ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Ο ΣΥΡΙΖΑ πέφτει, αλλά τα προβλήματα που προκάλεσε με τις «Πρέσπες» παραμένουν

του Γιώργου Δ. Ευθυμίου - Δημοσίευση 29 Μαρτίου 2019, 16:00 / Ανανεώθηκε 29 Μαρτίου 2019, 22:35
Μητσοτάκης: Ο ΣΥΡΙΖΑ πέφτει, αλλά τα προβλήματα που προκάλεσε με τις «Πρέσπες» παραμένουν
Facebook Twitter Whatsapp

«Θα κάνω ό,τι μπορώ για την προστασία των μακεδονικών προϊόντων», διεμήνυσε ο πρόεδρος της ΝΔ.

«Πυρά» προς την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό εξαπέλυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας σε παραγωγικούς φορείς της Βόρειας Ελλάδας, σχετικά με τη Συμφωνία των Πρεσπών και τις συνέπειές της. Παράλληλα, ανέπτυξε τις προτάσεις του για την προστασία των μακεδονικών προϊόντων. 

Ο πρόεδρος της ΝΔ αφού επανέλαβε την αντίθεσή του στη Συμφωνία, τάχθηκε στο πλευρό των παραγωγικών φορέων και τόνισε πως «ο ΣΥΡΙΖΑ πέφτει, αλλά τα προβλήματα που προκάλεσε μένουν όρθια στο δρόμο της χώρας προς το αύριο».

Στη συνέχεια, ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό πλαίσιο προστασίας για τα προϊόντα της Βόρειας Ελλάδας και πρόσθεσε πως «καλούμαστε όλοι μαζί, να χαράξουμε μια στρατηγική συνεκτική για να αμβλύνουμε αρνητικές συνέπειες της Συμφωνίας των Πρεσπών, ως προς οικονομικό σκέλος τουλάχιστον».

«Δυστυχώς η ΝΔ δεν κατάφερε να αποτρέψει τη Συμφωνία, παρά τη μεγάλη μάχη που έδωσε στη Βουλή και δυστυχώς κάθε μέρα που περνά είναι μια πρόσθετη δικαίωση της στάσης μας», συμπλήρωσε.

«Μόλις προχθές, ο Ζάεφ αποκάλυψε μια μεγάλη αλήθεια, ότι ο Τσίπρας αναγνώρισε τη "μακεδονική" γλώσσα και εθνότητα, ενώ ο Λαφαζάνης αποκάλυψε ότι ο Τσίπρας και η παρέα του ήταν έτοιμοι να δεχτούν το "Μακεδονία" σκέτη από το 2015», είπε και διεμήνυσε πως από την πλευρά του θα κάνει ό, τι μπορεί για να διασφαλίσει τα μακεδονικά προϊόντα.

«Η ταχύτητα και η προχειρότητα με την οποία υπεγράφη και κυρώθηκε η Συμφωνία των Πρεσπών δημιούργησε μια σειρά από προβλήματα, που έχουν να κάνουν με τη διαχείριση του brand "Μακεδονία", και η διαχείρισή τους παραπέμφθηκε στο μέλλον. Γενεσιουργός αιτία είναι το άρθρο 7, που επιτρέπει να χρησιμοποιείται το "Μακεδονία" για προϊόντα», κατέληξε ο κ. Μητσοτάκης, αφού άκουσε όλους τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων.

Οι προτάσεις Μητσοτάκη για την προστασία των μακεδονικών προϊόντων

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος της ΝΔ ανέπτυξε τις προτάσεις του για την προστασία των μακεδονικών προϊόντων, επισημαίνοντας παράλληλα την ανάγκη σύστασης και επιτροπής για τη χάραξη εθνικής στρατηγικής επικοινωνίας και νομικής στήριξης.

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, χρειάζεται:

- μια καλά οργανωμένη επικοινωνιακή στρατηγική για το brand «Μακεδονία», με υποστήριξη εθνικών πόρων, που θα αφορά και τις περιφέρειες και θα καλύπτει η τον τουρισμό, την πολιτιστική κληρονομιά και τα αγροκτηνοτροφικά προϊόντα.

- καταχώρηση των εμπορικών σημάτων σε εθνικό επίπεδο

- προστασία προϊόντων προέλευσης με σύνταξη νέων φακέλων για νέες κατηγορίες ειδικά για στήριξη μακεδονικών προϊόντων

- να μπαίνει το GR δίπλα στα μακεδονικά προϊόντα

«Θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τις δικές μας δυνατότητες για να υπερασπιστούμε τα εμπορικά και οικονομικά μας συμφέροντα. Η Ελλάδα επιζητεί καλές σχέσεις με γειτονική χώρα, η μη επίλυση ονόματος δεν μας εμπόδισε να έχουμε καλές εμπορικές σχέσεις», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και πρόσθεσε:

«Η Συμφωνία των Πρεσπών μάς υποχρεώνει να συναινέσουμε στη διαδικασία ένταξης της γειτονικής χώρας στην ΕΕ, όμως υπάρχουν 35 κεφαλαία και η Ελλάδα διατηρεί στο ακέραιο να προβάλλει βέτο, ειδικά στα κεφαλαία για εμπορικά σήματα, δεν πρόκειται να παρατήσουμε τις επιχειρήσεις της βόρειας Ελλάδας, σε προσπάθεια να αμβλύνουμε τις αρνητικές συνέπειες».

«Να αγωνιστούμε μεθοδικά, χωρίς φωνές, χωρίς κραυγές για να αμβλύνουμε αρνητικές συνέπειες αυτής της συμφωνίας», κατέληξε.

Τζιτζικώστας: Υπεύθυνη και εθνική η στάση της ΝΔ απέναντι στις «Πρέσπες»

Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, αφού ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη για τη στάση που κράτησε απέναντι στη Συμφωνία των Πρεσπών, χαρακτηρίζοντάς την «υπεύθυνη» και «εθνική», τόνισε πως εν μέσω κρίσης η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αύξησε τις εξαγωγές της κατά 50%.

«Πριν στεγνώσει το μελάνι της Συμφωνίας των Πρεσπών και της πλειοψηφίας-μπάλωμα που την πέρασε, είδαμε τι έγινε σε τουριστική έκθεση του Βερολίνου, όπου τα Σκόπια εμφανίστηκαν ως "Μακεδονία". Μετά την έντονη αντίδρασή μας έβαλαν με μικρά γράμματα "Βόρεια Μακεδονία". Και πριν από λίγες ημέρες, σε έκθεση οίνου, έβαλαν κρασιά "μακεδονικά" με επωνυμία το κρασί του Μεγάλου Αλεξάνδρου», ανέφερε ο κ. Τζιτζικώστας και πρόσθεσε:

«Έχουμε δύο ίδια προϊόντα στα Σκόπια. Δεν έχουν τα ίδια κόστη παραγωγής και τον ίδιο ποιοτικό έλεγχο και δεν έχουν καν τα ίδια στάρνταντ, κάτι που δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στις επιχειρήσεις μας», είπε και συμπλήρωσε:

«Και η επιτροπή θα συνεδριάσει μετά, δεν υπάρχει κανένας μοχλός πίεσης για άλλη πλευρά, και η άλλη πλευρά εμείς ζητάει να τα ονομάσουμε ελληνικά και εκείνοι μακεδονικά».

«Η περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με τα επιμελητήρια, δεν θα το αφήσουμε το θέμα στη μοίρα του. Θα ανακοινώσουμε μαζί με τον ΣΕΒΕ τις κινήσεις για τα επόμενα χρόνια και θα αναβαθμίσουμε παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις, ήδη συμμετέχουμε σε 70 εκθέσεις, θα παραστούμε ως μακεδονικά προϊόντα και μακεδονική κουζίνα», υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας και κατέληξε:

«Περιμένουμε τη στήριξη σας σήμερα ως αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά κυρίως την επόμενη μέρα ως κυβέρνηση που θα έχει προκύψει στη χώρα. Η έξοδος της Ελλάδας από την κρίση, γιατί η χώρα δεν έχει βγει από κρίση, ξεκινά από εδώ, από τις επιχειρήσεις».

Ανησυχία για τα μακεδονικά προϊόντα

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, εξέφρασε την ανησυχία του για τις διαμάχες που έχουν ξεκινήσει μεταξύ μακεδονικών προϊόντων και προϊόντων Βόρειας Μακεδονίας, σημειώνοντας πως καλούνται να αποδείξουν πως δεν είναι «ελέφαντες».

«Δεν είναι συμφέροντα των επιχειρήσεων είναι συμφέροντα της Μακεδονίας, είμαστε εδώ για να κάνουμε μια μεγάλη συμμαχία, των παραγωγικών τάξεων. Κοιτώντας τους γείτονες μας στα μάτια, εμείς στον ΣΕΒΕ κάναμε τις πρώτες αποστολές, μάθαμε να συνεργαζόμαστε, χτίσαμε γέφυρες, αλλά δεν θελουμε οποιαδήποτε λύση», διεμήνυσε ο κ. Κωνσταντόπουλος.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Χαΐτογλου, Κώστας Χαΐτογλου, σχετικά με τον μακεδονικό χαλβά είπε πως η εταιρεία έχει καταχωρημένο το brand name μέχρι το 2028. «Αντιμετωπίζουμε πρόβλημα με την καταγωγή προϊόντος, υπάρχει σύγχυση, μας φοβίζει ότι μπορούν να εγερθούν διεκδικήσεις, αμφισβητήσεις που δεν ξέρουμε πως να αντιμετωπίσουμε. Έχουμε ένα προϊόν σε κάποιες χώρες ΗΠΑ, Αυστραλία κλπ που είναι περιζήτητο, σε άλλες χώρες όμως που δεν ξέρουν το προϊόν πρέπει να δούμε τι γίνεται με το όνομα».

Ο πρύτανης του ΑΠΘ, Περικλής Μήτκας, ανέφερε ότι «το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο στέκεται δίπλα στις επιχειρήσεις, σε προσπάθεια που κάνουν να είναι πιο ανταγωνιστικοί στο διεθνή χώρο. Είχαμε και έχουμε συνεργασία με πανεπιστήμια Βαλκανίων, είμαι πρόεδρος Ένωσης Πανεπιστημιών Βαλκανίων, δεν μας εμπόδιζε τίποτε η διαφορά που είχαμε με τη χώρα, δεν καταλαβαίνω γιατί έπρεπε να γίνει αυτή η Συμφωνία, ελπίζω να μην αμφισβητηθούν στο μέλλον τα ονόματα των ελληνικών πανεπιστημίων».

Ο κ. Ιατρίδης από το κτήμα «ΑΛΦΑ», αναφερόμενος στην έκθεση οίνου με τα "μακεδονικά" κρασιά, δήλωσε πως το πρόβλημα είναι και εμπορικό και ηθικό και η σύγχυση στον καταναλωτή είναι μεγάλη.