current views are: 1

11 Μαΐου 2019
Δημοσίευση19:26

Η μεγάλη μάχη των προεκλογικών σποτ των κομμάτων

Η στρατηγική χρήση του λόγου και της εικόνας μέσα σε 30-40 δευτερόλεπτα έχουν μοναδικό στόχο να πείσουν τον ψηφοφόρο να ψηφίσει το διαφημιζόμενο κόμμα.

Δημοσίευση 19:26’
αρθρο-newpost

Η στρατηγική χρήση του λόγου και της εικόνας μέσα σε 30-40 δευτερόλεπτα έχουν μοναδικό στόχο να πείσουν τον ψηφοφόρο να ψηφίσει το διαφημιζόμενο κόμμα.

Ο οικονομολόγος Στιούαρτ Τσέις έλεγε ότι ο πρωταρχικός νόμος της διαφήμισης είναι να αποφεύγεις τη συγκεκριμένη υπόσχεση και να καλλιεργείς το θελκτικά ασαφές. Στις προεκλογικές διαφημίσεις, που χάριν συντομίας αποκαλούνται πλέον “σποτ”, υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις από τον παραπάνω κανόνα, ο οποίος ασφαλώς και ισχύει και με το παραπάνω. Οι πολίτες άλλωστε έχουν πικρή εμπειρία από τι του υπόσχονται στα σποτ μέχρι του τι τελικά πραγματοποιούν. Η στρατηγική χρήση του λόγου και της εικόνας μέσα σε 30-40 δευτερόλεπτα έχουν μοναδικό στόχο να πείσουν τον ψηφοφόρο να ψηφίσει το διαφημιζόμενο κόμμα, επιχειρώντας παράλληλα να αποδομήσει το αντίπαλο κόμμα. Θετική και αρνητική διαφήμιση δύο σε ένα, δηλαδή. Στις ΗΠΑ ήταν που αντιλήφθηκαν πρώτοι τη δύναμη της πολιτικής διαφήμισης.

Είναι ενδεικτικό ότι οι δαπάνες για προεκλογικά σποτ πενταπλασιάστηκαν από 140 εκατ. δολάρια το 1952 σε 2 δισ. δολάρια το 1982.

Σύμφωνα με τους διαφημιστές τα πολιτικά σποτ χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες: τα σποτ που παρουσιάζουν τον πολιτικό ως σταρ-σωτήρα, τα σποτ των διακυβευμάτων όπου οι θέσεις παρουσιάζονται με συγκινησιακό τρόπο και τα αρνητικά σποτ που στοχεύουν στο να πλήξουν τον αντίπαλο.

Για τις ευρωεκλογές του Μαΐου, μέχρι στιγμής έχουμε δει τα παρακάτω σποτ:

Το σποτ του ΣΥΡΖΑ με τις προσωπικότητες: Η δύναμη των Ελλήνων

Ο Μανώλης Πετσίτης αλλά και ο Ιωάννης Μεταξάς έκαναν αρχικά πέρασμα από το πρώτο προεκλογικό σποτ του ΣΥΡΙΖΑ για τις ευρωεκλογές της 26ης Μαΐου. Την γκάφα αντιλήφθηκε το επιτελείο του κυβερνώντος κόμματος και αφαίρεσε αυτές τις δύο εικόνες. 

Με τίτλο «Η δύναμη των Ελλήνων» το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ φιλοξενεί σπουδαίες προσωπικότητες της Ελλάδα όπως ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Ιωάννης Καποδίστριας, Γιάννης Ρίτσος, Κώστας Καρυωτάκης, ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ο Κώστας Βάρναλης κ.αλλ.

 

ΝΔ: «Ως εδώ. Αξίζουμε καλύτερα» 

Με κεντρικό σύνθημα «Ως εδώ. Αξίζουμε καλύτερα» η Νέα Δημοκρατία δημοσίευσε ένα βίντεο 42 δευτερολέπτων, στο οποίο πρωταγωνιστικό ρόλο έχει ο Αλέξης Τσίπρας και οι δηλώσεις που έχει κάνει για διάφορα ζητήματα.

Στο σποτ γίνεται εκτενής αναφορά στη Συμφωνία των Πρεσπών και στην καθημερινότητα των Ελλήνων.  Ο πρωταγωνιστής του βίντεο -ένας απλός πολίτης που παρακολουθεί τον πρωθυπουργό στην τηλεόρασή του- αποφασίζει να σηκώσει το τηλεκοντρόλ και να κλείσει την τηλεοπτική του συσκευή δηλώνοντας: «Ως εδώ».

Το σποτ ολοκληρώνεται με την φράση: «Ως εδώ. Αξίζουμε καλύτερα και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη».

ΚΙΝΑΛ: Τους γυρίζω την πλάτη

Το ΚΙΝΑΛ έχιε ήδη δύο σποτ ενόψει ευρωεκλογών. Το μήνυμα της Χαριλάου Τρικούπη είναι «Κυριακή 26 Μαΐου. Κομμένη η πλάκα. Πάω να ψηφίσω. Στέλνω μήνυμα αλλαγής». Στο πρώτο στοχεύει στους νέους ψηφοφόρους , προτρέποντάς τους να προσφύγουν στις κάλπες στις 26 Μαΐου και να στείλουν «μήνυμα αλλαγής».

Με βασικά μηνύματα: «Βαρέθηκα την κοκορομαχία – Τους γυρίζω την πλάτη», το νέο σποτ του ΚΙΝΑΛ, που εντάσσεται στη σειρά «Κομμένη η Πλάκα – Πάω να ψηφίσω ΚΙΝΑΛ», καλεί τους ψηφοφόρους να μην ανεχτούν φαινόμενα όπως η αντιδικία Αλέξη Τσίπρα – Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή, αλλά να στείλουν την απάντησή τους στην κάλπη, ψηφίζοντας Κίνημα Αλλαγής.

Ποτάμι: «Πάρτο προσωπικά»

Στην ανάγκη των πολιτών να σπεύσουν να ψηφίσουν ώστε να μην αφήσουν την τύχη της χώρας και της Ευρώπης στα χέρια άλλων εστιάζει το Ποτάμι. 

Πρωταγωνιστές, ένα κιτς νεόπλουτο ζευγάρι που παρακινεί τους πολίτες να μην ψηφίσουν και να κάνουν άλλα πράγματα εκείνη την ημέρα, ώστε να ψηφίσουν μόνο οι ίδιοι.

Το σποτ τελειώνει με το σύνθημα: «Δες το σοβαρά, πάρτο προσωπικά στις 26 Μαίου ψηφίζεις για την Ευρώπη». Πρόκειται για το σύνθημα ενός ράπερ που είχε χρησιμοποιηθεί σε προηγούμενο διαφημιστικό του Ποταμιού το οποίο είχε σχεδόν ένα εκατομμύριο προβολές.

ΚΝΕ: Έχω και κότερο, πάμε μια βόλτα;»

Με ένα χιουμοριστικό βιντεάκι, όπου παρεμβάλλεται πολλές ο Κώστας Βουτσάς να λέει την ατάκα «Έχω και κότερο, πάμε μια βόλτα;», η νεολαία του Κουμουνιστικού Κόμματος, παραθέτει παράλληλα και αποσπάσματα από ομιλίες του Πρωθυπουργού όπου λέει ότι «εμάς δεν μας στηρίζουν οι ολιγάρχες και δεν λογοτούμε στους εκπροσώπους των ελίτ».

«Οι χάρες πρέπει να ξεπληρώνονται» καταλήγει η ΚΝΕ, κάνοντας λόγο για την εθελοντική εισφορά των εφοπλιστών.


σχετικα αρθρα