current views are: 11

22 Νοεμβρίου 2019
Δημοσίευση07:18

Στυλιανίδης στο «Ραντάρ» για μεταναστευτικό: Θα κλείσουμε όλα τα περάσματα

Τι λέει για ψήφο ομογενών και εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας 

Δημοσίευση 07:18’

Τι λέει για ψήφο ομογενών και εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας 

«Η Θράκη αμύνεται», δήλωσε χαρακτηριστικά για το προσφυγικό/μεταναστευτικό ο Ευριπίδης Στυλιανίδης, ενώ για την εκλογή του ΠτΔ τόνισε ότι «δεν θεωρούμε ότι είναι σωστό μια δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση να διακόπτει βιαίως την περίοδο της, προκειμένου να εκλεγεί ένας Πρόεδρος περιορισμένων αρμοδιοτήτων»

«Η Θράκη αμύνεται. Περίπου 24% των ροών το τελευταίο διάστημα διέρχεται μέσω του Έβρου, αλλά ευτυχώς βάση του σχεδίου που ανακοινώθηκε, οπλίζεται περαιτέρω η συνοριογραμμή, θα προσληφθούν μία σειρά από συνοριοφύλακες, γύρω στα 400-500 άτομα και εκεί και στα νησιά και όλα τα περάσματα θα κλείσουν. Αυτό θα αποτελέσει μια ανακούφιση για τη χώρα και για την περιοχή, γιατί θέλει ιδιαίτερη προσοχή η συγκεκριμένη ζώνη, λόγω του ότι έχουν επισημανθεί κατά το παρελθόν και προσπάθειες προσέγγισης ακραίων στοιχείων, τμήματος της μουσουλμανικής μειονότητας», σχολίασε ο κ. Στυλιανίδης στον Alpha 98,9 και το «Ραντάρ», με τους Τάκη Χατζή και Δήμο Βερύκιο.

Για το αν μπορούν να στεγανοποιηθούν τα σύνορα: «Είμαστε μια χώρα με πολύ απλωμένα σύνορα, που είναι εξαιρετικά δύσκολο, αλλά εκτιμώ ότι τα κλειστά κέντρα, η επαναδιαπραγμάτευση του Δουβλίνου, η σωστή φύλαξη των συνόρων με τη βοήθεια της Frontex και η ενίσχυσή της και μια σειρά από πρωτοβουλίες που μπορεί να αναλαμβάνονται για να διαχωρίζεται γρήγορα το κομμάτι των ομάδων από αυτούς που πρέπει ταχύτατα να επαναπροωθηθούν, θα δημιουργήσει ένα σημαντικό φράγμα προς όλο αυτό το κύμα που δημιουργείται».

Η Αναθεώρηση του Συντάγματος

Ο Ευριπίδης Στυλιανίδης, πρόεδρος της Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος, αναφέρθηκε στα 9 σημεία που συζητιούνται μέχρι σήμερα για την Αναθεώρηση του Συντάγματος, με ιδιαίτερες αναφορές στην ψήφο των ομογενών και την ψήφο του Προέδρου της Δημοκρατίας.

«Ξεκινήσαμε με 154 σημεία, τα οποία στην αναθεωρητική επιτροπή, περιορίστηκαν σε 43. Μέσα από έναν διάλογο σε υψηλότατο επίπεδο, με θετική διάθεση οφείλω να ομολογήσω, από όλες τις πλευρές, καταφέραμε σήμερα να μιλάμε για 9 σημεία συνάντησης. Δηλαδήμ για εννέα διατάξεις, τις οποίες με απλή ή ενισχυμένη πλειοψηφία, θα προκύψουν αλλαγές.

Η μία στηρίζει την ελληνική οικογένεια. Είναι το σύστημα ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, το οποίο κατοχυρώνεται στο κεφάλαιο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η δεύτερη αφορά την αναβάθμιση του κοινοβουλίου. Διότι δίνει τη δυνατότητα και στα μικρά κόμματα να συστήνουν εξεταστικές επιτροπές και να ελέγχουν την κυβέρνηση.

Η 3η, είναι αυτή η οποία αποκαθιστά την τιμή του πολιτικού συστήματος και περιορίζει τη βουλευτική ασυλία, μόνο στα αδικήματα που γίνονται κατά την άσκηση των καθηκόντων και επίσης, το άρθρο 86 σταματάει αυτή την αυθαιρεσία που υπήρχε στην εκτελεστική εξουσία, εξισώνοντας τον υπουργό, όσον αφορά στην ποινική διαδικασία της παραγραφής, με τον κοινό πολίτη.

Στα πιο δυνατά, το ένα είναι η διευκόλυνση εκλογής ανεξαρτήτων αρχών από τη διάσκεψη των προέδρων, για να μη δημιουργούνται κενά σαν αυτά που ζήσαμε τότε με το ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο. Το άλλο έχει να κάνει με τη Δικαιοσύνη και είναι η εξίσωση των στρατιωτικών δικαστών με τους λοιπούς δικαστές για να ενισχυθεί η ανεξαρτησία και της στρατιωτικής δικαιοσύνης».

Ψήφος των ομογενών και εκλογή ΠτΔ

«Τα τρία πιο μεγάλα και σημαντικά, είναι η ψήφος των ομογενών, όπου φαίνεται ότι υπάρχει πολύ μεγάλη σύγκλιση από όλα τα κόμματα, για να μπορέσουν να κατοχυρώσουν αυτό το δικαίωμα. Το ΚΚΕ έπαιξε έναν θετικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση. Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε μια πρόταση, η οποία εξαιρούσε το δικαίωμα της ψήφου των ομογενών να προσμετράται στο γενικό αποτέλεσμα. Η στάση του ΚΚΕ, το οποίο έβαλε κάποιους όρους και προϋποθέσεις, αλλά αποδέχτηκε η ψήφος των ομογενών να διευκολυνθεί, είχε σαν αποτέλεσμα και ο ΣΥΡΙΖΑ να έχει μια πιο γόνιμη στάση προς αυτήν την κατεύθυνση.

Έχουμε επίσης το ζήτημα της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας των πολιτών. Εμείς έχουμε βάλει κάποιους όρους που πιστεύω ότι μπορούν να περάσουν. Δηλαδή 500.000 πολίτες να είναι το όριο, να μην μπορούν να αναλάβουν πρωτοβουλία σε θέματα δημοσιονομικά ή άπτονται της εθνικής άμυνας και ασφάλειας και να μπορούν να αναπτύσσονται πρωτοβουλίες τέτοιες, κατά τη διάρκεια της περιόδου. Αυτές είναι οι θέσεις μας και εφόσον προσχωρήσουν και άλλοι στις θέσεις μας, θα έχουμε δυνατό μέτωπο για να ενεργοποιήσουμε τους πολίτες.

Τέλος, είναι ο ΠτΔ. Εκεί όλα τα κόμματα έχουν συμφωνήσει να διαχωριστεί η εκλογή του Προέδρου από τη διάλυση της Βουλής και την προκήρυξη εκλογών, διότι δεν θεωρούμε ότι είναι σωστό μια δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση να διακόπτει βιαίως την περίοδο της, προκειμένου να εκλεγεί ένας Πρόεδρος περιορισμένων αρμοδιοτήτων.

Εκεί υπάρχει διαφωνία στο πώς πρέπει να εκλέγεται ο Πρόεδρος. Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι πρέπει να γίνονται 7 απανωτές ψηφοφορίες με ενισχυμένη πλειοψηφία και μετά να πηγαίνουμε στον λαό, το ΚΙΝΑΛ λέει ότι πρέπει να γίνονται απανωτές ψηφοφορίες αυξημένης πλειοψηφίας.

Εμείς λέμε ότι δεν μπορούμε να αφήνουμε θεσμικό κενό, θα επιδιώκουμε την ευρύτατη συναίνεση με 200 και 180, αν αυτό όμως δεν είναι εφικτό θα πηγαίνουμε σε εκλογή με απλή, σχετική πλειοψηφία, το σχετική δεν θα εφαρμοστεί ποτέ, αλλά το λέμε γιατί το αναφέρει ήδη το Σύνταγμα, για να καλύπτει ενδεχόμενο θεσμικό κενό και να βγει ένας Πρόεδρος, για να μην εργαλειοποιείται και η διαδικασία της εκλογής του και να μην δημιουργείται ένα δίπολο στην εκτελεστική εξουσία, το οποίο το βιώσαμε επί βασιλευομένης δημοκρατίας και έχει λυθεί ως ζήτημα, από το δημοψήφισμα που έκανε το ’74 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής».

 


σχετικα αρθρα