Υποκριτές και τζάμπα μάγκες χαρακτήρισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης τους βουλευτές της ΝΔ οι οποίοι του άσκησαν κριτική για την απόφασή του να αρνηθεί το βουλευτικό αυτοκίνητο και τις αποζημιώσεις από τις επιτροπές. Πρρόσθεσε επίσης (Αθήνα 9,84) ότι το πόθεν έσχες του είναι μικρότερο τώρα από την ημέρα που μπήκε στην πολιτική.


Εν τω μεταξύ σοβαρή ενδοκοινοβουλευτική αναταραχή έχει ξεσπάσει στους κόλπους της ΝΔ, με αφορμή την πρωτοβουλία που ανέλαβε ο βουλευτής του κόμματος και τομεάρχης Περιβάλλοντος Κυρ. Μητσοτάκης να επιστρέψει το αυτοκίνητο που του έχει διαθέσει η Βουλή, στο πλαίσιο των βουλευτικών προνομίων των οποίων τυγχάνει αλλά και να ζητήσει την εξαίρεσή του από την καταβολή της αποζημίωσης για τις παραστάσεις στις κοινοβουλευτικές επιτροπές –οι οποίες, μετά τις τελευταίες αποφάσεις με διακομματική στήριξη, θα μειωθούν περαιτέρω, από τα 245 στα 150 ευρώ. Η επιστολή του κ. Μητσοτάκη προς τον Πρόεδρο της Βουλής, μάλλον αιφνιδίασε την Συγγρού, παρά το γεγονός ότι είχε προηγηθεί προ μηνός σχετική ανακοίνωση- μανιφέστο του βουλευτή της ΝΔ για περιορισμό των βουλευτικών προνομίων αλλά και γενικότερες θεσμικές αλλαγές που αφορούν στο κοινοβουλευτικό σύστημα, όπως η μείωση του αριθμού των βουλευτών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Μητσοτάκης είχε γνωστοποιήσει τις προτάσεις του στο «γαλάζιο» επιτελείο, προκειμένου να υπάρξει μια συνολική κίνηση από πλευράς των βουλευτών της ΝΔ.

Αν και ο Αντώνης Σαμαράς «καλοείδε» τις προτάσεις, χρειάστηκε να συνυπολογίσει τα συνολικά δεδομένα και τα χαρακτηριστικά της πλειονότητας των βουλευτών της Κ.Ο. της ΝΔ, με αποτέλεσμα να «παγώσει» την εφαρμογή των σχετικών προτάσεων, συνεκτιμώντας και το ενδεχόμενο να ανακοινώσει κάποιες, θεσμικής κατεύθυνσης πρωτοβουλίες από πλευράς της ΝΔ, κατά την παρουσίαση του αποκαλούμενου «θεσμικού Ζαππείου», η παρουσίαση του οποίου εξετάζεται για το Φθινόπωρο.

Αυτό δεν εμπόδισε τον «γαλάζιο» βουλευτή της Β’ Αθήνας, ο οποίος προχώρησε μόνος του, προκαλώντας αναταράξεις στο εσωτερικό της Κ.Ο. της ΝΔ. Βουλευτές Αθήνας και περιφέρειας, όπως η Φωτεινή Πιπιλή και ο Ευριπίδης Στυλιανίδης, εξέφρασαν δημόσια και σε πολύ οξείς τόνους την αντίθεσή τους στην πρωτοβουλία αυτή, κυρίως από τη στιγμή που δεν αποτελεί ενιαία κομματική απόφαση, η οποία προηγουμένως θα είχε συζητηθεί στα κομματικά όργανα.

Από τη πλευρά του, ο Προκόπης Παυλόπουλος μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ, τόνισε χαρακτηριστικά: «Έμαθα στη ζωή μου, στο Κοινοβούλιο να λειτουργώ συλλογικά. Δεν κάνω προσωπικές διαδρομές, δεν κάνω προσωπικές προτάσεις».

Πολλοί βουλευτές εκφράζουν σειρά διαφωνιών με την απόφαση Μητσοτάκη, ξεκινώντας από τη δεδομένη ανάγκη μετακίνησης που εξυπηρετεί το βουλευτικό αυτοκίνητο για όσους εκλέγονται στην περιφέρεια και φτάνοντας μέχρι την οικονομική άνεση που θα πρέπει να έχουν οι βουλευτές, προβάλλοντας το επιχείρημα ότι σε διαφορετική περίπτωση η κοινοβουλευτική παρουσία θα αποτελεί προνόμιο μόνο για εκείνους που προέρχονται είτε από πολιτικά, είτε από οικονομικά «τζάκια», περιορίζοντας σημαντικά την κοινωνική εκπροσώπηση στο Κοινοβούλιο.

Το βέβαιο είναι ότι, σε ό,τι αφορά την Συγγρού, δε προσδιορίστηκε εξ’ αρχής κομματική γραμμή απέναντι στην πρωτοβουλία του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το αντίθετο μάλιστα. Κάτι που, σύμφωνα με πηγές της ΝΔ, ήταν αποτέλεσμα στρατηγικής του τρίτου ορόφου, ο οποίος στεγάζει το επιτελείο του Αντώνη Σαμαρά, στενοί συνεργάτες του οποίου θεώρησαν ότι ήταν προτιμότερο το ζήτημα να ...λυθεί, από τις ομόφωνες αντιδράσεις των υπολοίπων βουλευτών –και όχι μόνον της ΝΔ. Άνθρωπος του προεδρικού περιβάλλοντος μάλιστα, πληροφορούμενος την επιστολή Μητσοτάκη, φέρεται να σχολίασε ότι «ο συμβολισμός της κίνησης ακυρώνεται και μόνο από το γεγονός ότι η ίδια η κίνηση έγινε από τον Κυριάκο».