ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Άρθρο του Δ. Κωνσταντόπουλου για το Ελληνικό: Μια επένδυση για το σήμερα και το αύριο

του Δημήτρη Κωσταντόπουλου - Δημοσίευση 2 Οκτωβρίου 2017, 14:49 / Ανανεώθηκε 2 Οκτωβρίου 2017, 15:09
Άρθρο του Δ. Κωνσταντόπουλου για το Ελληνικό: Μια επένδυση για το σήμερα και το αύριο
Facebook Twitter Whatsapp

Είναι ένα μεγαλόπνοο έργο που όχι μόνο θα συμβάλει στην ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας, αλλά θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής μας. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ευρώπη. Αν το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος κόσμησε την πόλη μας, τα όσα προβλέπονται να γίνουν στο Ελληνικό θα αλλάξουν προς το καλύτερο την εικόνα της.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Έξι χρόνια από την προκήρυξη του διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ για το Ελληνικό κι ενώ αυτός έχει ολοκληρωθεί κι έχουν επιλεγεί οι εταιρείες που θα αναλάβουν την υλοποίηση της επένδυσης, το έργο παραμένει μπλοκαρισμένο από την εκτεταμένη γραφειοκρατία του κράτους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εκ νέου αναβολή της απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου σχετικά με το εάν συναινεί στην έναρξη της επένδυσης ή θέτει περιορισμούς λόγω ειδικού αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Την ίδια ώρα ο Πρωθυπουργός δηλώνει πως η αρμοδιότητα του ΚΑΣ είναι μόνο γνωμοδοτική και πως όποια απόφαση κι αν πάρει αυτή δεν επηρεάζει την υλοποίηση του έργου.

Ένα έργο που αναμένεται να δημιουργήσει άμεσα 10.000 νέες θέσεις εργασίας και συνολικά με την ολοκλήρωσή του 75.000, συμβάλλοντας στο ΑΕΠ κατά 2,4%, λόγω παραγωγής νέου εθνικού πλούτου από τους κλάδους των ελληνικών επιχειρήσεων που θα αναζωογονηθούν, αλλά και λόγω της προσέλκυσης περίπου 1.000.000 τουριστών επιπλέον σε ετήσια βάση, παραμένει στα χαρτιά. Εκτός από τα παραπάνω, τα οικονομικά οφέλη της υλοποίησής του είναι πολύ περισσότερα. Πρώτον το Ελληνικό Δημόσιο θα λάβει € 915 εκατ. σε δόσεις σε διάρκεια 10 ετών, εκ των οποίων η πρώτη δόση είναι €300 εκατ., για την απόκτηση του 100% των μετοχών της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. και την εκμετάλλευση της περιοχής. Επίσης, θα λάβει το 30% των καθαρών κερδών πλέον μιας ελάχιστης απόδοσης για την εκμετάλλευση, ενώ σε σύνολο φόρων, βάσει της μελέτης του ΙΟΒΕ, πάνω από €14 δις. Πρόκειται για μια επένδυση που θα ενισχύσει τους αναπτυξιακούς ρυθμούς της ελληνικής οικονομίας, έχοντας πολλαπλασιαστικές επιδράσεις σε νέα έργα, αναβαθμίζοντας παράλληλα την ευρύτερη νότια ζώνη της Αθήνας.

Ο βασικός άξονας του έργου είναι η δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Πάρκου συνολικής έκτασης 2.000.000 τ.μ. Η χώρα θα αποκτήσει ένα από τα μεγαλύτερα παράκτια πάρκα με ελεύθερη πρόσβαση στο κοινό στην Ευρώπη, καθώς η συνολική του επιφάνεια είναι 6.200.000 τ.μ. ενώ, οι κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου και οι ανοικτοί χώροι θα ανέρχονται σε τουλάχιστον 2.600.000 τ.μ. Το Πάρκο θα εκτείνεται από το παραλιακό μέτωπο μέχρι τη Λεωφ. Βουλιαγμένης, ενώνοντας παράλληλα τον Άλιμο με τη Γλυφάδα και την Αργυρούπολη και το Ελληνικό με τη θάλασσα παρέχοντας στους κάτοικους των γειτονικών Δήμων Αλίμου, Αργυρούπολης - Ελληνικού και Γλυφάδας εύκολη πρόσβαση στο πάρκο. Τα γραφεία που έχουν αναλάβει τη μελέτη και την κατασκευή του έχουν ως στόχο να αναδείξουν την ιστορία του χώρου του πρώην διεθνούς αεροδρομίου που βρισκόταν εκεί για πάνω από 60 χρόνια. Στον σχεδιασμό αυτό περιλαμβάνεται και η σημαντική ενίσχυση της χλωρίδας της ευρύτερης περιοχής και η δημιουργία πρότυπων αθλητικών εγκαταστάσεων αλλά και χώρων περιπάτου και αναψυχής. Θα αξιοποιηθεί, επίσης,  το παραλιακό μέτωπο με τη δημιουργία μιας νέας παραλίας ελεύθερης πρόσβασης, μήκους μεγαλύτερης του 1 χ.λ.μ., που στη μια άκρη της θα έχει τη μαρίνα και στην άλλη ένα διεθνούς εμβέλειας ενυδρείο. Εκεί προβλέπονται ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και εμπορικά καταστήματα αλλά και ένας πύργος πρότυπων κατοικιών υψηλών προδιαγραφών. Όσον αφορά στο κύριο μέρος του πρώην αεροδρομίου, αυτό θα αναγεννηθεί μέσα από νέες χρήσεις, όπως εκπαιδευτικά ιδρύματα και campus στέγασης φοιτητών, διεθνούς εμβέλειας ιδρύματα υγείας και έρευνας, καθώς και ένα πρότυπο επιχειρηματικό πάρκο, στοχεύοντας στην ανάδειξη του έργου ως προορισμού εκπαίδευσης, έρευνας και επιχειρηματικότητας. Παράλληλα θα υλοποιηθεί ένα διευρυμένο δίκτυο πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων εκτιμώμενου μήκους 50 χ.λ.μ. που θα συνδέεται με τα μέσα σταθερής τροχιάς για τη διασφάλιση της πρόσβασης στο ακίνητο χωρίς τη χρήση Ι.Χ., παρέχοντας με αυτόν τον τρόπο απευθείας προσβάσεις στο Πάρκο και την Παραλία από και προς τους όμορους δήμους. Για όλα αυτά έχουν δεσμευθεί οι επιχειρηματικοί όμιλοι που έχουν αναλάβει την πραγματοποίηση του έργου.

Είναι ένα μεγαλόπνοο έργο που όχι μόνο θα συμβάλει στην ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας, αλλά θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής μας. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ευρώπη. Αν το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος κόσμησε την πόλη μας, τα όσα προβλέπονται να γίνουν στο Ελληνικό θα αλλάξουν προς το καλύτερο την εικόνα της.

Η κυβέρνηση πρέπει να ξεπεράσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και τις μίζερες αντιλήψεις του παρελθόντος σε ζητήματα αναπτυξιακού χαρακτήρα και να διαμορφώσει τις συνθήκες ώστε να αρχίσουν άμεσα οι εργασίες για την κατασκευή στην πόλη μας ενός τόσο μεγαλειώδους έργου που θα ανατροφοδοτήσει την τουριστική και πολιτιστική ανάπτυξη. Την ιδιωτική πρωτοβουλία δεν την αφορίζουμε την αξιοποιούμε υπέρ του δημοσίου συμφέροντος.

* O κ. Δημήτρης Κωνσταντόπουλος είναι βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης.