ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επόμενος σταθμός το ΚΑΣ για την επένδυση στο Ελληνικό – Την Τετάρτη η συνεδρίαση

Δημοσίευση 20 Αυγούστου 2019, 22:00 / Ανανεώθηκε 20 Αυγούστου 2019, 22:13
Επόμενος σταθμός το ΚΑΣ για την επένδυση στο Ελληνικό – Την Τετάρτη η συνεδρίαση
Facebook Twitter Whatsapp

Οι συνεδριάσεις της Διυπουργικής για το Ελληνικό θα συνεχίζονται αθόρυβα λύνοντας τα θέματα, με στόχο οι πρώτες μπουλντόζες να εισέλθουν στο παλιό αεροδρόμιο πριν από το τέλος του έτους

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αυτή τη φορά η εβδομαδιαία σύσκεψη για το Ελληνικό δεν έγινε Παρασκευή. Εγινε χθες τη Δευτέρα υπό την προεδρία του Αδωνι Γεωργιάδη και με τη συμμετοχή της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα.

Ο λόγος που δεν περίμενε η Διυπουργική να συνεδριάσει, όπως έως τώρα έκανε, την Παρασκευή ήταν, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», επειδή προέκυψαν σημαντικά θέματα (γραφειοκρατίας και νομικής αστοχίας) για τα οποία απαιτείτο άμεση δράση.

Για παράδειγμα, ένα από τα εμπόδια (ίσως το μικρότερο, αλλά εμπόδιο που δύσκολα μπορεί να υπερπηδηθεί) είναι το ζήτημα των εγκαταλελειμμένων αεροπλάνων της Ολυμπιακής που σαπίζουν στο παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Πρόκειται για αεροσκάφη που δεν μεταφέρθηκαν το 2001 (με τη μετακόμιση του αεροδρομίου στα Σπάτα, στο Ελευθέριος Βενιζέλος) επειδή κρίθηκαν άχρηστα. Ενα - δυο πρόλαβαν και τα πούλησαν σε Αμερικανούς και σε Ευρωπαίους, οι οποίοι τα μετέτρεψαν στις πατρίδες του σε εστιατόρια. Ενα άλλο το πουλήθηκε στη... NASA, όχι βεβαίως για να το στείλουν στον... Αρη, αλλά για να εκμεταλλευτούν τις μηχανές του που ήταν Pratt & Whitney και Rolls Royce. Και τα υπόλοιπα επτά κηρύχθηκαν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο σε... μνημεία Νεότερου Ελληνισμού. Ναι, δεν διαβάσατε λάθος, αποτελούν μνημεία της Νεότερης Ελλάδας. Αραγε με ποιο σκεπτικό κηρύχθηκαν μνημεία Νεότερου Ελληνισμού κάποια σάπια αεροπλάνα που δεν μπορούν ούτε να πετάξουν ούτε καν να πουληθούν ως παλιοσίδερα;

Αυτός είναι ο λόγος που το υπουργείο Πολιτισμού θέλει να αλλάξει τον χαρακτηρισμό τους από... μνημεία και αυτός επίσης είναι ο λόγος που συνεδρίασαν δευτεριάτικα και όρισαν μάλιστα και επείγουσα συνεδρίαση του ΚΑΣ για την Τετάρτη.

Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη συνεδρίαση του ΚΑΣ με τη νέα σύνθεση του Συμβουλίου και πρόεδρο τον γενικό γραμματέα Πολιτισμού, Γεώργιο Διδασκάλου. Εκτός τον κ. Διδασκάλου, τα τακτικά μέλη του ΚΑΣ είναι οι Ελένη Σβολοπούλου, Νομική Σύμβουλος του Κράτους στο ΥΠΠΟΑ, Πολυξένη Βελένη, Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Αμαλία Ανδρουλιδάκη, Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Αναστήλωσης Μουσείων και Τεχνικών Έργων, Αναστασία Κουμούση, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αχαΐας, Ολυμπία Βικάτου, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος, Ελισσάβετ Τσιγαρίδα, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πέλλας, Ελένη Μπάνου, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, Βαρβάρα Παπαδοπούλου, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων 'Αρτας, Μιχάλης Τιβέριος, Ομότιμος Καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας - Ακαδημαϊκός, Νικόλαος Σταμπολίδης, Καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, Ναταλία Πούλου, Καθηγήτρια Βυζαντινής Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Αικατερίνη Κυπαρίσση - Αποστολίκα, Αρχαιολόγος - επίτιμη Διευθύντρια του ΥΠΠΟΑ, Εμμανουήλ Κορρές, Ομότιμος Καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Βλάσιος Κουμούσης, Πολιτικός Μηχανικός-Καθηγητής Δομοστατικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Γεώργιος Πανέτσος, Καθηγητής Αρχιτεκτονικής και Αστικού Σχεδιασμού Πανεπιστημίου Πατρών και Θεοδώρα Γαλάνη, Αρχιτέκτονας Μηχανικός - Πολεοδόμος - Χωροτάκτης, Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Πολεοδομίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Τα αναπληρωματικά μέλη του ΚΑΣ είναι οι Παναγιώτης Χατζηδάκης, Προϊστάμενος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Σάμου - Ικαρίας, Ευθυμία Γκαράνη, Πάρεδρος του Ν.Σ.Κ., που υπηρετεί στο Γραφείο Νομικού Συμβούλου στο ΥΠΠΟΑ, Αικατερίνη - Μαρία - Ρόζα Δελλαπόρτα, Προϊσταμένη του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, Αλέξανδρος Ξενάκης, Αρχιτέκτονας Μηχανικός, Αναπληρωτής Ελλείποντος Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Προστασίας και Αναστήλωσης Νεωτέρων και Σύγχρονων Μνημείων, Αγγελική Σίμωση, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ευβοίας, Ιωάννης Κανονίδης, Προϊστάμενος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους, Ανθή Μπάτζιου, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Μαγνησίας, 'Αννα - Βασιλική Καραπαναγιώτου, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αρκαδίας, Ανδρομάχη Σκρέκα, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καστοριάς, Κωνσταντίνος Κίσσας, μόνιμος υπάλληλος με 'Α βαθμό του Κλάδου ΠΕ Αρχαιολόγων, ειδικότητας Προϊστορικών - Κλασικών του ΥΠΠΟΑ που κατέχει οργανική θέση στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Κορινθίας και επισκέπτης καθηγητής σε πανεπιστήμιο Αλλοδαπής, Σοφία Κρεμύδη, Διευθύντρια Ερευνών Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Αλίκη Μουστάκα, Ομότιμη Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, Ξένη Αραπογιάννη, επίτιμη Διευθύντρια του ΥΠΠΟΑ, Φανή Μαλλούχου - Tufano, πρώην Καθηγήτρια του Πολυτεχνείου Κρήτης, Κωνσταντίνος Σπυράκος, Πολιτικός Μηχανικός, Καθηγητής Δομοστατικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Πέτρος Κουφόπουλος, Καθηγητής Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού και Αποκατάστασης Ιστορικών Κτιρίων και Συνόλων του Πανεπιστημίου Πατρών και Ελένη Χολέβα, Αρχιτέκτονας Μηχανικός - Πολεοδόμος, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Εφαρμογής Σχεδιασμού και Ελέγχου Δομημένου Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Αεροπλάνα - μνημεία

Αλλά τι σημαίνει μνημείο Νεότερου Ελληνισμού; Οτι τα επτά αεροπλάνα δεν μπορούν να μετακινηθούν, ούτε να πωληθούν ως παλιοσίδερα, ούτε καν να κινηθούν, να μεταφερθούν σε άλλο μέρος που να μην εμποδίζει την επένδυση. Μόνο το ΚΑΣ μπορεί να τα αποχαρακτηρίσει και ουδείς άλλος. Αλλά μη νομίζετε ότι είναι εύκολες τέτοιες αποφάσεις που λαμβάνει το ΚΑΣ.

Για την ιστορία σημειώνεται ότι η τελευταία απογείωση από το αεροδρόμιο του Ελληνικού πραγματοποιήθηκε το 2001. Ηταν ένα Boeing 737 της Ολυμπιακής Αεροπορίας που πραγματοποίησε πτήση με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Στη νοτιοανατολική πλευρά του πρώην διεθνούς αεροδρομίου βρίσκονται εγκαταλελειμμένα επτά αεροσκάφη. Ανάμεσά τους δεσπόζει το Olympic-Eagle, είναι ένα Boeing 747-200 των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Εντάχθηκε στον στόλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας στα τέλη του 1973 με πρωτοβουλία του Αριστοτέλη Ωνάση. Αποτελείται από δύο ορόφους. Η Boeing σχεδίασε το επάνω κατάστρωμα για στεγάσει την πρώτη θέση. Το μέγεθός του ήταν τέτοιο που για 37 χρόνια κατείχε το παγκόσμιο ρεκόρ αεροσκάφους με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα επιβατών.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, οι συνεδριάσεις της Διυπουργικής για το Ελληνικό θα συνεχίζονται αθόρυβα λύνοντας τα θέματα, με στόχο οι πρώτες μπουλντόζες να εισέλθουν στο παλιό αεροδρόμιο πριν από το τέλος του έτους. Η επόμενη συνεδρίαση θα γίνει την Παρασκευή με τη συμμετοχή και του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη.