current views are: 3

24 Ιουλίου 2017
Δημοσίευση15:02

Πυρ ομαδόν της αντιπολίτευσης στην κυβέρνηση για προσπάθεια ελέγχου διαφήμισης και ΜΜΕ

Ξεκίνησε η συζήτηση για το νομοσχέδιο Παππά

Δημοσίευση 15:02’

Ξεκίνησε η συζήτηση για το νομοσχέδιο Παππά

Ομοβροντία καταγγελιών επικράτησε κατά τη σημερινή συζήτηση  του νομοσχεδίου Παππά για τη ρύθμιση του τρόπου διάθεσης του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου και τη θέσπιση του ηλεκτρονικού συστήματος για την αγορά του.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάνννης Σαρακιώτης στην εισήγησή του τόνισε ότι πρόκειται για προϊόν μακράς διαδικασίας έρευνας και χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «τομή., καθώς ρυθμίζει νεφελώδες τοπίο ετών.

«Η κυβέρνηση κήρυξε πόλεμο στα συμφέροντα, στο τέλος θα στεφθεί με επιτυχία και με αυτό το νομοσχέδιο», είπε, προσθέτοντας ότι το ν/σ αποτελεί αποφασιστικό βήμα προς τη διαφάνεια και την εξυγίανση στο χώρο διαφήμισης και ΜΜΕ,«έναν χώρο που βασίλευε όπως προέκυψε κι από περσινή εξεταστική το πελατειακό κράτος».

Από την πλευρά της η βουλευτής της ΝΔ, Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου τόνισε ότι δεν μιλάμε για κρατική διαφήμιση και πρόσθεσε ότι γίνεται προσπάθεια, καθεστωτικού τύπου, για έλεγχο των ΜΜΕ. «Δεν τα καταφέρατε να ελέγξετε την ενημέρωση ως υπουργός καναλάρχης με το ν/σ σας, οπότε τι κάνετε; Ερχεστε να ελέγξετε τα κανάλια δια της πλαγίας οδού, με τον έλεγχο της διαφημιστικής πίτας», είπε η βουλευτής του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Με το νομοθέτημα αυτό γίνεται και έλεγχος στις εφημερίδες περιφερειακού τύπου και της κρατικής διαφήμισης στον περιφερειακό τύπο … Το επόμενο βήμα είναι να ελέγξετε τις μετρήσεις και τις δημοσκοπήσεις, αν τα ελέγξετε αυτά, ελέγχετε την ενημέρωση», συνέχισε η κυρία Ασημακοπούλου και εξαπέλυσε επίθεση κατά του Νίκου Παππά.

«Μετά την παταγώδη αποτυχία με τον αντισυνταγματικό νόμο αφήσατε το Μαξίμου για το υπουργείο σας. Τώρα είστε υπουργός Προπαγάνδας. Δύσκολο, όμως, να κάνεις προπαγάνδα με μόλις 13% εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση σας, δύσκολο έργο, από πού να το πιάσεις αυτό; Έχετε πάθει μια εμμονή με τη νομοθέτηση πραγμάτων που είναι κατάφωρα αντισυνταγματικά. (…) Πάτε γυρεύοντας από αντισυνταγματικό ν/σ σε αντισυνταγματικό ν/σ;».

Μαλιστα, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «κοροϊδία» και δήλωσε ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι εντελώς αρνητικό επί της αρχής στον έλεγχο της ιδιωτικής διαφήμισης. «Δεν θα επιτρέψουμε να ελέγξετε τον περιφερειακό τύπο», προσέθεσε.

Με σκληρή γλώσσα κατά του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής μίλησε ο Θεόδωρος Παπαθεοδώρου από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη λέγοντας ότι αφού ο κ. Παππάς απέτυχε να γίνει καναλάρχης αποπειράται να ελέγξει το διαφημιστικό χρόνο και χώρο. «Βig brother… απροκάλυπτη παρέμβαση, σε καμιά χώρα δεν σκέφθηκε νομοθέτης να βάλει υπουργό μεσάζοντα για να ελέγχει τη διαφήμιση», προσέθεσε.

«Το καλό το παλικάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι, αλλά υπάρχει ένα μονοπάτι που πάει ντουγρού στην κατηφόρα τη μεγάλη, καταψηφίζουμε επί της αρχής και πολλά άρθρα του», προσέθεσε. «Καλούμε τα κόμματα να είμαστε απέναντι στην αντιθεσμική πρόκληση. Η διαφήμιση είναι ιδιωτικό αγαθό και το σύστημα που προτείνει, θα σας το πουν όλοι, παραβιάζει θεμελιώδεις αρχές, ελευθερίας συμβάσεων. Αυτή η αγορά δεν χρειάζεται εντεταλμένο μεσάζοντα… Ο ανταγωνισμός καθορίζει τις τιμές… Πρόκειται για παρέμβαση καθεστωτική και χοντροκομμένη. Στη Σοβιετική Ένωση τουλάχιστον, υπήρχε μόνον κρατική διαφήμιση, αυτό το σύστημα έπρεπε να το κάνουν μόνον στη Βενεζουέλα, για εκεί είναι πρότυπο και όχι για ευρωπαϊκή χώρα».

Εν συνεχεία τον κατηγόρησε ότι «Επιχειρεί να ελέγξει τοπίο, τα πολιτικά χαρακτηριστικά πρόδηλα, δεν μπόρεσε ελέγξει κανάλια και τώρα επιχειρεί να ελέγξει τα έσοδα τους. Πρόκειται για θεσμική υπεξαίρεση αρμοδιοτήτων από ΕΣΡ, κι αυτή η προσπάθεια θα αποτύχει», κατέληξε.

Ο Χρήστος Κατσώτης από το ΚΚΕ έκανε λόγο για αναδιανομή της πίτας ανάμεσα σε παλιά και νέα τζάκια και δήλωσε ότι ψηφίζουν κατά επί της αρχής.


σχετικα αρθρα