ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσίπρας για Μετρό Θεσσαλονίκης: Παύει να είναι πια ανέκδοτο - Είναι στο 95% ολοκληρωμένο το έργο

Δημοσίευση 29 Δεκεμβρίου 2018, 15:00 / Ανανεώθηκε 29 Δεκεμβρίου 2018, 15:03
Facebook Twitter Whatsapp

Το πρώτο εξάμηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

«Tο πιο γνωστό ανέκδοτο για την πόλη της Θεσσαλονίκης παύει να είναι πια ανέκδοτο και γίνεται πραγματικότητα», είπε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, στον χαιρετισμό του από τον σταθμό του μετρό στο Συντριβάνι, τον οποίο επιθεώρησε.

Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως είναι στο 95% ολοκληρωμένο το έργο σε ό,τι αφορά την κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών και αυτό που λείπει είναι δύο πράγματα: οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης του έργου, δηλαδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που δικαιούνται μετά από τόσα χρόνια αναμονής να έχουν τη δυνατότητα μιας σύγχρονης υποδομής που θα αλλάξει την ποιότητα της ζωής τους και την καθημερινότητα τους.

Είπε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών και τόνισε την πεποίθησή του ότι «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη».

Στο χαιρετισμό του ο κ. Τσίπρας τόνισε πως «το μετρό Θεσσαλονίκης ολοκληρώνεται σε χρόνο συντομότερο από όσο κανείς θα μπορούσε να φανταστεί, σε σχέση με τη πορεία των εργασιών όταν αναλάβαμε, σε σχέση με την απίστευτη χρονοτριβή και κωλυσιεργία όλα τα προηγούμενα χρόνια μέχρι να αναλάβουμε».

Σημείωσε ακόμα: «Κατορθώσαμε να ολοκληρωθεί το έργο και ταυτόχρονα να αναδείξουμε, να προστατεύσουμε, να σεβαστούμε την πολιτιστική μας κληρονομιά. Σπάσαμε τα ψευτοδιλήμματα της συντήρησης και των συμφερόντων. Τα ψευτοδίλημμά που έλεγαν ή αρχαία ή μετρό, το μετατρέψαμε και σε αρχαία και σε μετρό».

«Σήμερα, λοιπόν, είμαστε περήφανοι που ολοκληρώθηκαν οι σταθμοί και το πρώτο εξάμηνο του 2019 ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία. Είμαστε περήφανοι γιατί το μετρό θα λειτουργήσει στο σύνολο της βασικής του διαδρομής, μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό. Είμαστε περήφανοι γιατί λίγους μήνες αργότερα θα λειτουργήσει και η επέκταση προς την Καλαμαριά», είπε.

Τόνισε ότι «κυρίως όμως είμαστε περήφανοι γιατί ολοκληρώνουμε ένα ολιστικό σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, με όλα τα διαθέσιμα μέσα», για να σημειώσει ότι «ολοκληρώνουμε και υλοποιούμε υποδομές που δίνουν τα όπλα στην Θεσσαλονίκη αλλά και στην Βόρεια Ελλάδα για να γίνει το οικονομικό, παραγωγικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων».

Σημείωσε επιπλέον: «Υλοποιούμε υποδομές που δίνουν τα όπλα στην Θεσσαλονίκη και στην Βόρεια Ελλάδα να γίνει το οικονομικό, παραγωγικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων».

«Η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται από "συμπρωτεύουσα", από φτωχό συγγενή και ουραγό σε διεθνές κέντρο, σε μια σύγχρονη πόλη ευρωπαϊκή, σε μια πρωτεύουσα των Βαλκανίων», τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας.

Ανέφερε ειδικότερα ότι -τις επόμενες μέρες ολοκληρώνεται το έργο της διπλής ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Όταν η εταιρεία το θέσει σε λειτουργία το τρένο θα κάνει 3 ώρες και 17 λεπτά.

-Ολοκληρώνεται επίσης η ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης Ειδωμένης.

-Προχωρά η υλοποίηση της συμφωνίας για τη διασύνδεση των λιμανιών της Β. Ελλάδας με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου.

-Ολοκληρώθηκε το σιδηροδρομικό, οδικό και έργο ανάπλασης στην Μενεμένη, που δίνει σημαντική λύση μέσα στον υποβαθμισμένο αστικό ιστό.

-Ενώ ολοκληρώνονται οι μελέτες για τον αναβάθμιση του προαστιακού προς Έδεσσα και ολοκληρώθηκαν οι αντίστοιχες προς Γιαννιτσά.

«Παραλάβαμε έναν ΟΑΣΘ που είχε χρεοκοπήσει οικονομικά και επιχειρησιακά»

«Παρακολουθώ από κοντά τα προβλήματα της πόλης, δεν ξέρω αν άλλοι πρωθυπουργοί, παρότι μπορεί να αγαπούσαν την πόλη, είχαν την ευκαιρία να καταπιαστούν τόσο πολύ με αυτά όπως εγώ τα τελευταία χρόνια», σχολίασε ο Αλ. Τσίπρας.

Αναφερόμενος στον ΟΑΣΘ και τα προβλήματά του, είπε ότι «τον Αύγουστο του 2016 παραλάβαμε έναν ΟΑΣΘ που είχε χρεοκοπήσει οικονομικά και επιχειρησιακά». Συγκεκριμένα μίλησε για: Ληξιπρόθεσμα χρέη 102 εκατ. ευρώ. Ζημιές 32 εκατ. ευρώ, άδεια ταμεία. Ασυντήρητα λεωφορεία για μία 5ετία, κυκλοφορούσαν μόνο 245 από τα 622 λεωφορεία, ενώ εκατοντάδες λεωφορεία δωδεκαετίας είχαν πουληθεί δήθεν ως παλιοσίδερα. Τα αποθεματικά για αγορά νέων λεωφορείων ενώ έπρεπε να είναι 42 εκατ. ευρώ ήταν 700 ευρώ. Απλήρωτοι εργαζόμενοι και απεργιακές κινητοποιήσεις κάθε μήνα.

«Είναι αλήθεια», είπε, «πως μια τέτοια χαώδης κατάσταση δεν μπορεί να αλλάξει από τη μια μέρα στην άλλη, γι΄ αυτό και παραδέχομαι ότι υπάρχουν ελλείψεις και προβλήματα».