Παρέμβαση Μεϊμαράκη για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας

Παρέμβαση Μεϊμαράκη για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας

Εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας απο το λαό, σε περίπτωση που αποβούν άκαρπες οι τρεις ψηφοφορίες που προβλέπει σήμερα το Σύνταγμα από τη Βουλή, προτείνει ο Βαγγέλης Μειμαράκης, με άρθρο του στη Real News. Ο κ. Μεϊμαράκης που είχε εκφράσει την άποψη αυτή από το 2011 ως πρόεδρος του Ινστιτούτου Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Καραμανλής, χρησιμοποιεί ως επιχείρημα, το γεγονός οτι με τον τροπο αυτο αποσυνδέεται η προεδρική εκλογή απο τις εθνικές εκλογές.

"Τα κόμματα προτείνουν τον υποψήφιο Πρόεδρο και η Βουλή έχει το δικαίωμα να εκλέξει με βάση τις τρεις ψηφοφορίες(200,200,180). Αν τελικά δεν εκλεγεί Πρόεδρος, η πρόταση των κομμάτων με τους ίδιους υποψηφίους να τίθεται στη λαϊκή ετυμηγορία. Με αυτό τον τρόπο αποσυνδέεται πλήρως το ενδεχόμενο μη εκλογής Προέδρου από τη διενέργεια βουλευτικών εκλογών", αναφέρει ο κ. Μειμαράκης.


Με αφορμή το σημερινό άρθρο, πάντως, από το περιβάλλον του σημείωναν ότι ο πρωην πρόεδρος της ΝΔ παραμένει σταθερός σε αυτο που έχει πει μετά το τέλος της εσωκομματικής διαδικασίας για την ηγεσία της κεντροδεξιάς παράταξης, οτι θα είναι παρών και θα παρεμβαίνει σε μείζονος σημασίας θεσμικά ζήτημα και δεν θα εμπλέκεται σε μικροκομματικά η εσωκομματικά ζητήματα.

Ολόκληρη η παρέμβαση του κ. Μειμαρακη στη Real News:

Η πρότασή μου για την εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας

Η κυβέρνηση προκειμένου να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τον βαρύ λογαριασμό των επώδυνων μέτρων που έφερε λόγω της καθυστέρησης από τη δήθεν διαπραγμάτευσή της, αλλά και ενόψει του καυτού Φθινοπώρου και της ολοκλήρωσης της αξιολόγησης, επιχειρεί να αλλάξει την ατζέντα καταφεύγοντας στα γνωστά της επικοινωνιακά τεχνάσματα, διότι τόσο η αναθεώρηση του Συντάγματος όσο και η αλλαγή του εκλογικού νόμου είναι κορυφαία θεσμικά ζητήματα. Πρέπει να τίθενται στον δημόσιο διάλογο με σεβασμό, με ωριμότητα και με διαβούλευση μέσα σε κλίμα ειλικρίνειας, εμπιστοσύνης και συνεννόησης. Όχι μέσα σε κλίμα καχυποψίας, αβεβαιότητας και αστάθειας, όπως συμβαίνει σήμερα.

Από την πλευρά τους, τα κόμματα της αντιπολίτευσης θα έπρεπε να θέσουν ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στον διάλογο, την αποκατάσταση της κανονικότητας στη χώρα και το κλείσιμο των ανοιχτών θεμάτων με τους εταίρους και δανειστές. Από τη στιγμή που αυτές οι προϋποθέσεις δεν υπάρχουν, ενώ συγχρόνως είναι ζωντανό το αίτημα σύσσωμης της αντιπολίτευσης για απομάκρυνση της κυβέρνησης, κινδυνεύουμε να εκπέμψουμε θολά και αντιφατικά μηνύματα στην παρούσα φάση.
 
Πέραν της συγκυρίας, έχω τονίσει την ανάγκη αναθεώρησης του Συντάγματος με τις πολιτικές προϋποθέσεις που προανέφερα.

Υπάρχουν πολλά κεφάλαια να συζητήσουμε, όπως τα μη κρατικά Πανεπιστήμια, ο νόμος περί ευθύνης υπουργών, το Συνταγματικό Δικαστήριο, η διαδικασία εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας και άλλα.

Τις τελευταίες ημέρες η συζήτηση έχει επικεντρωθεί στην εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας και έχουν ακουστεί πολλές απόψεις.

Με βάση το Σύνταγμα του 1975 η Ελλάδα έχει Προεδρευομένη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Στη χώρα μας ισχύει η δεδηλωμένη για την Κυβέρνηση.
 
Πολλοί υποστηρίζουν την άποψη, ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας πρέπει να εκλέγεται από τους πολίτες. Αν αυτό συμβεί, θα έχουμε ένα διπολικό σύστημα της εκτελεστικής εξουσίας και σταδιακά ο Προέδρος θα αποκτήσει περισσότερες αρμοδιότητες, κυρίως στον τομέα εξωτερικών και εθνικής άμυνας και περισσότερη αυτονόμηση σε μείζονος σημασίας ζητήματα.
Με τον τρόπο αυτό, θα υπάρχει μια ουσιαστική αλλοίωση του Πολιτεύματος, που ο Συνταγματικός νομοθέτης του 1975, δεν θέλει. Ταυτόχρονα, αν ο Πρόεδρος εξακολουθήσει να έχει δύο θητείες, υπάρχει το ενδεχόμενο, κατά τη χρονική περίοδο διεκδίκησης της δεύτερης θητείας να παρασυρθεί από εκλογικές σκοπιμότητες, πράγμα που νομίζω ότι δεν θέλει κανείς.
 
Είναι γεγονός, ότι η διάταξη όπως ισχύει σήμερα, είναι προβληματική. Αν δεν εκλεγεί Πρόεδρος, η Βουλή διαλύεται και προκηρύσσονται εκλογές. Αυτό συνεπάγεται αστάθεια και αβεβαιότητα μακράς διαρκείας. Επιπλέον έχει αποτελέσει αρκετές φορές αντικείμενο "πολιτικού εκβιασμού".

Αυτό λοιπόν είναι το μεγάλο πρόβλημα της σημερινής διαδικασίας που θα πρέπει να επιλύσουμε, με σκοπό αυτή η κορυφαία πράξη του Κοινοβουλίου να λειτουργεί τελικά συνθετικά και ενωτικά.
Το Κοινοβούλιο πρέπει να διατηρήσει την κυρίαρχη ισχύ του. Για το λόγο αυτό,απο την προηγούμενη συζήτηση για την αναθεώρηση, είχα καταθέσει την πρόταση η οποία σχηματικά έχει ως εξής: Τα κόμματα προτείνουν τον υποψήφιο Πρόεδρο και η Βουλή έχει το δικαίωμα να εκλέξει με βάση τις τρεις ψηφοφορίες (200,200,180). Αν τελικά δεν εκλεγεί Πρόεδρος, η πρόταση των κομμάτων με τους ίδιους υποψηφίους να τίθεται στη λαϊκή ετυμηγορία. Με αυτό τον τρόπο αποσυνδέεται πλήρως το ενδεχόμενο μη εκλογής Προέδρου από τη διενέργεια βουλευτικών εκλογών.
 
Είναι βέβαιο ότι έτσι ενισχύεται η κατευθυντήρια γραμμή προς τα κόμματα να συναινέσουν στο πρόσωπο του Προέδρου της Δημοκρατίας. Από την άλλη πλευρά, ο Προέδρος της Δημοκρατίας θα έχει απόλυτο σεβασμό στο Κοινοβούλιο και στα κόμματα, το Πολίτευμα δεν θα αλλοιωθεί και το μεγάλο πρόβλημα της ανασφάλειας, της αβεβαιότητας και των επαναλαμβανόμενων εκλογών λύνεται.

Αυτή, είναι μια πρόταση που καταθέτω στον δημόσιο διάλογο για την αναθεώρηση του Συντάγματος και είμαι διατεθειμένος να εκφράσω τις απόψεις μου για κάθε ζήτημα της Συνταγματικής αναθεώρησης, όσο η συζήτηση θα εξελίσσεται.

Πέρα από τα προβλήματα της χώρας, συμμετέχουμε στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι.

Η Συνταγματική αναθεώρηση πρέπει να ξεφύγει από τις μικροκομματικές σκοπιμότητες, να αντιμετωπιστεί ως ένα κορυφαίο ζήτημα για το μέλλον της χώρας και αυτή θα είναι η μεγάλη συνεισφορά όλων μας στην προσπάθεια αυτή.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο