current views are: 11

10 Ιουλίου 2017
Δημοσίευση13:04

Λ. Αυγενάκης: Αδικίες στη διαδικασία επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων

Στον αδικαιολόγητο και προκλητικό αποκλεισμό από τη διαδικασία επιλογής σε θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων, όσων εκπαιδευτικών είναι αποσπασμένοι ή «με διάθεση» σε άλλες Διευθύνσεις, 

Δημοσίευση 13:04’

Στον αδικαιολόγητο και προκλητικό αποκλεισμό από τη διαδικασία επιλογής σε θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων, όσων εκπαιδευτικών είναι αποσπασμένοι ή «με διάθεση» σε άλλες Διευθύνσεις, 

Στον αδικαιολόγητο και προκλητικό αποκλεισμό από τη διαδικασία επιλογής σε θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων, όσων εκπαιδευτικών είναι αποσπασμένοι ή «με διάθεση» σε άλλες Διευθύνσεις, αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ – Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης,  με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι: « Η υιοθέτηση του νέου συστήματος επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης (ν. 4473/2017) ακολουθεί ανάλογη τακτική, με αυτή που υιοθέτησε  η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και κατά τον προηγούμενο νόμο (ν. 4327/2015), ο οποίος κρίθηκε αντισυνταγματικός από το ΣτΕ. Πέραν του γεγονότος ότι έγινε βεβιασμένα και δίχως να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος, επιβεβαίωσε, δυστυχώς, για άλλη μια φορά, την πρόθεση της κυβέρνησης να παρεμβαίνει στις διαδικασίες και να σημειώνονται προκλητικές αδικίες.  

Στο πλαίσιο του ως άνω νόμου εκδόθηκε η Υ.Α. Φ.361.22/21/90780/Ε3 με θέμα «Καθορισμός της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων, επιλογής και τοποθέτησης διευθυντών σχολικών μονάδων και εργαστηριακών κέντρων», όπου στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 αναφέρει ότι «Οι ενδιαφερόμενοι έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για τις θέσεις του συνόλου των σχολικών μονάδων ή εργαστηριακών κέντρων της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης όπου ανήκουν οργανικά ή όπου ανήκει η σχολική μονάδα ή εργαστηριακό κέντρο ή το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. όπου υπηρετούν κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης». 

Όμως, μ’ αυτόν τον τρόπο αποκλείονται από την διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής σε θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων όλοι οι εκπαιδευτικοί που είναι αποσπασμένοι σε άλλες Διευθύνσεις. Ειδικότερα, εκπαιδευτικοί που έτυχε να μην υπηρετούν σε σχολεία της Β/μιας αλλά να διατεθούν σε σχολεία της Α/μιας εκπαίδευσης για να καλύψουν υπηρεσιακές ανάγκες (όπως ειδικότητες Πληροφορικής, Φυσικής Αγωγής, Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Εικαστικών, Καλλιτεχνικών, Μουσικής που διδάσκουν και στην Α/μια και στην Β/μια εκπαίδευση) ή και σε οποιαδήποτε υπηρεσία ή γραφείο κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης δεν μπορούν να συμμετέχουν στην διαδικασία επιλογής. Ο αποκλεισμός αυτός ισχύει και για όλους, 3500 περίπου, τους εκπαιδευτικούς που πήραν μετάταξη στην Α/μια Εκπαίδευση κάνοντας χρήση των διατάξεων του άρθρου 82 παρ. 11 του Ν.4172/2013. 

Αποτέλεσμα αυτής της ρύθμισης είναι η ύπαρξη προκλητικών αδικιών. Αποκλείονται από τη διαδικασία κρίσεως εκπαιδευτικοί που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής. Σημαντικά είναι τα ερωτηματικά αναφορικά με τη σκοπιμότητα της εν λόγω ρύθμισης και του αποκλεισμού χιλιάδων εκπαιδευτικών. Εξίσου σημαντικά είναι και τα ερωτήματα αναφορικά με τα ζητήματα ισονομίας, αξιοκρατίας και ίσης μεταχείρισης των εκπαιδευτικών».

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση, τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα: 

«1. Με ποιο κριτήριο αποκλείστηκαν από τη διαδικασία συμμετοχής και επιλογής σε θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων εκπαιδευτικοί που είναι αποσπασμένοι σε άλλες Διευθύνσεις ή που έτυχε να διατεθούν σε σχολεία άλλης εκπαιδευτικής βαθμίδας; 
2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να αρθεί αυτή η αδικία και να δοθεί το δικαίωμα συμμετοχής σε όλους τους εκπαιδευτικούς που πληρούν τις προϋποθέσεις επιλογής;
».


σχετικα αρθρα