Τσίπρας: Η Αλεξανδρούπολη μπορεί να γίνει ισχυρός διαμετακομιστικός και ενεργειακός κόμβος (Βίντεο και φωτό)

Τσίπρας: Η Αλεξανδρούπολη μπορεί να γίνει ισχυρός διαμετακομιστικός και ενεργειακός κόμβος (Βίντεο και φωτό)

Περιοδεία στους νομούς Έβρου, Ροδόπης και Ξάνθης πραγματοποιεί σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας. «Η Αλεξανδρούπολη μπορεί να γίνει ένας ισχυρός διαμετακομιστικός και ενεργειακός κόμβος, όχι μόνο για τη βόρεια Ελλάδα, αλλά για την ευρύτερη περιοχή της βαλκανικής», τόνισε ο πρωθυπουργός από την Αλεξανδρούπολη, πρώτο σταθμό της περιοδείας του.

Αναφερόμενος στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ο κ. Τσίπρας παρατήρησε ότι παρά την κρίση που διέρχεται η χώρα τα τελευταία χρόνια, ο λιμένας αναπτύσσεται με εξωστρέφεια, με το βλέμμα στραμμένο στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, στον Εύξεινο Πόντο και στην ανατολική Μεσόγειο.

«Παρά το γεγονός ότι η χώρα περνάει μία περιπέτεια τα τελευταία χρόνια το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης άντεξε», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση τον τελευταίο ενάμιση χρόνο κατάφερε να εξασφαλίσει «και το τελευταίο ευρώ» από τα διαθέσιμα ευρωπαϊκά προγράμματα ώστε να γίνουν οι απαραίτητες υποδομές, υπογράμμισε.

Ο Πρωθυπουργός έκανε ειδική αναφορά και στα ενεργειακά έργα στην περιοχή, που, όπως τόνισε, θα τονώσουν την απασχόληση και θα ενισχύσουν την αναπτυξιακή δυναμική της Θράκης.

«Η Αλεξανδρούπολη και ολόκληρη η Θράκη αποκτούν κυρίαρχο ρόλο στην υλοποίηση μεγάλων ενεργειακών έργων που υπερβαίνουν τα σύνορά μας και αλλάζουν τον ενεργειακό χάρτη στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης», επισήμανε, αναφερόμενος στον αγωγό TAP, στον αγωγό IGB και στον σχεδιασμό για τη δημιουργία πλωτού σταθμού υποδοχής και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG.

Την ίδια στιγμή, τόνισε ότι ''το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης άντεξε και τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχουμε φροντίσει να εξασφαλίσουμε και το τελευταίο ευρώ, που ήταν διαθέσιμο από τα προγράμματα τα ευρωπαϊκά, τα προγράμματα ΕΣΠΑ, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες εκείνες υποδομές και ταυτόχρονα με την χρηστή διαχείριση και αξιοποίηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων από την πλευρά του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, είμαστε σε θέση να μπορούμε να αξιοποιήσουμε πλήρως όλες τις δυνατότητες που έχει το λιμάνι, ώστε να παράξει υψηλή προστιθέμενη αξία. Αξία προς όφελος, βεβαίως, τόσο του ίδιου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, όσο όμως – και αυτό είναι το κυριότερο - προς όφελος του Δημοσίου, προς όφελος της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας της Θράκης''.

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό:

Θέλω να επισημάνω ότι σε αυτή την κατεύθυνση αξιοποιήσαμε και το τελευταίο ευρώ, 20 εκατομμύρια ευρώ, από προγράμματα ΕΣΠΑ της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου και προχωρήσαμε, μέσα στο 2015, σε δύο σημαντικά έργα.

Όπως υπογράμμισε, το ένα από αυτά είναι η ''σιδηροδρομική σύνδεση του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων, η οποία ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε σε χρήση στα μέσα του 2015, όσο όμως και στην εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και την εκσκαφή διαύλου, η οποία ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2015, ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα, ολοκληρώνονται μια σειρά από έργα συνολικού προϋπολογισμού, όπως είπα πριν, 20 εκατ. ευρώ. Παρεμβάσεις που θα καταστήσουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ένα λιμάνι στο οποίο θα μπορούν να έρχονται τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία και να αυξήσουν την κίνηση και να δημιουργήσουν τη δυνατότητα να γίνει αυτός ο ισχυρός διαμετακομιστικός κόμβος''.

''Τα έργα από μόνα τους δεν αρκούν. Πριν από λίγους μήνες, στα τέλη του Αυγούστου, βρέθηκα στη Σόφια, στη Βουλγαρία, όπου είχα διμερή συνάντηση με τον Πρωθυπουργό της Βουλγαρίας. Εκεί, συμφωνήσαμε στην ανάδειξη δύο σημαντικών λιμανιών, της Αλεξανδρούπολης που βγαίνει στο Αιγαίο και του Μπουργκάς στη Μαύρη Θάλασσα. Συμφωνήσαμε να προχωρήσουμε τάχιστα στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης'' πρόσθεσε ο πρωθυπουργός, τονίζοντας ότι αυτό σημαίνει την άμεση έναρξη και υλοποίηση των έργων που αφορούν τον εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου, που περιλαμβάνει την ανακαίνιση της υπάρχουσας υποδομής και βεβαίως, την αντιπλημμυρική προστασία της γραμμής, κυρίως όμως την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση επί του συνολικού μήκους της γραμμής'' 

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο