current views are: 10

17 Δεκεμβρίου 2019
Δημοσίευση09:07

Κ.Αχ.Καραμανλής στο «Εκτός Γραμμής» για στάση εργασίας στο Μετρό: 21 εργαζόμενοι κρατούν σε ομηρία 1,5 εκατομμύριο Αθηναίους

«Όσοι είναι παρατύπως σε άλλες θέσεις, πρέπει σταδιακά να επιστρέψουν»

Δημοσίευση 09:07’

«Όσοι είναι παρατύπως σε άλλες θέσεις, πρέπει σταδιακά να επιστρέψουν»

Μία στάση εργασίας των εργαζομένων στο Μετρό, που κοινοποιήθηκε αργά χθες, ήταν αρκετή για να προκαλέσει σήμερα κομφούζιο στους δρόμους, με χιλιάδες πολίτες να πιάνονται εξαπίνης και να στριμώχνονται σαν σαρδέλες στα λεωφορεία. Ο ΟΑΣΑ, λόγω της αιφνιδιαστικής απόφασης του σωματείου ΣΕΛΜΑ, δεν είχε τον χρόνο να διαμορφώσει αναλόγως τα δρομολόγια των λεωφορείων, προκειμένου να εξυπηρετηθεί καλύτερα τα επιβατικό κοινό. Αφορμή για τη σημερινή ταλαιπωρία φαίνεται πως στάθηκε η απόφαση μετακίνησης 21 εργαζομένων στο Μετρό από διοικητικές θέσεις, στα εκδοτήρια.

Για «εκβιασμό» του συνδικάτου ΣΕΛΜΑ έκανε λόγο ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας στην εκπομπή «Εκτός Γραμμής» στον Alpha, με τον Τάκη Χατζή και τη Λίδα Μπόλα. Στην εκπομπή, μάλιστα, ο παρουσιαστής αποκάλυψε μια πληροφορία, σύμφωνα με την οποία την ώρα που παρατηρούνται ελλείψεις προσωπικού στα εκδοτήρια, αρκετοί εκδότες στο Μετρό έχουν αποσπαστεί σε… υπουργικά γραφεία, κάτι που δεν διέψευσε ο κ. Καραμανλής. 

Ξεκαθάρισε, μάλιστα, πως «Όσοι είναι παρατύπως σε άλλες θέσεις, πρέπει σταδιακά να επιστρέψουν».

Αξίζει να σημειωθεί πως στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων, με αποφάσεις διοικητικών συμβουλίων η διευθυνόντων, εκατοντάδες υπάλληλοι ανήκοντες στο προσωπικό πεδίου (εκδότες, σταθμάρχες, κλπ.) μεταφέρθηκαν σε θέσεις γραφείου με αποτέλεσμα, ειδικά στους σταθμούς που δεν επαρκούν τα αυτόματα μηχανήματα, να υπάρχουν σοβαρότατες ελλείψεις για την πώληση εισιτήριων και την φυσική παρουσία της εταιρείας στους σταθμούς.

Υπενθυμίζεται μάλιστα πως το 2013-14, σε συνεργασία με το υπουργείο διοικητικής μεταρρύθμισης, πάνω από 250 άτομα είχαν επιστρέψει στις θέσεις εκδοτών και ελεγκτών εισιτήριων. Οι εισπράξεις ΟΑΣΑ από εισιτήρια και κάρτες ήταν τότε 220 εκ. ευρώ.

Σήμερα, πάρα την έναρξη του ηλεκτρονικού εισιτήριου, οι αντίστοιχες εισπράξεις είναι 150 εκ. ευρώ και είναι προφανές ότι η πτώση οφείλεται και στην απουσία προσωπικού πεδίου από εκδοτήρια και ελέγχους.

«Εκατοντάδες υπάλληλοι που ήταν εκδότες, μεταφέρθηκαν σε άλλες θέσεις», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε: «Εφόσον υπήρχαν ελλείψεις στα εκδοτήρια, κάναμε το προφανές. Είπαμε να μεταφερθούν σταδιακά κάποιοι άνθρωποι στα εκδοτήρια. Αποτέλεσμα σήμερα για 21 τέτοιες θέσεις που νομίμως πρέπει να πάνε πίσω στη θέση για την οποία προσελήφθησαν, έχουν κρατήσει σε ομηρία 1,5 εκατομμύριο Αθηναίους. Δεν θα ανεχτούμε τον εκβιασμό». 

«Και το κάνουν αυτό σε μια κυβέρνηση που έδειξε τεράστια ευαισθησία. Εγκρίναμε τις συλλογικές συμβάσεις, οι οποίες είναι ενεργές, όταν η προηγούμενη φιλοαριστερή κυβέρνηση τους κορόιδευε επί 4,5 χρόνια, γιατί το ΔΝΤ δεν ενέκρινε τις συμβάσεις αυτές», υπογράμμισε.

Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι «ήταν η τελευταία φορά που υπογράφουμε συμβάσεις» τονίζοντας ότι το 2020 θα γίνουν νέες συζητήσεις με τους εργαζόμενους στο Μετρό.

Ο κ. Καραμανλής αποκάλυψε ότι για να αποφευχθούν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον η κυβέρνηση θα καταθέσει τροπολογία, «όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, και θα θέσουμε ζήτημα ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας στα πρωινά και βραδινά δρομολόγια, όταν δηλαδή ο κόσμος πηγαίνει κι επιστρέφει από τη δουλειά του».

«Ήρθε παρατύπως χθες βράδυ η ανακοίνωση. Λέμε ότι δεν εκβιαζόμαστε», επανέλαβε, τονίζοντας ότι όσοι παρατύπως έχουν μεταφερθεί σε γραφεία, θα πρέπει να μετακινηθούν. 

«Τα αστεία τελείωσαν, δεν μπορεί ένα συνδικάτο να κρατά ομήρους τόσους πολίτες», υπογράμμισε και όπως είπε «το πρόβλημα είναι με το συγκεκριμένο σωματείο». Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα στη δημιουργία νέων εκδοτηρίων.


σχετικα αρθρα