ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Πυρά» ΝΔ κατά Σπίρτζη: «Άρον άρον ενόψει εκλογών ο διαγωνισμός για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων»

Δημοσίευση 31 Μαΐου 2019, 19:00 / Ανανεώθηκε 31 Μαΐου 2019, 19:53
«Πυρά» ΝΔ κατά Σπίρτζη: «Άρον άρον ενόψει εκλογών ο διαγωνισμός για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων»
Facebook Twitter Whatsapp

«Η διάλυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης φέρει την υπογραφή του ΣΥΡΙΖΑ», σημειώνει ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ, Κώστας Καραμανλής.

«Η κυβέρνηση προέβη άρον-άρον και μόλις 2 ημέρες πριν από τις Ευρωεκλογές στην προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων, συνολικής δαπάνης 461 εκατομμυρίων ευρώ», καταγγέλλει η Νέα Δημοκρατία, εξαπολύοντας «πυρά» εναντίον του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη.

Σε ανακοίνωσή του, ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ και βουλευτής Σερρών, Κώστας Καραμανλής, τονίζει πως «τον Νοέμβριο του 2018 ο κ. Σπίρτζης μας διαβεβαίωνε με τον πιο κατηγορηματικό κι επίσημο τρόπο πως “τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου του 2019 θα κυκλοφορήσουν τα πρώτα νέα λεωφορεία”. Είχαμε εκφράσει από τότε τις αμφιβολίες μας, και δυστυχώς για ακόμη μια φορά επιβεβαιωθήκαμε».

«Σήμερα, όχι μόνο δεν κυκλοφορούν νέα λεωφορεία, αλλά η κυβέρνηση προέβη άρον-άρον και μόλις 2 ημέρες πριν από τις Ευρωεκλογές στην προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων, συνολικής δαπάνης 461 εκατομμυρίων ευρώ», τονίζει ο κ. Καραμανλής και προσθέτει:

«Η κυβέρνηση της ανευθυνότητας και της προχειρότητας δεν σταματά να μας εκπλήσσει αρνητικά. Όποιο μπάλωμα κι αν προσπαθήσει να κάνει, στις τρύπες που η ίδια άνοιξε, δεν μπορεί να ξεγελάσει τους πολίτες. Διότι όλοι γνωρίζουν πλέον πολύ καλά ότι η διάλυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης φέρει την υπογραφή του ΣΥΡΙΖΑ».

Η προκήρυξη του έργου

Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, που έστειλε το αρμόδιο υπουργείο στις υπηρεσίες της ΕΕ, οι οικονομικές προσφορές για το έργο θα αποσφραγιστούν το πρωί της Παρασκευής, 5 Ιουλίου, δύο ημέρες πριν τη διεξαγωγή εθνικών εκλογών.

Στο κείμενο που έχει δημοσιευθεί στην εφημερίδα της ΕΕ αναφέρεται με σαφήνεια πως το έργο της προμήθειας των νέων αστικών λεωφορείων δεν έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της προγραμματικής περιόδου 2014-2020. Έως ότου συμβεί αυτό, δεν υφίσταται ανάληψη νομικών δεσμεύσεων.

Πρόθεση του υπουργείου Υποδομών είναι η προμήθεια των λεωφορείων να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από το ΕΣΠΑ.

Ο βασικός όγκος της σύμβασης, διάρκειας 17 ετών και προϋπολογισμού 461.094.000 ευρώ, αφορά την παραλαβή 490 οχημάτων, όπως και 260 ακόμη, μέσω δικαιώματος προαίρεσης.

Αναλυτικά, η προμήθεια περιλαμβάνει:
-100 πετρελαιοκίνητα αρθρωτά αστικά λεωφορεία 18m, κατηγορίας EURO VI (Τμήμα 1 της σύμβασης)

- 200 απλά αστικά λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου 12 m (CNG), με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 330 (Τμήμα 2 της σύμβασης)

-190 απλά ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία 12m, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320 (Τμήμα 3 της σύμβασης).

- παρελκόμενα, ήτοι 190 σταθερούς φορτιστές βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320, 13 κινητούς φορτιστές βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 9, ήτοι, σύνολο 22 και 19 ταχυφορτιστών, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 13, ήτοι, σύνολο 32, για τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία (εντάσσεται στο Τμήμα 3 της Σύμβασης και αφορά στα ηλεκτρικά λεωφορεία).

- την εκπόνηση όλων των μελετών και σχεδίων που απαιτούνται από τις Τεχνικές Προδιαγραφές της Σύμβασης, καθώς των τελικών σχεδίων κατασκευής των λεωφορείων "ως κατασκευάσθη" (as built) (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης). Προμήθεια όλων των εγχειριδίων, των τεχνικών εγγράφων και των εικονογραφημένων καταλόγων εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση οδηγών, την λειτουργία, την συντήρηση, την γενική επισκευή, την ανίχνευση και αποκατάσταση βλαβών και την επισκευή των οχημάτων και των φορτιστών (αφορά στο Τμήμα 3), καθώς και του βιβλίου "ιστορικού" του κάθε οχήματος (αφορά σε όλα τα ΤΜΗΜΑΤΑ της Σύμβασης).