current views are: 1

3 Απριλίου 2019
Δημοσίευση09:38

Η Μίκρα, τα… fake news, οι Επιτροπές Αθήνας – Σκοπίων και τα χαμηλά αντανακλαστικά, στον απόηχο της επίσκεψης Τσίπρα στα Σκόπια

Το ταξίδι του Αλέξη Τσίπρα αντί να συμβάλει στο να αμβλυνθούν οι γωνίες πυροδότησε νέα ανασφάλεια.

Δημοσίευση 09:38’
αρθρο-newpost

Το ταξίδι του Αλέξη Τσίπρα αντί να συμβάλει στο να αμβλυνθούν οι γωνίες πυροδότησε νέα ανασφάλεια.

Ένα πέπλο καχυποψίας σε ότι αφορά στην αυστηρή εφαρμογή της Συμφωνίας των Πρεσπών, καλύπτει την κυβέρνηση μετά και την επίσκεψη του πρωθυπουργού στα Σκόπια, την Τρίτη. Η άρνηση των Τσίπρα- Κοτζιά να αναγνωρίσουν εξ αρχής τα μεγάλα κενά που άφησε πίσω της η Συμφωνία, σε βάρος των εθνικών και οικονομικών συμφερόντων της χώρας, όπως πιστεύει η συντριπτική πλειονότητα του ελληνικού λαού, οδηγεί σε αλυσίδα αντιδράσεων.

Το ταξίδι του Αλέξη Τσίπρα αντί να συμβάλει στο να αμβλυνθούν οι γωνίες πυροδότησε νέα ανασφάλεια. Ήταν αρκετή η αναφορά του πρωθυπουργού στο «αεροδρόμιο της Μίκρας» και όχι στο αεροδρόμιο της Μακεδονίας, για να ανάψει φωτιές. «Σε ότι αφορά στην τεχνική βοήθεια μέσω του ραντάρ υψηλής τεχνολογίας που διαθέτουμε στο αεροδρόμιο της Μίκρας στη Θεσσαλονίκη, να μπορέσουμε να δώσουμε σημαντική τεχνική υποστήριξη στον τομέα της ασφάλειας των πτήσεων» δήλωσε ο πρωθυπουργός προκαλώντας ερωτήματα ως προς τις προθέσεις της κυβέρνησης. Αν, δηλαδή, υπάρχουν σκέψεις για αλλαγή του ονόματος του αεροδρομίου της Μακεδονίας χάριν της Βόρειας Μακεδονίας. 

Δεν είναι στον αέρα αυτές οι ανησυχίες. Σχετική συζήτηση έγινε και στο παρελθόν. Υπενθυμίζεται ότι ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης είχε προτείνει το αεροδρόμιο της Μακεδονίας να πάρει το όνομα του θρύλου του μπάσκετ Νίκου Γκάλη. Η κυβέρνηση στη συνέχεια βεβαίωσε ότι δεν θα αλλάξει το όνομα διότι έχει κατοχυρωθεί αλλά η δήλωση του πρωθυπουργού στα Σκόπια προκάλεσε νέα σύγχυση.

Υπενθυμίζεται ότι ο αερολιμένας της Θεσσαλονίκης αναφέρονταν ως «αεροδρόμιο Μίκρας» μέχρι το 1992 οπότε και μετονομάστηκε σε αεροδρόμιο «Μακεδονία». 

Μετά το σάλο που προκλήθηκε κυβερνητικές πηγές εξήγησαν ότι το ραντάρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που θα χρησιμοποιηθεί για την υποβοήθηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Βόρειας Μακεδονίας στο οποίο αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός, βρίσκεται στο Τρίλοφο της Μίκρας, εκτός του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. 

Και έτσι να είναι, μέσα στο κλίμα δυσπιστίας που υπάρχει, ο πρωθυπουργός όφειλε να κάνει αναφορά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» -μαζί με την Μίκρα – διότι έδωσε την εντύπωση, ότι πέρα από την ανησυχία για την αλλαγή του ονόματος, είτε ότι δυσκολεύεται να κάνει αναφορές που μπορεί να μην άρεσαν στα Σκόπια είτε συνεχίζει να μην λαμβάνει υπόψη του τις ευαισθησίες των Ελλήνων. 

Η ΝΔ αμφισβήτησε ευθέως τις «δικαιολογίες» της κυβέρνησης. «Δεν πείθουν κανέναν» δήλωσαν κομματικές πηγές. «Ήταν πασιφανές ότι ο κ. Τσίπρας εκείνη τη στιγμή αναφερόταν στην πολιτική αεροπορία και όχι στην στρατιωτική» τόνισαν. «Γι’ αυτό και πρέπει επισήμως να μας πει γιατί αναβάπτισε το αεροδρόμιο Μακεδονία και αν έχει σκοπό να αλλάξει την ονομασία του.»

Τα Fake news

Αντιδράσεις προκάλεσαν και οι δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα ότι είναι fake news ο ισχυρισμός ότι τώρα δημιουργήθηκε το πρόβλημα με τα εμπορικά σήματα ενώ υπάρχει εδώ και 25 χρόνια. Η ιστορική λεπτομέρεια είναι ότι πριν η γειτονική χώρα είχε την επίσημη ονομασία Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας και σήμερα με τη Συμφωνία των Πρεσπών ονομάζεται Βόρεια Μακεδονία με μακεδονική γλώσσα και ταυτότητα. Η ελληνική Μακεδονία είναι η περιφέρεια μιας χώρας, γεγονός που κάνει πιο ισχυρή την υπερασπιστική γραμμή των Σκοπίων όπως τονίζουν διπλωματικές πηγές.

Ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης προειδοποίησε για τους κινδύνους που αφορούν τις εμπορικές ονομασίες και έκανε και προτάσεις για την προστασία των ελληνικών μακεδονικών προϊόντων: Διευκόλυνση των επιχειρήσεων στην κατάθεση ευρωπαϊκών σημάτων στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε., κατοχύρωση περισσότερων μακεδονικών προϊόντων ως Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π.) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) στην Ε.Ε, έκδοση Υπουργικής Απόφασης η οποία θα απονέμει αυτόματα το σήμα «GR», ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αυτά τα είναι προϊόντα είναι ελληνικά κλπ.

Οι Τσίπρας και Ζάεφ ανακοίνωσαν ότι τον Μάιο θα συγκροτηθεί κοινή Επιτροπή με συντονίστρια την υφυπουργό Εξωτερικών Σία Αναγνωστοπούλου που θα μελετήσει τα προβλήματα με τα εμπορικά σήματα σε ορίζοντα τριετίας. Που σημαίνει ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι. Εάν δεν υπάρξουν άμεσες πρωτοβουλίες οι Έλληνες Μακεδόνες θα βλέπουν να περνάει από μπροστά τους το τραίνο των εμπορικών σημάτων και να το χάνουν.

Πολλά κενά, χαμηλά αντανακλαστικά

Τα πολλά κενά της Συμφωνίας των Πρεσπών αποκαλύπτονται από την ανάγκη να δημιουργηθούν διάφορες επιτροπές για να παρακολουθούν την εφαρμογή της, όπως διαπιστώθηκε και από την επίσκεψη του πρωθυπουργού στα Σκόπια. 

Εκτός από την Επιτροπή για τα εμπορικά σήματα, θα συγκροτηθεί και άλλη Επιτροπή για το θέμα της ανάδειξης του brand name της κάθε χώρας και επίλυσης άλλων οικονομικών θεμάτων που θα προκύπτουν, τον συντονισμό της οποίας θα αναλάβει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης. Επίσης η πρεσβεία που θα ανοίξει στα Σκόπια θα ενισχυθεί με τρεις διπλωμάτες. Παράλληλα θα προβλεφθεί ειδική δομή στο υπουργείο Εξωτερικών που με επικεφαλής πρέσβη που επίσης θα ελέγχει την εφαρμογή της Συμφωνίας.


σχετικα αρθρα