current views are: 1

13 Μαΐου 2019
Δημοσίευση08:40

«Προεκλογικό εξπρές» το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες -Στις 20 Μαΐου το πρώτο δρομολόγιο

Στόχος είναι η άφιξη του τρένου στην Αθήνα 3 ώρες και 57 λεπτά μετά την αναχώρησή του από τη Θεσσαλονίκη.

Δημοσίευση 08:40’
αρθρο-newpost

Στόχος είναι η άφιξη του τρένου στην Αθήνα 3 ώρες και 57 λεπτά μετά την αναχώρησή του από τη Θεσσαλονίκη.

Με μεγάλη σπουδή γίνονται οι προετοιμασίες για το πρώτο σιδηροδρομικό δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα που θα διεξαχθεί για πρώτη φορά με χρόνο λιγότερο από τέσσερις ώρες, προκειμένου να πραγματοποιηθεί πέντε μέρες πριν τις ευρωεκλογές.

Την ερχόμενη Δευτέρα 20 Μαΐου το πρωί, δρομολογείται στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη το πρώτο εξπρές ηλεκτροδοτούμενο τρένο που θα καλύπτει τη διαδρομή σε 3 ώρες και 55 λεπτά δήλωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας.

Όπως εξήγησε, τα ηλεκτροδοτούμενα γρήγορα τρένα εντάσσονται πλέον στα καθημερινά τακτικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με δύο σταθμούς σε Λιανοκλάδι και Λάρισα θα φτάνουν στη Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 55 λεπτά από τις 5 ώρες που είναι σήμερα.

Τα δρομολόγια θα εκτελούνται αρχικά από 3 αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ανακατασκευάστηκαν από την ΕΕΣΣΤΥ και θα περιλαμβάνουν όλες τις ανέσεις για ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι και θα διαθέτουν ακόμη και WiFi. Πολύ σύντομα αναμένεται να έλθουν από την Ιταλία ακόμη δυο υπερσύγχρονες αμαξοστοιχίες αντίστοιχες με το “Ασημένιο βέλος” που είχε έλθει δοκιμαστικά στα περσινά εγκαίνια της ΔΕΘ. 

Την νέα ηλεκτροδοτούμενη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, συνολικού μήκους 450 χλμ, αναμένεται να παρουσιάσει την ερχόμενη Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης συνοδευόμενος από τις Διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ καθώς και ολόκληρη τη σιδηροδρομική “Οικογένεια”.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής», ασκήθηκαν πιέσεις  όλους τους προηγούμενους μήνες στην ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ (που πλέον ανήκει στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane) να βάλει δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, διάρκειας πέριξ των τεσσάρων ωρών.

Πληροφορίες που θέλουν την έλευση από την Ιταλία του Pendolino (ETR-485), συνεπάγονται την επιτάχυνση της άφιξής του στην Ελλάδα σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό που το ήθελε να καταφθάνει στο τέλος του έτους. Οι ίδιες πληροφορίες μιλούν για έλευση και άλλων τεσσάρων τρένων από την Ιταλία μέχρι το τέλος καλοκαιριού, που θα δρομολογηθούν στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη με στόχο ο χρόνος να μειωθεί σε 3 ώρες και 45 λεπτά. Στην πραγματικότητα όμως φαίνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει σε διαδικασία αναζήτησης του τρένου, το οποίο τελικά θα εξυπηρετεί το πλήρως ηλεκτροκινούμενο, γρήγορο δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. 

Σιδηροδρομικές πηγές ωστόσο φαίνεται ότι διαφωνούν ως προς το πότε θα διεξαχθεί το πρώτο γρήγορο επιβατικό δρομολόγιο (κάτω των τεσσάρων ωρών). Επισημαίνουν ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν ολοκληρωθεί οι εκκρεμότητες σε όλη τη γραμμή (σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και ETCS από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη). Μόνο με την ολοκλήρωση αυτών των έργων θα μπορέσουν τα τρένα να φτάσουν τελικά στον στόχο των 3 ωρών και 20 λεπτών μεταξύ των δύο ελληνικών πόλεων. 

Υπενθυμίζεται ότι το τρένο «Ασημένιο βέλος» που είχε παρουσιαστεί πέρσι στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ως «εκείνο που θα κάνει το Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε τέσσερις ώρες», επέστρεψε στην Ιταλία αμέσως μετά την επίδειξη, λόγω ακαταλληλότητας για κίνηση στις συγκεκριμένες γραμμές.


σχετικα αρθρα