current views are: 1

4 Απριλίου 2019
Δημοσίευση12:19

Ε-ΚΑΣ το μεγαλείο σου! Η Cosco, οι ιδεοληψίες, οι επενδύσεις και η WSJ

Σφοδρές αντιδράσεις ξεσήκωσε η απόφαση του ΚΑΣ να γνωμοδοτήσει υπέρ της κήρυξης ενός σημαντικού μέρους του Πειραιά ως αρχαιολογικού χώρου.

Δημοσίευση 12:19’
αρθρο-newpost

Σφοδρές αντιδράσεις ξεσήκωσε η απόφαση του ΚΑΣ να γνωμοδοτήσει υπέρ της κήρυξης ενός σημαντικού μέρους του Πειραιά ως αρχαιολογικού χώρου.

Σε μια στιγμή που η χώρα έχει ανάγκη από νέες επενδύσεις και ο τουρισμός της κρουαζιέρας συνεχίζει να μένει ανεκμετάλλευτος, θύελλα αντιδράσεων προκάλεσε η ομόφωνη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να γνωμοδοτήσει υπέρ της κήρυξης ενός σημαντικού μέρους του Πειραιά ως αρχαιολογικού χώρου.

Η πιο σοβαρή συνέπεια μέχρι στιγμής είναι τα εμπόδια που θέτει στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ προϋπολογισμού 600 εκατ. ευρώ το οποίο αφορά: κατασκευή ξενοδοχείου στην περιοχή του Πόρτο Λεόνε, δημιουργία εμπορικού κέντρου (mall) μέσα στο λιμάνι, τη συνέχιση των επιχειρήσεων στη ΝΕΖ Σαλαμίνας (Κυνοσούρα).

Αντέδρασαν σφόδρα ο Δήμος Πειραιά διότι θεωρεί ότι τέτοιες αποφάσεις ανακόπτουν την ανάπτυξη στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και βέβαια η COSCO καθώς το 2016, οι αρχές επέκτειναν έως το 2052 τις άδειες για τα ναυπηγεία και το ΚΑΣ τώρα επιχειρεί να αναστείλει την επενδυτική δραστηριότητα του κινεζικού κολοσσού.

BBC και Ελληνικό

Υπενθυμίζεται ότι το ΚΑΣ είχε εκδόσει αποφάσεις που απαγόρευαν στο BBC να κάνει γυρίσματα στο Σούνιο και έθεσε μια σειρά από προσκόμματα στην μεγάλη επένδυση του Ελληνικού. Τελικά με παρέμβαση του Μαξίμου και του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Νίκου Παππά, το γύρισμα του BBC που αποτελεί δωρεάν παγκόσμια προβολή της χώρας έγινε έστω πετσοκομμένο.

Οσο για τις μπουλντόζες στο Ελληνικό δεν μπήκαν ακόμη παρά τις αλλεπάλληλες δηλώσεις Πιτσιόρλα και Φλαμπουράρη, στέλνοντας το μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι ανίκανη να προχωρήσει μια μεγάλη επένδυση και η γάγγραινα της γραφειοκρατίας ζει και βασιλεύει.

Η ουσία είναι ότι η κυβέρνηση Τσίπρα δεν έχει βρει ακόμη τη χρυσή τομή ανάμεσα στην προστασία και ανάδειξη των αρχαιοτήτων και της πολιτιστικής κληρονομιάς και τις ιδεοληψίες του ΣΥΡΙΖΑ.

Ποιος αποφασίζει τελικά;

«Το ΚΑΣ το διορίζει η κυβέρνηση και επομένως εκείνη είναι υπόλογη για τις γνωμοδοτήσεις του που υπονομεύουν κάθε οικοδομική δραστηριότητα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας» δήλωσε η εκπρόσωπος της ΝΔ Σοφία Ζαχαράκη. «Οι ιδεοληψίες του ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούν άλλο να ταλαιπωρούν την Ελλάδα» τόνισε.

Η ΝΔ υπενθυμίζει ότι ακόμη και το Πολιτικό Συμβούλιο του ΣΥΡΙΖΑ, σε συνεδρίασή του, στις 28.9.2017, υπό την προεδρία του κ. Τσίπρα, ανακοίνωνε ότι οι αποφάσεις του ΚΑΣ είναι γνωμοδοτικού χαρακτήρα αλλά τα προβλήματα συνεχίζονται.

Η Wall Street Journal

Η είδηση και της τελευταίας απόφασης του ΚΑΣ, πέρασε τα ελληνικά σύνορα. “Οι Έλληνες γραφειοκράτες όρθωσαν ένα τεράστιο εμπόδιο σε μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις της Κίνας στην Ευρώπη, αναφέρει η Wall Street Journal. Χαρακτηρίζει την απόφαση για τον Πειραιά ως « το τελευταίο παράδειγμα της δύναμης του τρομερού ΚΑΣ στην Ελλάδα και είναι πιθανό να εντείνει τη μακροχρόνια κινεζική δυσαρέσκεια με την πρόοδο των έργων» όπως τονίζει.

Επισημαίνει μάλιστα οι Κινέζοι είναι σχεδόν οι μοναδικοί ξένοι επενδυτές που επιμένουν ελληνικά με στόχο να καταστήσουν την Ελλάδα κόμβο για τις κινεζικές εξαγωγές. «Η οικονομική δυσπραγία και η διαβόητη γραφειοκρατία της χώρας έχουν απομακρύνει τις εταιρείες των δυτικών χωρών» όπως αναφέρει η WSJ.

Η κρουαζιέρα

Αν και η Ελλάδα θα έπρεπε να είναι η κορωνίδα της κρουαζιέρας, φέτος για πρώτη φορά καταγράφεται ανοδική τάση, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και το 2020. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που έγινε ο προγραμματισμός των επενδύσεων για τα ξενοδοχεία, το σταθμό των επιβατών που θα περιλαμβάνει και mall προκειμένου να μπορούν οι υψηλής στάθμης τουρίστες της κρουαζιέρας να αυξήσουν τη δαπάνη τους στη χώρα όπως συμβαίνει για παράδειγμα στην Τουρκία, την Ισπανία κλπ.

Το mall μέσα στο λιμάνι, συνάντησε την αντίδραση των εμπόρων του Πειραιά αν και μέχρι στιγμής ένα σημαντικό μείον είναι ότι δεν βρέθηκε ένας τρόπος οι τουρίστες να μένουν περισσότερο χρόνο στο λιμάνι. Με τα λεωφορεία φεύγουν για τα αξιοθέατα της Αθήνας.


σχετικα αρθρα