αυξήθηκαν τα παροπλισμένα λεωφορεία, τα οποία τώρα ανακάλυψαν και οι συνδικαλιστές. Ελπίζουμε απλώς να μην ασχολείται ο κ. Οικονόμου και με τα οικονομικά της Ν.Δ.

⦁   Συνολικά, ο όμιλος ΟΑΣΑ επιβαρύνθηκε με 18 εκ. ευρώ το χρόνο από την προεκλογική τιμολογιακή πολιτική της ΝΔ, με ένα έλλειμμα 103 εκ. ευρώ αξιοπιστίας προς τους προμηθευτές του ομίλου (ΟΣΥ) και με απαιτήσεις 113 εκ. ευρώ από τα Υπουργεία για τα έτη 2011 – 2014. Στη συνέχεια ακολουθούν και άλλες “δράσεις” επιδείνωσης του ελλείμματος του ΟΑΣΑ καθώς και “δράσεις” απώλειας σημαντικών εσόδων  και αξιοπιστίας για τον Οργανισμό. 

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη: 

⦁    Καταφέραμε να παραδώσουμε προϋπολογισμό Ομίλου με έλλειμμα μειωμένο κατά 20 εκ. ευρώ.  
⦁    Περαιτέρω δράσεις εξοικονόμησης (ύψους 8.5 εκ. ευρώ), που αφορούν κόστος προμηθειών μέσω ηλεκτρονικών διαγωνισμών, κόστος συμβάσεων παροχής υπηρεσίας μέσω δράσεων συνεργασίας με άλλους δημόσιους φορείς, όπως η Ελληνική Αστυνομία για την φύλαξη των σταθμών και τέλος επιχειρησιακό κόστος με ενοποιήσεις κρίσιμων τμημάτων σε επίπεδο Ομίλου ώστε να υπάρχουν βέλτιστες ενέργειες σχετικά με τη διαχείριση και προώθηση του μεταφορικού έργου. 
⦁    Βρίσκεται σε εξέλιξη χειρισμός για την εξυπηρέτηση του συσσωρευμένου ελλείμματος του Ομίλου μέσω ενός μοντέλου συμψηφισμού των δαπανών του ΟΑΣΑ προς το ελληνικό Δημόσιων, όπως ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, τέλη κυκλοφορίας, κτλ με τις γεγενημένες οφειλές των Υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ για την άσκηση κοινωνικών πολιτικών (ξεπερνούν τα 190 εκατ. ευρώ).

Αυτός ο συμψηφισμός θα δημιουργήσει μία θετική χρηματοροή στις εταιρείες του Ομίλου, ικανή για την κάλυψη των οφειλών προς τρίτους.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο